Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een powershot G3 ,heb het fotograferen nog niet helemaal onder de knie,maar probeer het wel.
Wat mij opvalt is dat ik aardig wat ruis ondek op fotos binnen en buiten en licht bewegende objecten zijn niet sherp??Er zijn op deze camera zoveel mogelijkheden dat je door het bomen het bos niet meer ziet!!
Welke instellingen hebben jullie bij volgende onderwerpen???
1 Buiten redelijk bewolkt ,zie redelijk wat ruis(bij mij op P stand iso op auto)
2 binnen fotos zonder flits zijn licht bewegende objecten niet scherp.(p stand iso auto zonde flits)
3 Waar is de TV stand het meest geschikt voor??
4 Waar is de Av stand het meest geschikt voor??
5 Waar dient precies het middelste kno :? pje voor tussen het tulpje en flits??

Voor de rest is het een geweldige camera maar ikweet wel dat ik nog veel moet leren,maar ben daar druk meebezig.Waar kan ik een goede tas voor dit aparaat kopen veel zaken hebben nog niks voor de G3 . Hoop dat jullie mij weer iets verder kunnen helpen zodat ik met een jaar een betere fotograaf ben/wordt.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

gebruik allereerst de Single AF mode, dan focust de camera niet continue wat (meestal) scherpere foto's (betere AF) oplevert en batterijen spaart...

Tv = shutter priority, dus daarmee kan je de sluitertijd instellen
Av = aperture priority, daarmee kan je het diafragma instellen

de middelste knop is om het focus-punt in te stellen (1 punt, meerdere punten of gemiddelde)

binnen kun je onmogelijk scherpe foto's maken zonder flits en statief, of je moet een hogere ISO kiezen (bijv. 200), maar dit is geen kwaal van de G3 hoor :)

dan heb ik nog een vraag voor jou: heb jij er wel een handleiding bij gekregen? :+

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

In aanvulling op Moooody:

- Neem de tijd om de camera te leren kennen; met de handleiding kom je een eind.

- Een boek bij bieb lenen over fotografie is ook leerzaam

- Op http://www.dpreview.com/ vind je een review en een Canon-forum waar je heel veel over deze camera kunt opsteken.

- Een Lowenpro tas is een redelijk alternatief en bijna overal te verkrijgbaar. Zelf heb ik een HEMA-reistasje en dat voldoet voorlopig prima!

Succes met je nieuwe verslaving!

Merlijn

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de snelle reacties
Single AF mode dan bedoel je per beeld ,en de af af-hulplicht die laat je gewoon op aan .????heb de camera in duitsland gekocht ,heb al een nederlandse handleiding besteld.

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Via de knop Menu scroll je naar AF mode: en selecteer je Per Beeld of Continu.

Als engels geen probleem is dan is er ook een engelse handleiding te downen:
http://www.powershot.com/...customer/pdf/G3_CUG_E.pdf

Merlijn

[ Voor 3% gewijzigd door Merlijn_merlin op 10-02-2003 11:01 . Reden: link-fout ]

Verwijderd

Topicstarter
gaat nu al een stuk beter mooi ding man, dit is ook de eerste dag dat de zon een beetje schijnt ,heb al 733 fotos genomen ja proberen hihihi

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ik heb afgelopen weekend de samsonite trekking d-v2 voor m'n g3 gekocht. Past ie net in. en lekker stevig tasje.
deze: maar dan in het blauw.
https://serverssl12.co.uk...iles/cases_more.asp?ID=18

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Mooody

Mooody

elmoody

abrakadaver schreef op 10 February 2003 @ 12:38:
ik heb afgelopen weekend de samsonite trekking d-v2 voor m'n g3 gekocht. Past ie net in. en lekker stevig tasje.
deze: maar dan in het blauw.
https://serverssl12.co.uk...iles/cases_more.asp?ID=18
ooh, als tas kan ik de Vanguard Athena 13 _sterk_ aanbevelen!
compact en heel stevig tasje waar alles net inpast (camera, lader, usb-snoer, AB)
en helemaal niet zo duur voor zo'n tasje (25/30 euro ofzo)
er zit zelfs een hele stevige schouderband bij, zodat je de tas om je schouder kan hangen (of evt. om je middel kan binden...)

Afbeeldingslocatie: http://www.camerastore.com/cat_007_bags/Athena/VG-A13.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 10-02-2003 13:44 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

even een nieuw bericht...

misschien is het ook leuk om dit topic te gebruiken om ervaringen uit te wisselen over hoe je de 2 C-modes hebt ingesteld op de G3

ikzelf gebruik C1 voor macro foto's en C2 voor flitsloze binnenfoto's (o.a. sfeerfoto's dus, bij feesten/popconcerten) (de precieze instellingen kijk ik thuis ff na...)

dus...wie volgt? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 10-02-2003 13:48 ]

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Hoe heb je die C1 en C2 precies ingesteld???

C1: Av - 5.4 en manueel focus oneindig. Voor snel te nemen buitenfoto's onder redelijke lichtomstandigheden en op middellange en verre afstand. Genoeg scherpdiepte vanaf een meter of vier....

C2 is nog vrij...

Merlijn

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 16:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De G1/2 passen in deze tas... (G3 staat er nog bij nl.)

Lowepro D-RES 25AW
http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres25.html

Whatever.

• Mooody

Mooody

elmoody

Merlijn_merlin schreef op 10 February 2003 @ 14:54:
Hoe heb je die C1 en C2 precies ingesteld???

