Muis klikt niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
ik zit met een probleempje ik heb een dexxa optische muis met staartje en die linker muisknop reageert sinds kort (nadat mijn kat hem gister met een smak van mijn tafel afsmeet waarbij hij hard op mijn pc kast terecht kwam) heel vaak niet meer tenzij ik er echt hard op ga lopen rammen en dan nog wil hij wel is weigeren.
ik heb hem al eens open geschroefd maar kan niks bijzonders vinden. nu is mijn vraag is ditte maken of zal ik naar een ander muisje op zoek moeten gaan wil ik nog lekker kunnen muizen?

dit is hem dus, als jullie hier iets aan hebben.

heb er maar even gewoon linkjhes van gemaakt want het werd wel erg groot.
http://www.theforumisdown.../0103/binnenkantklein.jpg
http://www.theforumisdown.../0103/buitenkantklein.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 10-02-2003 12:34 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

knopje eraf solderen, oude muis slopen, oud knopie erop solderen. Voila. :)

Verwijderd

Ja, sorry hoor, als je bang bent dat het niet te zien is moet je je plaatjes clickable maken, dit is echt niet te lezen op "maar" 1024 x 768. tnx!

Hoe reageren de knopjes zonder de bovenkap, dus hoe reageert de muis als je op dat witte knopje drukt op dat zwarte blokje?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 14:13 . Reden: strikethrough ]

• Rubman

Rubman

Topicstarter
dan reageert hij beter maar slaat hij ook nog vaak klikjes over, ik had ook al gekeken of er iets afgebroken was ion de kap ofzo maar dat is niet het geval.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

het kan ook vuil zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door Meneer aard op 10-02-2003 13:18 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Rubman

Rubman

Topicstarter
vuil heb ik ook al op nagekeken maar niks gevonden heb hem helemaal uitgeblazen en uitgestoft (erg weinig trouwens )

Verwijderd

Tja, als het is gekomen exact nadat je muis gevallen is, dan ligt het daaraan en niet aan vuil. Waarschijnlijk is dus je schakelaartje defect. Als je handig bent zou je hem kunnen vervangen door eenzelfde exemplaar, maar vaak loont dat de moeite niet. Misschien tijd voor een "Help Angel_Dragon aan een nieuwe muis" project :+.

Muis zou je altijd nog kunnen gebruiken met omgekeerde knop indeling (links <-> rechts switchen in windows) op een serverbak ofzo. (ik noem maar iets geks).

• Rubman

Rubman

Topicstarter
ja het is direct na de klap gebeurt, dan word het een andere muis en geef ik deze wel aan me zus ofzo >:) (kan zij lekker gaan kloten) en moet ik zelf maar ff op zoek naar een ander muisje, "snik snik was net zo gehecht aan deze".

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

BCM

Misschien is de soldering van het knopje losgebroken. Kijk eens (HEEL GOED) naar de soldeer eilandjes van het knopje... EEn keer opnieuw laten vloeien wil ook werken.

Cedo Nulli

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 19:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zo is het BCM en anders inderdaad een knopje oversolderen van een oude muis .. pies_of_koekje ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Rubman

Rubman

Topicstarter
is het veilig om contactspray te gebruiken om het eventueel schoon te maken of raden jullie me dat ten strengste af?

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 07:08
Ik heb hetzelfde op dit moment bij de pc van mijn broertje.
Door overmatig klikken (Diablo II, en ongeveer 2 kliks / seconde, 1 jaar lang, 3 uur per dag) is zijn gloednieuwe logitech muis aan gort (volgens hem niet, "je moet allen wat harder drukken om hem te laten klikken") ..
blijft leuk die spelfreaks ;)

• Rubman

Rubman

Topicstarter
bij hem is waarschijnlijk het palletje gewoon lam of iets gebroken waardoor je er harder op moet rammen maar dat werkt bij mij dus ook vaak niet (hij reageert gewoon niet)

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

BCM

Je zou een hele revisiebeurt kunnen geven. FF een oude seriele muis uit de rommelbak trekken. Knopjes met litze eraf solderen. En op de logitech zetten.

Contactspray >> Ik ben niet zo'n liefhebber van Contactspray. Gebruik de zooi alleen voor vochtige ontstekingen en starthulp. (werktperfect. Tijdens het starten FF in de carburateur spuiten...) (Ik heb het hier wel over brandstofmotoren)

Cedo Nulli

• Rubman

Rubman

Topicstarter
en ik kan niet echt solderen en heb er het goede materiaal ook niet voor (dus ik ga wel ff zoeken naar een nieuw muisje)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 19:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Voor een gulle gift wil ik je me adres wel ff mailen ;)

als je'm dan toch opgeeft kun je er ook wel ff wat contactspray in spuiten .. voor't zelfde doettie 't dan weer :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Rubman

Rubman

Topicstarter
heb ik gedaan, en hij lijkt het weer normaal te doen (ik heb er ook wel een paar keer hard op geslagen hoor :X maar dat werkte eerst nog niet)

Pagina: 1