Toon posts:

[Debian woody] Ext3 en Smart array 3200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MIjn server Debian woody met een Smart Array 3200 raid controller doet raar.
Als ik file ga copieren dan doet ie dat met stappen, hij gaat eerst een paar sec. copieren dan bevriest het hele systeem een paar seconden en daarna gaat ie weer verder. De snelheden worden dan zeer traag rond een paar 100 KB/s .
Aan deze controller hangen 3 U2W Scsi schijven van 18Gig van het merk IBM.

Met copieren bedoel ik van een map naar andere en andersom...
Ik vind dit een raar probleem...daarvoor heb ik altijd XFS gebruikt en kwam deze probleem niet tegen....

Als ik deze zelfde file over het netwerk copieer dan is er geen vertraging....

Ken iemand ook dit soort problemen, en zal het aan Ext3 liggen of aan het drivers die woody heeft voor deze Smart araay 3200 Raid controller.

Verwijderd

Je kunt wat spelen met het commando hdparm,

Misschien kernel re-compilen, met de smart array 3200 Contrller ingebakken ??

Verwijderd

Topicstarter
OK ik hdparm doet het niet.. :(

Mijn schijven zijn /dev/ida/c0d0p1 ... p9
p1 = swap (Primair)
p2 = /boot (Primair)
p3 = / (Primair)
p5 = /usr etc.

Dit komt door deze Compaq Array 3200 Raid controller.. :(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05 18:46
Waarom ben je overgestapt van XFS naar Exf3 ? XFS doet het in vele gevallen beter dan ext3. Sterker nog, ik heb momenteel een Debian bak met ext3 en zou deze graag willen omgooien naar XFS, maar XFS wordt nog als "experimenteel" aangeduid. Tevens heb ik wat slechte ervaringen opgedaan met Gentoo, XFS en Grub...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
nou in de standaart kernel van debian zit Ext3 fs. en als ik een kernel update doe dan moet ik elkekeer deze gaan patchen en een nieuwe kernel bakken, nu wil ik dus hier van af.
dus daarom heb gekozen voor Ext3, dan hoe ik dus niet te patchen en geen nieuwe kernel te gaan bakken als er een update komt...

Het valt mij wel op als ik niet in een raid5 config draai dan doet de transfer het wel goed..
ik ben aan het testen met een scsi hdd op een scsi controller en een raid5 config..
Bijde systemen zijn qua hardware en pakage hetzelfde behalve dat de ene een hardware raid5 config heeft en de andere een gewone adaptec U2W scsi kaart. En op beide systemen gebruik ik Ext3..
Ik zal later ook ff testen hoe XFS het doet in deze raid5 config...