Toon posts:

Epox8k9a2+ sensor

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen op wat voor manier de cpu-warmtesensor de boel checked , daarbij wil ik graag weten of deze meting nauwkeurig is en of die hierbij de daadwerkelijk de cpu-warmte of vanuit onder de socket op het mob.
Ik kan dit in de handleiding nergens terugvinden? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :)

Mod er mag wat mij betreft wel een slotje op ?????

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 23:15 ]

Verwijderd

Tegenwoordig is het _bijna_ allemaal intern. Ik heb zelf de 8K9A gehad en die heeft een interne sensor :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op pagina 31 van de 8k9a2(+)-handleiding , hoofdstuk 3-7 staat uitgelegd dat dit board voorzien is van een 'CPU Overheating Protection' die alleen werkt als de CPU is voorzien van een thermal diode (vanaf de Palomino dus).
Dus, ik neem aan dat de temperatuur die je leest in de BIOS en die je ziet in MBM afkomstig is van de ondie-sensor van je Palomino/Tbred ;) ...en die is dus behoorlijk nauwkeurig.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Tnx
Dus ik kan gewoon zoals in de faq staat ervan uitgaan dat ik het tot 75graadjes kan laten oplopen of is dat teveel van het goede?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
75 Graden kan ja! Maar dit zal de levensduur van je CPU zeker snel verkorten. Houdt het op een max van 55 graden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
75 Graden kan ja! Maar dit zal de levensduur van je CPU zeker snel verkorten. Houdt het op een max van 55 graden.
Tnx a lot mate

Btw. De faq mag dan wel aangepast worden als steeds alle newbies hier naar toe gestuurd worden want daarin staat 65 tot 75C 8)7 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 02:29:
[...]

Tnx a lot mate

Btw. De faq mag dan wel aangepast worden als steeds alle newbies hier naar toe gestuurd worden want daarin staat 65 tot 75C 8)7 8)7

Het is ook 65 tot 75 graden, dus de FAQ is goed ;)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 02:29:
[...]

Tnx a lot mate

70 of 75 graden is de grens wat AMD betreft..maar in de praktijk krijg je stabiliteitsproblemen als je te dicht in de buurt zit van die temp.

I reject your reality, and substitute my own.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

_sNaRs_ schreef op 11 februari 2003 @ 09:37:
[...]

70 of 75 graden is de grens wat AMD betreft..maar in de praktijk krijg je stabiliteitsproblemen als je te dicht in de buurt zit van die temp.
Dat is niet waar!
De grens is 90 á 95 graden, echter de meetafwijking van de moederborden is meestal rond de 20 graden, dus daarom is het 70 á 75 wat je je PC Health maximum aan mag geven ;)

JayGTeam (213177)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

AaroN schreef op 11 februari 2003 @ 21:59:
[...]

Dat is niet waar!
De grens is 90 á 95 graden, echter de meetafwijking van de moederborden is meestal rond de 20 graden, dus daarom is het 70 á 75 wat je je PC Health maximum aan mag geven ;)
das niet waar AaroN, de Palomino (en beter) heeft (zoals eerder gezegd) een On-die sensor.
die zit dus geintegreerd op de chip, en geeft dus meetwaardes aan die hooguit 3 graden verschillen.

en ook al was die sensor niet On-die dan was et nogsteeds geen 20 graden afwijking, omdat de sensor dan meteen onder de Die zit op het mobo.
het duurt dan alleen wat langer voordat de temperatuurwisselingen zichtbaar zijn op je scherm omdat de hitte dan nog even door het keramiek heen moet onder de Die.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik snap het hele verhaal over de temps van de cpu waarover ik deze topic(eigenlijk overbodig , maar nu wel interesant) heb gestart , maar wat mij dan opvalt zijn de meningsverschillen tussen de meeste tweakers en de dubbelzinnigheid van bepaalde tweakers , ik krijg bijv. te horen dat de cpu zonder ook maar 1probleem op 60c kan draaien en vervolgens lees ik in een ander topic dat dezelfde persoon zegt 50 of 55c is het max?????? , ik ga er voorlopig van uit dat 50c een max temp is om alles normaal te laten lopen of iemand moet zeggen dat.................?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ligt maar net aan hoe goed de CPU gebakken is.
hoe beter gebakken, hoe beter de proc hoge temps aan kan.
maar aangezien geen enkele proc helemaal perfect is gaat de max temp van 90 graden niet op.
de temp waarop je je zorgen mag gaan maken is ongeveer 60 graden.
hoger is erg levensduur verkortend voor de CPU.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Mod er mag wat mij betreft wel een slotje op , het is zo klaar als een klontje????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 02:12:
Oke ik snap het hele verhaal over de temps van de cpu waarover ik deze topic(eigenlijk overbodig , maar nu wel interesant) heb gestart , maar wat mij dan opvalt zijn de meningsverschillen tussen de meeste tweakers en de dubbelzinnigheid van bepaalde tweakers , ik krijg bijv. te horen dat de cpu zonder ook maar 1probleem op 60c kan draaien en vervolgens lees ik in een ander topic dat dezelfde persoon zegt 50 of 55c is het max?????? , ik ga er voorlopig van uit dat 50c een max temp is om alles normaal te laten lopen of iemand moet zeggen dat.................?

Hoe verder je komt met de proc hoe kritischer hij wordt. Stel ik heb een proc die 2Ghz max doet op 35 graden dan kan ik hem op 1500Mhz wel 70 graden laten worden zonder dat hij crashed ;)
Hij gaat stuk bij 90 a 95 graden, maar dat staat helemaal los van de stabiliteit natuurlijk. Als je iemand ziet die zegt:"Mijn proc is 65 graden en perfect stabiel!" dan heeft hij hem gewoon slecht getweakt, want hij zal op 40 graden een stuk harder gaan waarschijnlijk.. Daarom gaan de procs in een prommy ook zo hard..simpel toch?

Stel je haalt met water 2Ghz @ 2,00V dan kan hij in een prom misschien wel 2Ghz @ 1,85V.. ik noem maar wat. Of natuurlijk 2,2Ghz @ 2V :9
Pagina: 1