Toon posts:

nForce2/VIA KT333/400 voor Server(s)?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goed moederbord voor servers, het gaat hier vooral om "gameservers" maar ik weet niet precies waar ik op moet letten, wel weet ik dat mijn huidige moederborden met KT133A enorm hard zuigen, deze gebruiken meer dan 40% processorkracht voor een gameserver met 14 players erin...

De servers worden ingezet op LAN Party's en gaan LINUX & Windows draaien (we praten hier over 3-4 servers.)

Alleen tegenwoordig heb je zoveel nieuwe chipsets, zijn wel duurder, maar zijn ook beter... Welke is nou echt het beste voor server prestaties, want in revieuws wordt er niet even getest hoeveel processor kracht een Quake 3 dedicated server nou trekt... (Opzich niet zo'n slecht idee om dat toe te voegen.. eh.. ? :*) )

Ook waar ik op zal moeten gaan letten is m'n budget, omdat ik dan net zo goed meteen wat Dell's/Compaq's kan gaan kopen en geld verkwisten B)

Zouden jullie met wat tips voor moederborden kunnen geven, en eventueel zelfs ervaringen wat ik enorm op prijs zou (kunnen) stellen :>

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 11:02:
Ik ben op zoek naar een goed moederbord voor servers, het gaat hier vooral om "gameservers" maar ik weet niet precies waar ik op moet letten, wel weet ik dat mijn huidige moederborden met KT133A enorm hard zuigen, deze gebruiken meer dan 40% processorkracht voor een gameserver met 14 players erin...

De servers worden ingezet op LAN Party's en gaan LINUX & Windows draaien (we praten hier over 3-4 servers.)

Alleen tegenwoordig heb je zoveel nieuwe chipsets, zijn wel duurder, maar zijn ook beter... Welke is nou echt het beste voor server prestaties, want in revieuws wordt er niet even getest hoeveel processor kracht een Quake 3 dedicated server nou trekt... (Opzich niet zo'n slecht idee om dat toe te voegen.. eh.. ? :*) )

Ook waar ik op zal moeten gaan letten is m'n budget, omdat ik dan net zo goed meteen wat Dell's/Compaq's kan gaan kopen en geld verkwisten B)

Zouden jullie met wat tips voor moederborden kunnen geven, en eventueel zelfs ervaringen wat ik enorm op prijs zou (kunnen) stellen :>
dit is een beetje hoe is dit systeem of wat voor systeem moet ik kopen vraag :P

mare een tip
pak een dual sys
maar dan zit je wel weer met wat minder snelle chipsetjes dusse geen ondersteuning voor ddr 333 en dual channel ddr en zo :'(
maar als je voor amd wil gaan zou ik gaan voor een Nforce 2 chipset dat zijn tog echt de beste die hebben ook ondersteuning voor dual channel ddr en zo ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar een gameserver heeft veel geheugen nodig, 2 processoren maken niet veel uit.

En in DUAL DDR werken maar 2 reepjes, ik zou evt. 2 x 512M erin kunnen stoppen, maar ik ga geen certified DUAL DDR geheugen kopen, dat gaat net iets te ver... Daar is het geld er gewoon niet voor.

Maar het gaat me er om, zou de nForce 2 chipset nog even snel werken als hij 'n server zou moeten runnen, want voor mijn informatie is hij alleen voor gamen sneller. En een server produceert geen framerate :) :+

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Voor een gameserver zou ik dus geen dual systeem pakken. Persoonlijk zou ik niet voor de VIA chipsets gaan maar hoe goed een nforce2 en Linux samenwerken weet ik niet. Ik denk niet dat dual channel memory nodig is voor dedicated gameservers.

Ik zou ook eens kijken naar de prijs/snelheid verhouding van P4 systemen.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Voor zover ik weet is de nforce2 snel door dat het ding beter gebalanced is dan de VIA chipsets...dit zal ook (een beetje) voordeel geven met het draaien van gameservers.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou, dan neem je toch een nForce2 plank met een simpele PCI videokaart :z

Elk mobo/config is prima als Gameserver te gebruiken, zolang het maar een overload aan geheugenruimte, schijfsnelheid en CPU kracht heeft. Dit valt idd onder 'welke systeem moet ik nemen' topic. Lees wat reviews ([google=nforce2 vs kt400]) en gebruik je gezond verstand (waar komt framerate hoofdzakelijk vandaan? juist, laat dure kickass videokaarten weg uit een gameserver).

Suc6 verder :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 10-02-2003 11:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.