Noodgedwongen vervangen MOBO PROC + Kast .

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=KGK=-
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 21:21
Mijn Mobo is dood. :'(

Nu moet ik hem vervangen maar wil er nu niet te veel geld aan uit geven.

Ik zit te denken aan een Duron proc.
In mijn huidige mobo zitten nu de volgende kaarten:

2 X Voodoo2 Pci
1 X ATI Rage 3D+
1 X ISA Soundkaartje
1 X PCI Realtek NIC
1 X PCI USB Kaart
======================
Verdere Onderdelen:
======================
20 Gig. Quantum bla bnla bla (die platte grote)HD
1,2 GIG 3,xx inch HD
1 x 24 Speed CDrom
1 X Sony Brander (Intern) 8x4x32

128 MB EDO Ram 60 ns 72 pins (uit een oude Hp server gesloopt)

Monitor en Boxen zijn nog goed.

Nu wil ik zoals ik al zei niet te veel geld uitgeven en zoveel mogelijk onderdelen hergebruiken. Aangezien ik eind Jan of begin Feb. een gehele nieuwe aan ga schaffen.
En ik deze als 2e p.c. wil gaan gebruiken.

Wat voor Mobo+Proc+Kast Combi raden julie aan?? (budget is +/- Fl 700)

Thankz In Advance KGK ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je geheugen zal ook niet meer werken.. je hebt nu EDO ram en moet SDRAM hebben..

mobo: 400 piek
duron 600: 200 piek
kast: 150 piek
128MB: 200 piek
---
1150... komt dus iets over je budget.. misschien kun je wat onderdelen van je ouwe PC verkopen.. het geheugen levert nog wel wat op..

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En een 300Watt voeding 100,-

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Ik heb binnenkort wel spullen over wat binnen jouw budget en spullen past. AMD K6 III 400 MHz enzo. Heb je intresse mail me dan op phaedrus@mail.ru

• -=KGK=-
128 MB (4x32) TE KOOOOOOOOP!!!!!!!!!!!

Overigens in de aanbieding:
2 x 4Mb 70ns
en 2 X 16 Mb 60 ns
1 X Pci USB Kaart met 2 poorten en een USB HUB met 4 poorten

• Metzie
  • Laatst online: 15:21

Metzie

Nyaano !

hmm, een andere videokaart is ook geen overbodige luxe. verkoop je setje voodoo SLI + pci ATI, en koop een 2e hands viper 550. Dan draai je tenminste AGP

Oh, en mischien is er op <a href=http://www.tweakers.net/aanbod.dsp>Vraag en Aanbod</a> wel wat binnen jou budget.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 10:13 schreef -=KGK=- het volgende:
Mijn Mobo is dood. :'(

Nu moet ik hem vervangen maar wil er nu niet te veel geld aan uit geven.

Ik zit te denken aan een Duron proc.
In mijn huidige mobo zitten nu de volgende kaarten:

2 X Voodoo2 Pci
1 X ATI Rage 3D+
1 X ISA Soundkaartje
1 X PCI Realtek NIC
1 X PCI USB Kaart
======================
Verdere Onderdelen:
======================
20 Gig. Quantum bla bnla bla (die platte grote)HD
1,2 GIG 3,xx inch HD
1 x 24 Speed CDrom
1 X Sony Brander (Intern) 8x4x32

128 MB EDO Ram 60 ns 72 pins (uit een oude Hp server gesloopt)

Monitor en Boxen zijn nog goed.

Nu wil ik zoals ik al zei niet te veel geld uitgeven en zoveel mogelijk onderdelen hergebruiken. Aangezien ik eind Jan of begin Feb. een gehele nieuwe aan ga schaffen.
En ik deze als 2e p.c. wil gaan gebruiken.

Wat voor Mobo+Proc+Kast Combi raden julie aan?? (budget is +/- Fl 700)

Thankz In Advance KGK ;)[/quote]Ik kan je budget iets opkrikken, hoeveel wil je eventueel voor die EDO ram hebben? is het 1x 128mb? of 2x 64, ik heb al aan 64mb edo genoeg, maar :) 128 voor schappelijke prijs is niet verkeerd natuurlijk (75,- ofzo)
Die voodoo2's hoef ik niet, heb net mijn 2x voodoo2 verkocht voor 200,- (hint).
Eyh, usb pci kaart, fun :> kan ik wel gebruiken, kan mijn scanner ook werken op mijn tweede doosje. Hoeveel? 50,- ofzo?

http://mrfloris.com

• -=KGK=-
Vriendelijk bedankt voor je voorstel maar ik wil hem als 2e pc. gebruiken en als ik er nu een 400 mhz inzet heb ik er over 6 maanden niks meer aan tenzij je er een aantrekkelijke prijskaartje aanhang natuurlijk. :)

P.s. ik kan best mijn budget iets overschrijden hoor, die 700 piek is niet echt het maximum maar ik wil het niet te gek maken.
Dat vind ik het niet waard voor dit WRAK!
Welke soorten (merken)winkels Mobo Kast En Proc raden jullie aan.
Al mijn kaarten moeten wel in het mobo passen overigens.
Usb kaart kan er eventueel uit, en als er een onboard nic op zit kan mijn NIC er ook wel uit.
Ik heb ook nog een ISA Nic in de kast liggen als ik PCI sloten te kort dreig te komen.

Graag meer info.
Thankz & Greetz KGK :)

• Metzie
  • Laatst online: 15:21

Metzie

Nyaano !

