Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 02:12:
Oke ik snap het hele verhaal over de temps van de cpu waarover ik deze topic(eigenlijk overbodig , maar nu wel interesant) heb gestart , maar wat mij dan opvalt zijn de meningsverschillen tussen de meeste tweakers en de dubbelzinnigheid van bepaalde tweakers , ik krijg bijv. te horen dat de cpu zonder ook maar 1probleem op 60c kan draaien en vervolgens lees ik in een ander topic dat dezelfde persoon zegt 50 of 55c is het max?????? , ik ga er voorlopig van uit dat 50c een max temp is om alles normaal te laten lopen of iemand moet zeggen dat.................?
Hoe verder je komt met de proc hoe kritischer hij wordt. Stel ik heb een proc die 2Ghz max doet op 35 graden dan kan ik hem op 1500Mhz wel 70 graden laten worden zonder dat hij crashed

Hij gaat stuk bij 90 a 95 graden, maar dat staat helemaal los van de stabiliteit natuurlijk. Als je iemand ziet die zegt:"Mijn proc is 65 graden en perfect stabiel!" dan heeft hij hem gewoon slecht getweakt, want hij zal op 40 graden een stuk harder gaan waarschijnlijk.. Daarom gaan de procs in een prommy ook zo hard..simpel toch?
Stel je haalt met water 2Ghz @ 2,00V dan kan hij in een prom misschien wel 2Ghz @ 1,85V.. ik noem maar wat. Of natuurlijk 2,2Ghz @ 2V