[WinXP] Modem install lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Naja, ik was zo lomp geen OS et specificeren in de title vandaar..
Ik heb dus een Sweex modem gekocht, maar als ik deze wil installeren zet hij eerst alle drivers in de system map maar dan slaat hij opeens dicht en geeft een code 1 fout. (hardware niet goed geconfigureerd). Ik heb ook de bijgeleverde cd geprobeerd en omdat dit modem gebaseerd is op een Intel ambient chipset (537) heb ik de intel drivers ook geprobeerd. Alle geven de code 1 foutmelding.

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

naar de irq gekeken :?

• Rigi
nee, want ik krijg niets te zien over het modem, hij uninstalt de hele boel weer en geeft een onbekend pci communication device aan in harware beheer..

• just
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 02:41
misschien komt het doordat de registry voor everyone op read staat onder HKLM\System\CurrnetCotrolSet\Enum\PCI of 1 hoger, HKLM\System\CurrnetCotrolSet\Enum. heb dit ook gehad en administrators of je eigen account meer rechten geven was de oplossing.

• Rigi
ik heb admin rechten op deze comp maar die zijn dus ook te editten, begrijp ik dat goed?

• just
admin is niet ook nodig, alleen op deze key staat everyone read, dat is het probleem. Ook admins kunnen niet aanpassen.

• Rigi
ohw, ok
dan gaat ik dat proberen als ik straks weer thuis ben.

maar zal dat dan ook geen probleem opgeleverd moeten hebben bij het instaleren van m'n soundblaster e.d. want die heb ik zonder problemen geinstalleerd

• just
hmm... dat had dan ook fout moeten gaan, maar goed, kijk even hoe de rechten staan, dan kan je dat iig uitsluiten.

• Rigi
zalk gaan doen

• Rigi
Ik ben nu thuis en kijk naar mijn register, maar hklm/system/currentcontrolset/enum/pci heeft aardig wat sleutels die allemaal een nogal cryptische naam hebben
( b.v. VEN_10DE&DEV_0251&SUBSYS_2892107D&REV_A2) dus hier kan ik niet echt iets in wijzigen neem ik aan. en de sleutel pci zelf heeft geen waarden..

• Rigi
Ik heb de foutmelding nog 's bekeken, dit is 'm:
Harware kon niet worden geïnstalleerd, informatie is onjuist.
wat moet je hier dan mee??

en ik heb alle irq's op AUTO staan..

• just
wat je moet doen is met regedit van de key enum of enum/pci de rechten opvragen, dat kan geen kwaad. Als daar everyone read staat, heb je het probleem te pakken.

• Rigi
Ik heb daar idd staan dat Administrators alles mogen, iedereen is Admin op deze computer

• just
ok,probeer anders een met file en regmon van www.sysinternals.com mee te kijken tijdens de installatie. dan kan je zien of er ergens een access denied op komt.

• Rigi
Idd in /Enum/PCi/langenaam is acces denied, en in een tmp file..
dus die zou ik meer rechten moeten geven?

• Rigi
Hij werkt nu,
thanx Just
Pagina: 1