Toon posts:

[Unreal II] Loopt vast op specifiek punt + savegames corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Unreal II.
Ik zal proberen uit te leggen hoe, wat en waar precies. Het is een beetje een dubbel probleem, zoals je zult lezen. Svp serieuze reacties.

Ik speel het spel onder Windows XP SP1, met een Radeon 64 MB DDR. Alle patches en fixes van het OS zijn aanwezig, en de videokaart drivers zijn ook in orde. De laatste Catalyst 3. Alle andere hardware heeft ook de nieuwste drivers. DirectX 8.1 is ook werkend. De problemen doen zich ook voor als de virusscanner is uitgeschakeld.

Ik loop tegen mijn probleem aan in het level waar je de 7e artifact moet vinden. Dat is de Drakk thuisplaneet. Zwart, met groen en blauw. Als je het gezien hebt ken je het. Afijn, je begint dat level en na een paar sluisdeuren en wat vliegende aliens kom je bij een ruimte met wat tanks gevuld met mensen/wezens, en daar liggen wat powerups + munitie. Dan loop je verder door nog een sluisdeur en dan zie je een grote ruimte, met voor je een paarse tank met daarin een alien. Vanuit de grote ruimte komen 2 'overseers' je kant op.

Op dat punt crashtte het spel bij mij. BSOD. Gereboot, en spel weer gestart. Ik duw op F8 (load Quicksave) .. en BAM .. terug naar de desktop met een lange foutmelding (een traditie sinds de vorige Unreal spellen). De melding is er een die ik ook terug kan vinden in de Infogrames Support-pagina:
"This error reads 'History: ULinkerLoad::VerifyImport...'"

This is sometimes happening after making changes to your settings via pausing the game and accessing Options from there. We have identified and fixed the problem that is causing this crash and this fix will be made available in a patch as soon as possible. In the meantime, this is generally a fairly rare problem and you should be able to restart the game without the error occurring again.
Ik heb helemaal niks veranderd aan settings en heb ook helemaal niet in-game dat menu opgevraagd. Mijn probleem is dus dat ik sindsdien geen 1 savegame meer kan openen of opslaan, zonder dat het spel terugklapt naar de desktop met die melding. Elke keer, altijd. Met andere woorden: ik kan m'n savegames niet meer laden, en ben dus 'de lul'.

Het bizarre hier is dat het spel klapt zodra ik het load of save menu aanklik in het hoofdscherm. Ik kom dus niet eens meer bij de savegames. Als ik de savegames via verkenner uit de 'Save' map haal en het spel weer start, kan ik weer wel keurig in het (dan lege) savegames menu. Het lijkt er dus op dat 1 of meerdere savegames corrupt zijn geraakt tijdens die BSOD. Heel vreemd. Misschien dat het spel probeert op de slaan waar je in het spel was net voor de crash? Iig is het zo dat ik heb geprobeert de savegames te wissen en hernoemen zodat een wat oudere savegame zgn de laatste savegame was, en de rest te verwijderen. Maar dat werkt dus ook niet. Het is net als of alle savegames collectief verneukt zijn geraakt :(

Ik baal er nog steeds goed van, maar ik wil wel weten wat hier nou aan de hand is. Ik heb het spel opnieuw gestart, zonder savegames, en heb cheats enabled en net zolang gezocht tot ik het juiste level te pakken had:
~ tilde
bemymonkey
open m03b2
Dan zit ik weer in het level waar het misging. (Iig wanneer deze melding me niet een General Protection Fault gaf in het spel zelf en ook weer naar de desktop knalde. Dat lijkt iets met de cheat-mode te maken te hebben).

Ik loop door dat level heen (met enkel een pop-gun standaard nooit leeg geweertje als direct gevolg), en loopt weer naar die tanks toe, sluisdeur, en ik ben weer bij die grote ruimte + paarse tank op de voorgrond. En weer komen die 2 'overseers' mijn kant op.

Nu begin ik met m'n pop-gun te schieten op die wezens .. en nu na een minuut of zo freezed het beeld terwijl de ambient-sound doorloopt. Alles muurvast. Hard Reset noodzakelijk. Wel verd*mme denk ik bij mezelf.

Iets in dat level op die plek, zorgt er voor dat ik zelfs met de meest recente drivers, daar niet verder kan. Einde oefening :'(
Bijkomend verschijnsel: m'n savegames die ik in dat level gemaakt heb (en dat waren de enige die ik had) zijn corrupt. Ik sta dus met lege handen.

Ik heb het spel geheel uninstalled en herinstalled. Nieuw spel starten gaat prima.
Via bovenstaande methode naar de Drakk thuiswereld gaan en daar een savegame opslaan gaat ook prima.

Spel gestopt, savegames teruggezet (had ik bewaard). Spel gestart. Load game .. BAM meteen weer terug naar de desktop met de melding bovenaan in quotes.
Settings lager zetten helpt trouwens ook niet. Ik heb echt alles al geprobeerd.

