Toon posts:

/dev/eth0 bestaat niet/Intel Ethernetkaart werkt niet -RH7.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik maak gebruik van een Intel Pro 1000 netwerk kaart (10/100/1000 mb) maar op de een of andere manier wordt die niet goed herkend door Red Hat 7.3.

Tijdens het booten wordt de netwerkkaart niet gestart. In een verse installatie probeer ik #ifconfig eth0 en dan krijg ik wat info over de driver van mijn kaart, doe ik dan #ifup eth0 krijg device not found. Doe ik vervolgens #find / eth0 krijg ik ook niets? :'(

Conclusie: mijn netwerkkaart werkt niet, kan iemand me daar mee helpen? Want ik kom er echt helemaal niet uit!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn de modules benodigd voor deze kaart wel geladen, of heb je support in de kernel gebakken?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

code:
1
ifconfig eth0 192.168.0.1

doe dat es
staat de driver bij bij het lijstje als je "lsmod" doet

met papier mache kun je alles maken!!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 16:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De standaard stock kernel van die meegeleverd wordt met RH7,3 ondersteund deze misschien niet standaard. Ik zou ook niet weten of de kaart uberhaubt al wordt ondersteund in de vanilla kernel.

Wat je kan doen is de kernel opnieuw compileren, en onder het kopje GB adapters de driver voor deze NIC meecompileren.

Hoe je een kernel compileerd is wel te vinden via de search.
[search=kernel compileren redhat]

goodluck..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Hier kan je de intel driver halen, volgens mij zit ie niet in RedHat 7.3 of de kernel die erbij zit:
ftp://aiedownload.intel.c...7/eng/e1000-4.4.19.tar.gz
gewoon uitpakken, naar de sourcedir gaan, make; make install, modprobe e1000

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Als je zoekt naar een /dev/eth0 kun je lang zoeken, die bestaat niet :)
Maar je zult waarschijnlijk (zoals al gezegd) even een driver voor de kaart moeten compileren /installeren en die laden.
Pagina: 1