Toon posts:

Celly 533 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb hier een Abit BP6je liggen met 2 celeron 333's op 500, maar zat toch te denken aan een cpu upgreed.

Aangezien een Celly II schijnbaar niet werkt, en ik geen zin heb om een ander mobo erin te gaan sleutelen moet ik Celly 1's gebruiken, die tot 533 gaan.

Maar wat ik wil weten is of iemand o/c ervaringen heeft met Celly 1 533's, want ik vind het zonde om m'n bestaande 333's die vrolijk op 5x100 lopen om te ruilen voor 533's die later blijken niet verder te gaan dan 600 ofzo, en dan nog met een langzamere bus.

post je ervaringen plz!

Verwijderd

die van mij wou @600 (2.05V) .. er zijn btw genoeg verhalen bekend van 533's die niet hoger wilden dan 533. (vraag maar aan HaTeWaY ;))

Verwijderd

Topicstarter
Damn, da's dus ook niet een optie :(

Heb gewoon geen zin om nieuw moederbord + cpu te kopen.. AMD? Nee, wachten tot complete 133/266 systemen. P-III? ook nee, veels te duur..

En een dual Celly 500 + Geforce gamed nog prima, niet? :)

Verwijderd

Je hebt bij een Celeron 333@500 meer geheugen bandbreedte dan een Celeron 533. Vooral als je veel gamed is je huidige config een stuk beter.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ja, gewoon houden zo, met de 100 Mhz Bus ipv de 66 van de Celly 533.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik haal met me PPGA 533 in ieder geval de 633 met 2.05V core.

Verwijderd

Flippo-Dealer -> dat jij je mijn leed nog zo goed herinnert :). Ik heb persoonlijk dus een 533 gehad die niet eens hoger wou. Mijn advies -> kijk bij www.overlockers.com bij de cpu-database, en dan niet naar de allerhoogste kijken (zijn vaak intens wazige japannertjes met extreme waterkoelingtechnieken vol vloeibare stikstof en alles, uiteindelijk wordt dat gewoon niks). Ik geef je niet zoveel kans. Zijn die dingen eigenlijk nog wel te krijgen in de winkel?

Verwijderd

ummmz.. verhaaltje nog een keer GOED doorgelezen :) Ik denk dat je het gewoon zo moet houden, vooral omdat je je geheugenbandbreedte zo op 100 Mhz hebt. Is dual trouwens beetje merkbaar in games? Ik neem aan dat je onder Win2k draait?

Verwijderd

Topicstarter
Neej ik draai NT 4 server, werkt geweldig op dit moment. en met spelletjes, ja met Q3 merk je er zeker wat van, dan kunnen die CPU 's me GeForce een beetje bijbenen. wat toch zeker iets van 15,20 fps scheelt.
en da's snel zat voorlopig, wacht wel op de Geforce 3 ofzow :)

Maar voor de rest met alle spellen die niet SMP enabled zijn weinig, het enigste wat dan een beetje meehelpt is dat 1 cpu het OS, I/O, etc gebeuren handled en de andere puur het spel. scheelt 5% cpu kracht ofzow :/

Ze zouden echt wel meer SMP-enabled spellen moeten maken, en alleen maar OpenGL, draait het tenminste onder NT :)

Verwijderd

koel

Verwijderd

Ik heb ook een BP6 met dual celeron 500@600 met 2.3v :o

Verwijderd

Topicstarter
500/66 = 7,5
600/7,5 = 80 Mhz bus

Zou ik kunnen doen, maar denk dat dat soms trager is dat een 500@100, aangezien je 20 mhz mem bandwidth + 100 mhz agp 1/1 mist :'(
Pagina: 1