Toon posts:

Siemens Me45 "gesmolten", iemand ervaringen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Zaterdagavond is mijn nog geen 6 maanden oude Siemens Me45 voor mijn ogen gesmolten. Ik zat te praten met 2 vrienden en dat ding had ik voor het gemak even de eettafel gelegd waar we aan zaten. Hij stond zoals gewoonlijk aan.
Plotseling roken we een sterke gesmolten plastic geur en ik pakte mijn gsm vast.
En nu komt het: aan de onderzijde aan de kant van de toetsen was 'ie heel erg heet geworden. Dus ik haal snel de batterij (ORIGINELE siemens lithium ion batterij) eruit en probeer gelijk mijn simkaart in veiligheid te stellen.
Voordat ik dit deed constateerde ik dat hij al was uitgevallen.
Vervolgens heb ik de batterij weer terug geplaatst om te kijken of hij de melding: "plaats simkaart" zou geven. Maar hij reageerde nergens meer op en begon juist weer op te warmen...weird. Bovendien stonk (en nu nog) 'ie enorm.

Daarna heb ik alle delen: telefoon, simkaart en batterij appart bewaard en ga er vanmiddag mee terug naar de winkel (vodafone shop) waar ik hem nog geen half jaar geleden heb gekocht.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem???
Ik was namelijk erg tevreden met het toestel, goede standby tijd, compact maar toch veelzijdig etc etc.

Even ter verduidelijking:

Type: Siemens Me45 (grijs-zwarte uitvoering zoals in die review)
Batterij: Siemens Lithium Ion 3.7 V / 840mAh (dus geen third party goedkope zut !!)
Gekocht: 12 augustus 2002

Graag alleen "nuttige reacties"

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01-2025
Kut voor je. het lijkt inderdaad op een melt down van je batterij. Dat kan statistisch gezien wel een voorkomen. Ga er direct mee terug naar de winkel en breng Siemens op de hoogte van dit feit!!!!

Verwijderd

Ik kan je alleen vertellen dat ze bij siemens nederland zo gek nog niet zijn.. als je direct naar hun toe gaat kan je wel (snel) geholpen worden..

Ik heb al tweemaal een nieuwe s40 gehad in anderhalf jaar tijd en hij is ook 1 keer gerepareerd. Dit repareren ging eerst via de winkel en daarna pas naar siemens, heeft 3 weken geduurt. De eerste nieuwe was na 2 weken en kreeg ik meteen vervangen bij de winkel, de tweede viel 'buiten de garantie meneer' dus heb ik van siemens NL zelf gekregen.

succes iig!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem gistermiddag dus ingeleverd bij het citypoint. Heb nu een c35i tegen borg van € 135,-

Hij moet volgens de regels worden aangeboden voor reparatie.

Daarna krijg ik pas een nieuwe Me45...

Afwachten dus.

Verwijderd

tegen borg van 135 euro??? g-sus.... daar kan je hem nieuw voor kopen volgens mij :S

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 20:03:
tegen borg van 135 euro??? g-sus.... daar kan je hem nieuw voor kopen volgens mij :S
Daarom is die borg ook zo hoog.....

• Pe Nis
Who cares, die €135 krijg je toch terug. Allen je mot ze "voorschieten".

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Siemens lijkt me nogal een probleem merk, mijn vriendin heeft al 3 keer een nieuwe gekregen, mijn collega begint nu ook al te klagen over zijn telefoon. Slechte reclame voor Siemens.

Canon Digital Ixus V3

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:51

cky

jij kent zeker geen mensen met een nokia >:)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:49

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Was laatst nog een topic over hier bij GoT. Zou liggen aan goedkope kloonbatterijen beweerden fabrikanten toen >:) (ff kijke of ik topic nog kan vinden)
edit:
kan link niet meer vinden :|

[ Voor 14% gewijzigd door GrimaceODespair op 12-02-2003 10:08 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Pe Nis schreef op 10 February 2003 @ 09:18:
Kut voor je. het lijkt inderdaad op een melt down van je batterij. Dat kan statistisch gezien wel een voorkomen. Ga er direct mee terug naar de winkel en breng Siemens op de hoogte van dit feit!!!!
Het verhaal klinkt juist alsof het helemaal niet aan de batterij ligt; die heeft de topicstarter er namelijk weer in teruggestopt, blijkbaar was hem niets bijzonders aan de batterij zelf opgevallen. Daarbij zou bij een 'meltdown' van de accu de accu zélf warm moeten worden, en niet de gsm. Lijkt er dus op dat het probleem in de telefoon zit, beetje jammer voor Siemens (en voor de topicstarter uiteraard...).

• Pe Nis
OK...als de batterij niet warm wordt heeft er een kortsluiting in de telefoon plaatsgevonden. Dat kan altijd gebeuren. Als dat vaker voorkomt bij anderen, dan is er sprake van een productie en / of desingfout.
Pagina: 1