Merlijn
de precieze instellingen weet ik niet uit mijn hoofd en dat wilde ik thuis nog ff checken....laat ik vanavond weten :)

ik weet wel dat ik ISO200 heb ingesteld voor flitsloze binnenfoto's en een shutterspeed van 1/50s (net de grens van scherpe foto's uit de hand),het diafragma wordt dan automatisch erbij gezocht per gebeurtenis...(of is evt. zelf in te stellen)

macromode heb ik MF op oneindig, ISO50 en digitale zoom aan (wat weer van pas komt bij macrofotografie...)

Verwijderd

Topicstarter
vraagje over instellingen ben zo aan het klooien geweest nu weet ik niet meer waar het op stond het gaat om de volgende dingen,MF-PUNT ZOOM,SPOTMETINGPUNT.tjong tjonge wat een mogelijkheden,ga nog heel wat leren.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:16
ik wil gvd een nederlandse handleiding
maar canon reageert nergens op
telefonisch al contact gehad maar niemand die me wil helpen
dit is het laatste wat ik ooit van canon koop!

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 09:48
Beetje vreemde reactie. Je besluit zelf om hem in Duitsland te kopen, zegt in een ander topic zelfs:
hou er wel rekening mee dat de handleiding duits is... voor mij niet zo'n probleem , maar voor sommige mensen wel...
En nu verwijt je Canon Nederland dat ze je niet even een Nederlandse gebruiksaanwijzing toesturen......

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
haha, zo stom zijn ze nou ook weer niet he!

en anders pak je toch gewoon de EN handleiding?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Phusebox schreef op 12 februari 2003 @ 23:09:
ik wil gvd een nederlandse handleiding
maar canon reageert nergens op
telefonisch al contact gehad maar niemand die me wil helpen
dit is het laatste wat ik ooit van canon koop!
Welke taal handleiding heb je nu eigenlijk? Een nederlandse kun je hier bestellen: http://www.canon.nl/general/nma.html Wel vet traag, ik wacht nu al DIK EEN MAAND op een EN handleiding voor mijn engelstalige vriendin, maar volgens mij moeten ze NL handleidingen wel sneller kunnen leveren. Ik heb zelf een NL handleiding.

Ik heb ook een Engelse PDF, maar ik heb geen serverruimte om hem te uploaden en ik weet niet meer waar ik hem gedownload heb (niet die gescande versie van de Canadese website, maar de goeie versie). Dus wie hem wilt hebben (3,5Mb) moet maar ff een berichtje posten.

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik kreeg mijn G3 gisteren binnen. In een kartonnen doos, in de doos de G3 doos met daarbovenop een dikke set... Nederlandstalige handleidingen!

Verwijderd

Baviaan schreef op 13 February 2003 @ 11:41:
Ik kreeg mijn G3 gisteren binnen. In een kartonnen doos, in de doos de G3 doos met daarbovenop een dikke set... Nederlandstalige handleidingen!
In een kartonnen doos, de doos de G3 doos :? Ik hoop dat je beter kan fotograferen dan spellen ;)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

g3 doos in een kartonnen doos, met bovenop de g3 doos een hoop handleidingen denk ik dat ie bedoeld :)

M000000dy (of zoiets ;)) kun jij nog ff die instellingen posten?

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 15:44

Zjemm

...

misschien is het leuk om hier nog meer instellingen te posten van mensen met een canon g3

dus onder de C1 en de C2.

opensecure.nl

• Zjemm

Zjemm

...

niet dus?

opensecure.nl

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

C1: lastige binnenfoto's van bewegende mensen (klimmers); ISO 400, Tv, 1/40s, flits uit, spotmeting, cont. shooting aan
C2: buitenfoto's met lange sluitertijd (watervallen e.d.); ISO 50, ND filter, Tv, 1/2s, flits uit (al zal die onder deze omstandigheden niet snel automatisch afgaan ;) )

Over het tasje: ik heb zelf de Lowe Pro 200 AW, dit is dezelfde tas als de 25 AW (200AW leek tikje krapper in de winkel, G3 met nekband past echt perfect) maar dan met een extra vak waar portemonnee, PDA, sleutels, extra accus of iets anders in past. Het totaal is dan nquwelijks groter dan de 25AW. Wel vrij prijzig (€46,-). Wat erg fijn is aan deze serie tasjes is het hoesje dat er los onderin zit, niet alleen tegen regen en stof maar ook als zonneschermpje. De camera wordt echt veel minder heet als je dat ding erom doet in de zon. Heb er de afgelopen weken heel wat mee door bergen/ rotsen/ hete steden gezeuld en is perfect bevallen.

Zoef

Verwijderd

Zijn er geen tweakers hier die van de nederlandse handleiding een PDF-je kunnen maken? Jammer!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 12:20:
Zijn er geen tweakers hier die van de nederlandse handleiding een PDF-je kunnen maken? Jammer!
1) "even" 200 pagina's inscannen omdat iemand geen zin heeft om duits/ engels te lezen (of een paar tientjes meer te dokken voor z'n camera/ handleiding)?? Riight....
2) volgens mij is dit net zo goed een verzoek om illegale zaken als vragen om pakweg een kopietje van de laatste Photoshop. Als ik jou was zou ik daar een beetje mee uitkijken. Opties genoeg: originele handleiding, engelse handleiding, dokken voor de nederlandse handleiding.

[ Voor 25% gewijzigd door Zpottr op 26-07-2003 12:55 ]

Zoef

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

HotDenio: mail die pdf maar even naar me op g3 @ pjks.nl (zonder spaties), dan zet ik hem wel ff online.

[ Voor 18% gewijzigd door PJKs op 26-07-2003 17:15 ]

ja, graag!

• Zjemm

Zjemm

...

die nederlandse handleiding is welte vinden hoor. je moet gewoon wat beter zoeken. keb hem ook wel ergens vandaan weet alleen niet meer precies waar.

gewoon ff zoeken

opensecure.nl

Pagina: 1