Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Dit soort surround gaat gewoon via EAX. Dat wordt dus ook nog eens analoog ansluiten die handel! Heb ik ook gedaan, werkt perfect.
Was trouwens wel met de search te vinden hoor.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Dat is toch ongeloofelijk stom?? Heb je een dure geluidsinstallatie thuis staan, moet je nog een keer van alles kopen om er wat fatsoenlijk geluid uit te krijgen! Ik hoop dat in de toekomst er wel spellen komen met echt Dolby Digital komen, want dit is niksJayVee schreef op 10 February 2003 @ 10:05:
Klopt, spellen hebben wel surround sound, maar het is niet Dolby Digital encoded. Dat zijn films met AC3 (DVD of DivX met AC3) wel.
Dit soort surround gaat gewoon via EAX. Dat wordt dus ook nog eens analoog ansluiten die handel! Heb ik ook gedaan, werkt perfect.
Was trouwens wel met de search te vinden hoor.
Hoe moeilijk kan het zijn? DD geluidsspoor, het ongecodeerde signaal stuur je gewoon door naar de digitale uitgang, en voor je 5-6-7-8 analoge aansluitingen decodeer je die hap.
Ik zocht spel en dolby ongeveer en ac3 enzo, maar daar kwam niks nuttigs uit
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Het ligt dus niet zo zeer aan de spellen maar aan de geluidskaart, de Live ondersteunt alleen pass-trought, het moet dus al geëncodeerd zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Tele op 10-02-2003 10:12 ]
Ik wil ook geen conversieTele schreef op 10 February 2003 @ 10:11:
De Live ondersteunt geen conversie van PCM naar DD. Sommige moederborden met een Nforce chipset kunnen dit wel, maar of 5.1 uit die games dan gaat werken
Het ligt dus niet zo zeer aan de spellen maar aan de geluidskaart, de Live ondersteunt alleen pass-through, het moet dus al geëncodeerd zijn.
Je wilt wel conversie, het DD geluid uit zo'n game is een verkeerd formaat voor een reciever. Conversie naar een DD stream is dus noodzakelijk.Darkvater schreef op 10 February 2003 @ 10:17:
[...]
Ik wil ook geen conversieHet enige wat ik wil is dat het ongedecodeerde DD geluid gewoon ook bij spellen doorgestuurd wordt naar me receiver. Maar zoals ik het begrijp is dit niet mogelijk.
Oh, zo eentjeTele schreef op 10 February 2003 @ 10:37:
[...]
Je wilt wel conversie, het DD geluid uit zo'n game is een verkeerd formaat voor een reciever. Conversie naar een DD stream is dus noodzakelijk.
Voor zover ik weet is de nforce2 de enige oplossing hiervoor, de rest van de geluidskaarten kunnen geen DD realtime encoden.
Het is dus mogelijk, maar tot nu toe alleen met een nforce2 board.
Jaloers isAbom schreef op 10 February 2003 @ 10:57:Het is dus mogelijk, maar tot nu toe alleen met een nforce2 board.
Heb ik een hercules gtxp, is er zelfs een moederbord wat van zichzelf meer kan
greetz Sven
Verwijderd
Vraagje, Ik heb diezelfde shuttle gekocht en ik heb mijn 5.1 setje analoog aangesloten. (Via de aansluitingen achter op de Shutle)
Als ik de speakersetup draai en deze laat testen ("left channel", "center channel"etc) dan hoor ik alle speakers behalve de center. Dit kanaal is op de een of ander manier op de subwoofer te horen. Het testsignaal wat naar de subwoofer gezonden wordt is wel duidelijk uit de subwoofer te horen.
Heb jij enig idee ?
Dat zou wel erg simpel zijnHKS-Skyline schreef op 10 februari 2003 @ 11:32:
ik heb niet veel tijd, duz ik hep de andere replys niet gelezen, maar ik denk dat het zo moet lukken; als het een creative kaart is moet je naar je creative surround mixer, en daar vink je aan bij et menutje waar je je boxen kunt kiezen " digital output only" dan moet het werken =)
greetz Sven
Ik ben wel jaloers op je nforce2 bordje, maar dit zou ook zonder zo'n chip moeten kunnen. Ik wil geen nieuwe mobo kopen
Maar dus wel bij spellen he? Geef eens een voorbeeld van een spel waarbij je 5.1 DD krijgt via je receiver?Abom schreef op 10 februari 2003 @ 10:57:
Ik heb vorige week mn shuttle met nforce2 board gekregen. De enige kabel die nu tussen mijn shuttle en receiver zit is een TOS-link...en mijn receiver geeft nu mooi aan dattie een DD 5.1 signaal binnen krijgt :} En er komt ook echt geluid uit m'n rear speakers.
[ Voor 33% gewijzigd door Darkvater op 10-02-2003 14:07 ]
Ik ook geen nieuwe geluidskaart, dus als iemand een andere oplossing heeft om je geluidskaart altijd een Dolby Digital stream te laten versturen, graag!Darkvater schreef op 10 February 2003 @ 14:00:Ik wil geen nieuwe mobo kopen
HALO, Project Gotham, Splinter Cell,...Maar dus wel bij spellen he? Geef eens een voorbeeld van een spel waarbij je 5.1 DD krijgt via je receiver?
Nou, dat probleem had ik met mijn Extigy wanneer ik de subwoofer en center speaker verkeerd om aangesloten had. Maar het kan ook zijn dat er iets niet goed ingesteld is bij de configuratie van de mixer...hier heb je met die digital out geen last van.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 11:36:
Abom,
Vraagje, Ik heb diezelfde shuttle gekocht en ik heb mijn 5.1 setje analoog aangesloten. (Via de aansluitingen achter op de Shutle)
Als ik de speakersetup draai en deze laat testen ("left channel", "center channel"etc) dan hoor ik alle speakers behalve de center. Dit kanaal is op de een of ander manier op de subwoofer te horen. Het testsignaal wat naar de subwoofer gezonden wordt is wel duidelijk uit de subwoofer te horen.
Heb jij enig idee ?
Bij alle spellen. Het heeft helemaal nix te maken met de spellen. De SoundStorm encode gewoon het normale analoge signaal in DD en stuurt dat over de TOS-link naar mn receiver, dit gebeurt onafhankelijk van de bron (spel, DVD of andere windows applicaties).Darkvater schreef op 10 February 2003 @ 14:00:
[...]
Maar dus wel bij spellen he? Geef eens een voorbeeld van een spel waarbij je 5.1 DD krijgt via je receiver?
Spellen die DD ondersteunen (zoals America's Army) heb ik nog helemaal niet geprobeert...volgens mij support UT2k3 ook DD5.1...ik zal vanavond ff een testje draaien maar ik ga er vanuit dat het gewoon hetzelfde klinkt dan wanneer ik EAX2 selecteer.
Tis niet eens zo'n heel gekke opmerking...de SoundStorm zit ook in de Xbox :}
[ Voor 9% gewijzigd door Abom op 10-02-2003 15:56 ]
ik zit nog met smart op me dts receiver te wachten, ik moet dan een spdif naar me receiver gooien voor de films, en nog eens 6 analoge lijnen voor de games? of zit ik nu verkeerd
get rich or die try'in
Volgende keer graag wat beter zoeken. Hoe het zit met digitaal geluid bij spellen is al vaak behandeld
Dit topic is gesloten.
![]()