Nou zit dus met 2 problemen: ten 1e dat ik dus m'n savegames niet meer kan gebruiken, maar niet 100% zeker weet of dat aan de savegames ligt of een bug in het spel (aangezien logischerwijs hooguit de laatste savegame wordt aangesproken tijdens een save of load, en dus niet alle games in 1 keer corrupt zouden moeten kunnen gaan, lijkt het waarschijnlijker dat het een bug in het spel is), en dat ik dus opnieuw kan beginnen. En ten 2e: dat dat ook nutteloos is want als ik dan eindelijk weer bij de Drakk thuisplaneet ben, loopt het spel weer vast. Met als extra risico dat m'n savegames dan weer rot zijn (als het dus geen bug zou zijn). En zo kan ik natuurlijk eeuwig een een cirkel blijven lopen.

Ik wacht dus op een patch van Infogrames (die ws. niet eens specifiek mijn probleem beschrijft), en op nieuwere Catalyst drivers. (ATI heeft niks over deze bug bij hun game related hardware issues staan).

Kent iemand deze problemen, of weet iemand een oplossing voor deze problemen?
Ik heb al veel geprobeert maar misschien zie ik wel 'the obvious' over het hoofd.
Nogmaals, serieuze reacties aub. Lees de post wel helemaal.

Voor nu kan ik het spel dus in de ijskast zetten, misschien wel permanent. En dat terwijl ik het graag had uitgespeeld.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57

inXs

known as inXs

Ik neem aan dat je een illegale versie hebt (sorry voor de aanname btw). Kan het niet dat 1 van de level (map) bestanden corrupt is? Dat ie iets probeert te lezen in dat specifieke map bestand en dat ie daarop hangt? Heb je al geprobeert (als ie dus illegaal is) om hem opnieuw te branden? Of heb je misschien vrienden die U2 ook hebben waar het wel werkt, dat je daar het map bestand van krijgt.. Of kan je geen save game van 1 van je vrienden proberen? Dan zie je meteen of het werkt...

Anders kan ik als ik thuis ben nog wel een save game fixen, waar je wel wat verder in het spel zit, maar dan kan je wel kijken of het dan wel werkt.. Want als dat wel werkt dan zou ik zeggen dat er toch dus een foutje in het map bestand zit... (hopelijk word je er een beetje wijs uit, zoniet zeg het dan ff :P )

superB

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Waarom niet gewoon cheats gebruiken voor dat level ? Ja, t is lame natuurlijk maar je kan toch niks anders lijkt me :? Anders zijn er op internet ook vele save-games te vinden :)

offtopic:
/me is benieuwd of TS het spel legaal heeft :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm niet gebrand :)
(en voor de wijsneuzen: een ander heeft 'm ook niet voor mij gebrand) :)

Cheaten .. omdat dat niet leuk is, ten 1e. Ik zou dan en moeten levelcheaten en wapen-cheaten. En ten 2e: als ik dan weer save knalt ie er weer uit :'(

Een savegame is welkom. Al was het maar om te testen :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 19:47

SkyStreaker

Move on up!

Ik zal je zeggen, ik heb niet echt een vergelijkbaar systeem, maar herken sommige punten in je verhaal. Dit had ik onder W98-se met DX8.1 gehad. Toen installeerde ik Win2k met Dx9 en alles werkt naar behoren, 1 keer gecrashed maar. Ik zou zeggen, probeer Dx9.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 09:30:
Ik heb 'm niet gebrand :)
(en voor de wijsneuzen: een ander heeft 'm ook niet voor mij gebrand) :)

Cheaten .. omdat dat niet leuk is, ten 1e. Ik zou dan en moeten levelcheaten en wapen-cheaten. En ten 2e: als ik dan weer save knalt ie er weer uit :'(

Een savegame is welkom. Al was het maar om te testen :)
Als ik vanavond thuis ben (helaas pas rond 22uur) dan zal ik er even achteraan gaan.

superB

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 19:47

SkyStreaker

Move on up!

Probeer hem trouwens voor de lol ook eens in compatible modus te draaien...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Naast savegames is er toch ook zo iets als missions? (knopje rechtsonder de savegames). Dan ben je weliswaar weer aan het begin van het level, maar beter dan niets. Of is dat ook stuk?

Heb je je detail al lager gezet, gewoon om door het level te komen?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Over die corrupte map: lijkt me *erg* onwaarschijnlijk. De installer doet daar nl crc checks op.

Om even te kijken of je nu wat kan.. ik was ff een save voor je aan het uploaden. Mijn dichtstbijzijnde (en enige :+ ) save, is die na het einde van de missie, terug op de atlantis. Had m al geupload bij mn private file storage, maar ik denk niet dat jij daar bij kan. nu bezig @chello file storage..

NB Ik maak zelf gebruik van een radeon 8500dv AIW, ook met Catalyst 3 drivers. Geen enkel probleem gehad, icm winxp. Moederbord is wel anders, dus je moet nog even verder zoeken voor goed vergelijkingsmateriaal / A7V8X / amd 2000xp.

save file: http://members.chello.nl/r.jonkman8/Save2.part1.rar en http://members.chello.nl/r.jonkman8/Save2.part2.rar .

