[Win2k] werkgroep > domein

Pagina: 1
Acties:

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 15:40
Ik ben me helemaal suf aan het zoeken over het volgende. Ik ben van plan om mijn netwerk thuis om te gaan zetten van werkgroep-netwerk naar domein-netwerk (verschillende redenen voor, maar ook hobbyisme...).
Hiervoor heb ik Win2k server in huis gehaald. Nu staat nog op de server Win2k prof., net zoals alle cliënts.

Hoe moet dat dadelijk met de reeds bestaande users? Moeten deze helemaal opnieuw 'aangemaakt' worden (zowiezo op de server, ok) op de cliënts? Volgens mij zal er op elke client een profile worden aangemaakt. Wordt deze gewoon naast de bestaande user gezet? Raak ik mijn oude user instellingen kwijt? Kan ik nog iets met die users doen? Kan ik dezefde namen blijven gebruiken?

Ik heb de search al gebruikt maar kan geen nuttige threads vinden. Ook heb ik al de nodige lectuur in huis gehaald; tot nu heb ik eigenlijk niets hierover gevonden. Ik ben al een stuk wijzer geworden, echter hoe dat nu moet met die users, daar ben ik nog niet uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
psy schreef op 10 februari 2003 @ 01:06:
... Hiervoor heb ik Win2k server in huis gehaald ...
Doe maar duur ;)

FF on topic:
De lokale users op alle workstations blijven bestaan. Dit zijn dan echter geen domein users. Aangezien het om een thuisnetwerk gaat denk ik dat je het snelst gewoon je je users opnieuw aanmaakt op de server en klaar. Ik bedoel het zullen geen 10 users zijn neem ik aan. :)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ik heb thuis gewoon w2k adv server over mijn w2k prof server geploft.

Moest alleen de users op de server opnieuw aanmaken maar als die overeen komen met de users op je clients hoef je het daar dus niet te doen...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

erover heen geploft... bedoel je dan, ge-upgrade of opnieuw geinstaleerd..
Volgens mij kan je namelijk niet upgraden van win2000prof naar win2000server...
dus je zal altijd een clean install moeten doen... en dan maar een dcpromo doen he :)
lekker spelen met AD

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 15:40
Sjeng schreef op 10 februari 2003 @ 09:15:
[...]

...
FF on topic:
De lokale users op alle workstations blijven bestaan. Dit zijn dan echter geen domein users. Aangezien het om een thuisnetwerk gaat denk ik dat je het snelst gewoon je je users opnieuw aanmaakt op de server en klaar. Ik bedoel het zullen geen 10 users zijn neem ik aan. :)
Nee idd het gaat om 6 users. Ik heb wat meer info opgedaan en begrijp nu dat de eerste keer dat ik via een werkstation aanlog, de lokale profile-settings zoals ze bestaan worden ge-upload naar de server en na afsluiten weer worden gesynchroniseerd. (bij een zwervend profiel dan). Dat is ook wat ik wil.
Hans.Solo schreef op 10 February 2003 @ 09:15:
Ik heb thuis gewoon w2k adv server over mijn w2k prof server geploft.
...
Dit gaat helaas niet, de server is engels, en mijn prof is nederlands...
MRic3 schreef op 10 februari 2003 @ 09:32:
erover heen geploft... bedoel je dan, ge-upgrade of opnieuw geinstaleerd..
Volgens mij kan je namelijk niet upgraden van win2000prof naar win2000server...
dus je zal altijd een clean install moeten doen... en dan maar een dcpromo doen he :)
lekker spelen met AD
hmm ja dus inderdaad
hopelijk wordt dat niet avond na avond vloeken...maar dat zien we dan wel weer ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)