Toon posts:

Intel of D-link wireless??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af wat de verschillen zijn tussen een D-link wireless LAN adapter PCI 11Mbit (802.11b) en tussen een intel PRO 2011 wireless PCI adapter 11Mbit (802.11b)?

En dan nog tussen de Intel Pro 5000 wireless Dual access point 54Mbit (802.11a) & 11Mbit (802.11a) en de D-link wireless access point 11/54Mbit (802.11b en 802.11a)?

Dit verschilt in prijs namelijk wel veel. De intel is veel duurder dan de D-link en intel had met die wireless adapter product of the year 2002... Maar maakt het nou echt veel uit? Iemand?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Intel heeft over het algemeen goede drivers. Dat is een stukje development wat terugverdient moet worden. Daar kan het verschil in zitten. D-Link ken ik niet, maar maatk waarschijnlijk gebruik van de technologie van anderen. (gebruikt bijvoorbeeld chippies van realtek of) en slaat daardoor een stukje development over. Drivers even aanpassen zodat er een andere naam in de hardware lijst staat en klaar.

Verder denk ik dat er weinig verschil tussen de hardware opzich zit. Voor thuis, zou ik geen dure Intel kopen. Maar ga dan voor de goedkopere D-Link.

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor binnen het bedrijf :) Maar een product vergelijking hiervan is niet echt te doen. Dan zoek je op het product en kijk je bij de voordelen...
Quote: Het voordeel van deze wireless adapter van intel is draadloos internet waar u maar wilt!

DUHHHHHHHHHH

Ik doel dan meer op technische voordelen. Net iets meer reikwijdte, software.. bla bla bla.

Dus ik vroeg me af wat julle ervaringen zijn.

:)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik neem aan dat je weet hoe je een tabel in MS Word maakt :?

Daar zet je dan de specs van beide apparaten in en je kiest uit deze 2. Daarbij ga je uit van de voordelen of specificaties die JIJ belangrijk vindt.

De goede support van Intel Adapters lijkt mij een hele goede reden om voor Intel te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Zover was ik al ;) Thanx

Verwijderd

het gaat gewoon om de merknaam, intel zal vast en zeker wel ietsiepietsie beter werken, maar of het merkbaar is?

Vergelijk het met en skoda en een volkswagen.

Er ligt hetzelfde blok in, en toch is VW duurder :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hier kun je ook even kijken... ;) -> http://www.tweakers.net/etc/?Action=Frontpage&ID=403
Mocht je dat nog niet gedaan hebben tenminste.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Maar niet precies wat ik nodig ben :)
Het zal inderdaad wel aan het merk liggen, zover was ik ook maar ik heb natuurlijk ook te maken met Reliability. Ik moet zeker weten dat D-Link net zo goed werkt als Intel. En of er verder verschillen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 11:33:
Bedankt! Maar niet precies wat ik nodig ben :)
Het zal inderdaad wel aan het merk liggen, zover was ik ook maar ik heb natuurlijk ook te maken met Reliability. Ik moet zeker weten dat D-Link net zo goed werkt als Intel. En of er verder verschillen zijn.
als je echt voor 300% zekerheid wil gaan, dan koop je gewoon die intel.
Als dat ZO belangrijk voor je is, dan maken de paar pleuro's het verschil ook niet!

Verwijderd

Topicstarter
Komt niet uit mijn portomonee.. Maar ik wil gewoon door middel van een kleine product vergelijking toch voordelen en nadelen hebben :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Ik zou zelf toch voor D-Link gaan. D-Link blijkt erg goede softwaresupport te geven en kost n stuk minder dan Intel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

vergelijk de power output (dBm) van dat ding eens
persoonlijk zou ik voor de d-link gaan, die zijn wat beter in wireless, intel is voor cpu's

een pioneer versterker geef ook een beter geluid dan een philips als je snapt wat ik bedoel

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Jimbolino schreef op 10 February 2003 @ 23:08:
vergelijk de power output (dBm) van dat ding eens
persoonlijk zou ik voor de d-link gaan, die zijn wat beter in wireless, intel is voor cpu's
En dat is gebasseerd op ...... ?

Je moet zoals al werd gezegd al even de specs van beiden tegenover elkaar zetten en kijken naar wat jij belangrijk vindt... (Let ook op acccesoires zoals antennes etc, ook erg handig :-) )
Pagina: 1