Ik heb gebruik een oud bakkie als 'Windows 2000 Server' voor het delen van m'n internet verbinding. De laatste tijd heb ik problemen omdat het ding steeds vast loopt. De pc reageert dan helemaal nergens meer op, alleen resetten helpt. Hij doet ut dan weer een tijdje...
Ik heb de volgende dingen al vervangen:
- videokaart
- netwerkkaart 1 (3com)
- netwerkkaart 2 (3com)
- geheugen (kingston 256mb)
- moederbord (asus p2b)
- voeding
Na het vervangen van één van de onderdelen heb ik de server weer opnieuw geïnstalleerd en getest, weer liep ie na een uur of langer vast. Uiteindelijk blijft over, de processor (PII 233) of de harde schijf. Helaas heb ik geen processor of hardeschijf op de plank liggen.
Het kan geen koelingsprobleem zijn, constant 25 / 30 gr. En de Win2000 event viewer zegt alleen dat er een onverwachte shutdown is geweest, daarvoor alleen normale meldingen...
Heeft iemand een idee hoe ik kan testen wat er nu precies stuk kan zijn. Welk component laat je pc na een tijdje vast lopen?
Alvast bedankt...
Edit: de server heeft zonder hardware wijzigingen een jaar perfect gedraaid, nu ktrijg ik opeens dit gezeik....
Ik heb de volgende dingen al vervangen:
- videokaart
- netwerkkaart 1 (3com)
- netwerkkaart 2 (3com)
- geheugen (kingston 256mb)
- moederbord (asus p2b)
- voeding
Na het vervangen van één van de onderdelen heb ik de server weer opnieuw geïnstalleerd en getest, weer liep ie na een uur of langer vast. Uiteindelijk blijft over, de processor (PII 233) of de harde schijf. Helaas heb ik geen processor of hardeschijf op de plank liggen.
Het kan geen koelingsprobleem zijn, constant 25 / 30 gr. En de Win2000 event viewer zegt alleen dat er een onverwachte shutdown is geweest, daarvoor alleen normale meldingen...
Heeft iemand een idee hoe ik kan testen wat er nu precies stuk kan zijn. Welk component laat je pc na een tijdje vast lopen?
Alvast bedankt...
Edit: de server heeft zonder hardware wijzigingen een jaar perfect gedraaid, nu ktrijg ik opeens dit gezeik....
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 09:51 ]