Toon posts:

flash menu-balk in site plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een menu-balk in flash gemaakt. Een uitrol menu...

Nu wil ik het gaan gebeuren op mijn site.
De menu-balk moet in het topframe en de site moet in het mainframe.
Het is de bedoeling dat de uitrolmenu's over de mainframe moeten komen als erop geklikt wordt.

Bij google heb ik nix kunnen vinden, omdat ik mijn probleem niet kan benamen, moeilijk zoeken dus..

Tips??

Verwijderd

geeft je mainframe een naam en zet in je link target="naamframe"

als je dat bedoeld...

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik bedoel..

gemaakt menu-balk in topframe plaatsen, zodat de rol-out's het mainframe overlappen als de menu's uitrollen

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:45

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

rollouts van flash kunnen normaal niet over andere html vallen, dacht ik, tenzij dat je met (de gruwelijke) layers gaat werken.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 01:01:
nee, ik bedoel..

gemaakt menu-balk in topframe plaatsen, zodat de rol-out's het mainframe overlappen als de menu's uitrollen
ohhh, ja das een irritant probleem.

of erbij neerleggen en iets anders doen of geen frames gebruiken....

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bedoelt: de site geheel in flash opbouwen?

Verwijderd

Dat is een optie.
Je zou dan met loadmovie kunnen werken om je verschillende pagina's te laden.
Dit scheelt ook weer laadtijd. :)

suc6 iig.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

content uit frames kan nooit over de frameborder vallen; dat geldt ook voor Flash.
(disclaimer: vanaf IE5.5 kan het wel zij het beperkt, vertrouw er dus niet teveel op)
Je kunt wel vanuit het ene frame dingen in het andere activeren.
Of met layers gaan werken die integenstelling wat GrimaceODespair zegt helemaal niet gruwelijk zijn..ze zijn juist grwuelijk handig. Onbekend maakt onbemind zal ik maar zeggen ;)

De andere optie is de site helemaal in Flash te bouwen; wat natuurlijk ook weer nadelen heeft.

www.jurgroessen.nl

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Hangloozz schreef op 10 februari 2003 @ 09:40:
Of met layers gaan werken die integenstelling wat GrimaceODespair zegt helemaal niet gruwelijk zijn..ze zijn juist grwuelijk handig. Onbekend maakt onbemind zal ik maar zeggen ;)
Nou, onbekend... ze zijn juist een hele tijd overbekend geweest, met als gevolg dat veel sites slechts op 1 resolutie goed weergegeven werden, nl de resolutie waarop hij ontworpen werd. Lees dit maar eens even over de huidige status van layers. Layers zijn dus afaik geen w3c standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door GrimaceODespair op 10-02-2003 10:06 ]

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ah, je hebt het over de Netscape layers, nou als je die nu nog toepast is men gerechtigd om je te verhangen >:) niet doen dus..

Ik bedoelde de 'gewone' DIV, die zijn compatibel met IE 4+, Mozilla, Opera, en Netscape 5+ en nog een zooi anderen die ik vergeet (en zelfs NN4.x kan er een beetje mee overweg maar dat wil je niet ;) )

www.jurgroessen.nl

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Misschien mis ik iets, maar hoe leg jij dan eigenlijk de link tss DIV en layers?
offtopic:
Ik vond het al vreemd dat jij, ondanks je Tweakers status (8>, layers promootte B)

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

een DIV kan dezelfde eigenschappen hebben als de Netscape layer: visibility, animeren, enz.
In de volksmond worden DIV's ook wel layers genoemd vandaar dat ik dacht dat je het over DIV's had :)

Anyways; over 1 ding zijn we het eens: layers zuigen :7

offtopic:
BTW: heb ik Tweakers status? B) zal wel door m'n Passat komen :P (hint: volkswagen recalme)

[ Voor 21% gewijzigd door Hangloozz op 10-02-2003 11:49 ]

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1