• desphex559
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik heb nog een oudewetse aansluiting waar de telefoon naar binnen komt..Hier zit nog geen contactdoosje aan..Wie hebt de schema daarvoor..Het zijn zo rond 8 draadjes met verschillende kleuren, maar weet niet welke ik moet hebben...

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
blauw en rood

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

yep... rood en blauw op de bovenste pinnen...
werkt het niet, rood en blauw omwisselen... ken nie kapot

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
desphex schreef op 10 februari 2003 @ 09:16:
Ik heb nog een oudewetse aansluiting waar de telefoon naar binnen komt..Hier zit nog geen contactdoosje aan..Wie hebt de schema daarvoor..Het zijn zo rond 8 draadjes met verschillende kleuren, maar weet niet welke ik moet hebben...
zit je in een etagewoning of een flat? bel jezelf even op je mobiel om te kijken of je de goede draadjes hebt en je niet belt namens de buren.
Heeft KPN bij ons namelijk ook gedaan: meerdere aansluitingen aansluiten op 1 kabel, blauw en rood voor ons, groen en oranje voor de buren bijvoorbeeld. Erg slecht maar wel waar.

Verwijderd

Normaliter zou de eerste aansluiting transparant/wit moeten zijn de tweede aansluiting is transparant/zwart.. Dit is een huiskabelnet STAPN58 TFN-DRO
Dit werd vanaf 1958 tot 1969 toegepast, op deze manier was het mogelijk om in elke woning een telefoon-hoog niveau draadomroep en nog een 2e aansluiting te maken..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 21:33 ]

Verwijderd

Desphex, heb je er een fototje van?
Pagina: 1