Toon posts:

webcam usb op paralelle poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om een usb webcam op parallelle poort aan te sluiten (of evt. serieel) onder windows NT4?
(Of weet iemand waar je nog ergens een parallelle webcam kunt krijgen/)

Verwijderd

Met zo'n stekkertje die logitech ook bij z'n muizen doet zou je 'm in principe op de seriele poort aan kunnen sluiten. Het probleem is dan alleen nog de aansturing, de originele software zal 'm in elk geval wel niet meer zien :/

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gaat je niet lukken denk ik!
USB is immers tig keer sneller dan serieel en parallel.

Whatever.

Verwijderd

hm, daar zeg je idd wat.
serieel valt zowiezo al af met 10 KB/s...
parallel met 150 KB/s zou nog kunnen met beroerde framerate

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je kunt beter op zoek gaan naar een USB-kaartje denk ik, die hoeven nieteens duur te zijn. Dan heb je een normale doorvoersnelheid, want parallel is er gewoon te langzaam voor.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

Kappie

Tell me your secrets...

Positron schreef op 10 februari 2003 @ 14:12:
Je kunt beter op zoek gaan naar een USB-kaartje denk ik, die hoeven nieteens duur te zijn. Dan heb je een normale doorvoersnelheid, want parallel is er gewoon te langzaam voor.
Het is alleen jammer NT4 geen usb ondersteund ;)
daarom wil de poster ook een paralelle poort gebruiken

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

sp6 toch?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Kappie schreef op 10 February 2003 @ 14:19:
[...]

Het is alleen jammer NT4 geen usb ondersteund ;)
daarom wil de poster ook een paralelle poort gebruiken
Op zo'n manier... :+ Tsja, dan ga ik me verder maar buiten het topic houden denk ik, ik heb in ieder geval nog nooit van een parallelle webcam gehoord.

Een andere omslachtige optie is een TVkaart met een normale camera als je die hebt, maar dat wordt waarschijnlijk toch te duur en te veel werk.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

NT4 ondersteunt helemaal geen USB SP6a of niet. Er zijn wel een paar hardware producenten die een USB driver voor hun hardware hebben gemaakt. Ik geloof dat IOMega een NT4 driver voor hun USB zip drive heeft/had. Ook ben ik eens een USB-naar-multiple-seriele-poorten 'adapter' tegengekomen die NT4 drivers had. Ik zou alleen niet verwachten dat het daarnaast ook nog een hot-plug zou ondersteunen, en heb wel gehoord dat als je het aan de praat krijgt dat zo'n driver verhindert dat je een ander USB apparaat aan de praat kan krijgen op een USB port.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Pagina: 1