[ Voor 32% gewijzigd door SilentStorm op 10-02-2003 11:27 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Jake schreef op 10 februari 2003 @ 11:02:
Naast savegames is er toch ook zo iets als missions? (knopje rechtsonder de savegames). Dan ben je weliswaar weer aan het begin van het level, maar beter dan niets. Of is dat ook stuk?
Als ik dus überhaupt de load of save knop in 't hoofdmenu aanraak, knalt het spel er meteen uit. Dus nog voordat ik het savegame scherm te zien krijg.
Heb je je detail al lager gezet, gewoon om door het level te komen?

Yup. Ik heb al vanalles getest. Het staat in de 1e plaats al niet hoog want m'n kaartje is niet de snelste.

Heeft iemand toevallig een savegame van het begin van die 9e missie? Of weet iemand een manier om die interludes te laden? Want dan start ik heel de missie vanaf daar opnieuw. (met de hoop dat de boel niet weer crasht).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 13:00 ]

• Sport_Life
  • Laatst online: 08:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier heb je alle misies: [url='http://www.ggmania.com/cheat.php3?cheat=6580]*klik[/url]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Jake
  • Niet online
En als je dat niet wilt:
Ik heb die savegames* gemaakt (met die mission knop dus), 't is 3.3 MB rarred, moet ik het mailen?
* Dus begin missie van 7e artifact en de interlude er vlak voor (er na kan ik natuurlijk ook maken).

BTW: ik heb beide games geload, het werkte, maar het ging ook een keer fout (U2 was nog nooit gecrashed bij mij), maar daarna weer goed.

Verwijderd

Ik zie het zo snel niet staan in je verhaal, maar heb je een SoundBlaster Audigy? De EAX instellingen van het spel blijken niet naar behoren te werken. Mijn eerste advies is, hoewel het er in eerste instantie niets mee te maken lijkt te hebben, zet EAX uit.

• Jake
  • Niet online
Hij heeft een Terratec, staat in zijn specs. Maar als het EAX zou zijn, kom je niet zover zonder problemen (lijkt mij). Maar ja: it never hurts to try :P.

• ephymerous
  • Laatst online: 22:59
Ga dat punt eens spelen in lagere resolutie, zo kwam een vriend van mn broertje ook verder...

XXXVI

Verwijderd

Topicstarter
Jake schreef op 10 February 2003 @ 14:21:
En als je dat niet wilt:
Ik heb die savegames* gemaakt (met die mission knop dus), 't is 3.3 MB rarred, moet ik het mailen?
* Dus begin missie van 7e artifact en de interlude er vlak voor (er na kan ik natuurlijk ook maken).

BTW: ik heb beide games geload, het werkte, maar het ging ook een keer fout (U2 was nog nooit gecrashed bij mij), maar daarna weer goed.

Heb je dan een een kale uitrusting of wel de munitie en wapen die je behoort te hebben? Als ik namelijk direct een level open dan heb ik alleen de popgun en da's niet zo handig met van die hordes aliens :P
Misschien dat je die ff op een webspaceje kunt gooien? Als de interlude ervoor er bij zit zou ik wellicht gewoon de goede uitrusting meekrijgen. Ik speel op easy trouwens.

En ik heb geen SB, zoals idd m'n specs vertellen. EAX heb ik uitstaan .. ik heb d'r ook al 8 eerdere missies mee gespeel dus.

En ik speel op 800 x 600. En zoals ik zei .. op een lagere resolutie zetten helpt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 16:53 ]

• Jake
  • Niet online
hier stond de link naar de 2 Save Files

(mime-type klopt niet, maar ik geloof ik niets aan doen, maar dan moet je save-as doen)

Alle 2 dus (level en interlude), en ja is gewoon met normale weapons uitrusting.
Ik speel(de) ook op easy, maar dat maakt voor save volgens mij niet uit (je kunt het sowieso nog wijizgen geloof ik).

P.S. zeg ff wanneer ik het er weer af kan gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door Jake op 10-02-2003 20:55 . Reden: link weg ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze binnen. Ik zal ze straks testen :)

Edit: het werkt. Ik heb ook de settings nu idioot laag staan. Uitgespeeld.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 23:02 ]

• Jake
  • Niet online
Nou da's fijn om te horen: slotje :+ ;)

U2 is een vreemd spel: op mijn gf4MX maakte 1024 of 800 niets uit, ook detail op 1024 deed niets (net zo sloom/snel). Het zou kunnen dat de proc de bottleneck is (1600+), maar ach het was gewoon goed te spelen (ook al was de fps counter vaak rood, maar ja die staat bij mij dus ook niet aan als ik speel).

Maar op de site stond ook iets over detail te hoog: vga-kaart te warm (een maat van mij had het ook met radeon 8500), maar het lijken mij eerder kleine bugs...
Pagina: 1