Als je een nieuwe pc koopt, denk ik dat je het meteen goed moet doen. als je bijvoorbeeld een duron 600 koopt, is het zonde als je je 2 X Voodoo2 Pci
+ 1 X ATI Rage 3D+ daar in prikt. Dan kan je net zo goed een oude amd k6-2 van de hcc beurs halen

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• -=KGK=-
Dus als ik het goed begrijp heb ik om dit beestje weer wat leven in te blazen nodig:

Nieuwe Mobo (welk merk type???)
Nieuwe Proc (Duron 600?650? Waar goedkoop??)
Nieuwe Kast+voeding (standaard Kast volstaat)
Nieuwe Vid. kaart (ben eigenlijk voorlopig wel tevreden met mijn huidige set.)
Nieuw geheugen (min 128 MB SDRAM welk type merk waar goedkoop)

Leuke koeler om mijn Duron 600 (650) minimaal op 750 a 800 te draaien.

Thankz N Greetz KGK

• -=KGK=-
Mkay dit beestje laat ik gewoon maar sterven. :'(

Ik ga eerder dan gepland een nieuwe halen.
+/- 3 weken.

Wat voor systeem raden jullie dan aan met een budget van +/- Fl 3500,- ?

Ik wil wel graag mijn huidige brander houden
En een 17" Scherm heb ook al,NIC is ook al aanwezig.

Verwijderd

Met een budget van ongeveer 3500,- kun je een hoop leuke dingen doen.
Koop in elk geval geen al te dure processor: De snelheidswinst tussen bijvoorbeeld 800MHz en 1000MHz rechtvaardigd het prijsverschil niet echt. (Echt niet eigenlijk.).
Koop voor dat prijsverschil om te beginnen meer geheugen en zoek een goede HD uit, die mag nu ineens best wat meer kosten. Je houdt nu nog wat geld over: Kijk goed naar videokaarten. Mindere processor + betere videokaart kan veel sneller zijn.
Voor je huidige defecte systeem kun je trouwens zo een nieuw moederbord kopen (Die Voodoo2-sli is geld waard, koop daar bijvoorbeeld een Voodoo3 of TNT2 voor. Die 4x32MB_EDO is goud waard, ook 2ehands. Kun je voldoende sdram voor kopen.
Die 5.25" quantum-bigfoot is traag, groot en stil: aanhouden voor bijvoorbeeld MP3-tjes en archivering. Ergens in je netwerk stoppen en nog veel plezier van hebben.
Die Realtek-netwerkkaart kost nieuw een tientje of 3, nauwelijks handel dus. Als je 2 PC's hebt zou ik zelf voor 100MBit gaan met een crosscable. Kost je iets meer dan 100,-

Als ik je huidige defecte systeem zie ben je niet bang voor uitbreidingskaarten. Koop dan bewust een nieuwe kast die naar je zin is (toegankelijkheid en mogelijkheid tot koeling en een beetje een degelijke voeding.). Een goedkoop kastje is vaak klein, warm en dun. Een interessante kast kost al gauw 200 tot 300 gulden maar daar kun je ook een hoop plezier van hebben, dit natuurlijk naar eigen voorkeur.

Met een budget van 3500,- kun je in ieder geval een systeem samenstellen dat _voldoening_ geeft, ook al haalt ie de gigahertz niet.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Om je Budget niet te laag laten te worden bestel dan een AT-Mobo die zijn er neem een socket-7 met een AMD K6-2 proccesor om de kosten te drukken *D

Ook neem je dan een Mobo van Jetway lekker goedkoop daar past dan ook je EDO-ram nog in.

Dat scheelt een kast en voeding die kan je ook nog benutten.

Typo :D

Verwijderd

Als je deze PC toch nog even wilt gebruiken ga dan naar ibazar ofzo toe, daar geven mensen goud geld voor edo en aangezien jij zat edo hebt $$ kijk zelf maar.

Je kunt dan voor de rest al je hardware houden en mijn kast250watt+500mhz+coolermaster+msi-ms6163va overnemen voor een zacht prijsje :) en dan kun je al je oude spullen erin zetten heb je dus niet allemaal nieuwe stuff nodig en kun je voor de opbrengst van je edo een 128mb 133mhz reepje kopen :) maar dat wil je vast niet :+

Verwijderd

Oh en als je de niewe comp hebt kun je hem als 2e comp gebruiken.

Ik zou aanraden voor 3500,-

Aopen Big Tower 300watt
AMD Thunderbird 900Mhz Socket-A Processor
Spire tot 1,5ghz Socket-A Koeler
Abit kt7 ata100
1.44 Floppy drive
256MB Sdram 133mhz Geheugen
Pioneer 105s 16*40 DVD
Soundblaster Live
Ati Radeon 64mb DDR
Ibm 7200rpm 2mb 20g
Logitech Cordless Desktop pro
500W US Blaster Subwoofer

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:04
Dit is wat ik denk ik binnenkort haal:

A-Open HQ08 blauw
A-Open CD-Rom 48x IDE
2x SDram 128MB PC133 CAS 2 Major Brand
ATI Radeon 32 MB DDR OEM
2x IBM Deskstar 75GXP DTLA-307030
MSI K7T Pro 2
CPU AMD Athlon 900 SocketA

rond 3500 piek

Nog een geluidskaart, muis, keyboard, een Promise ultra 100@fastrak 100, koeler, netwerk en mischien een writer bij. (HCC?)

[edit:]
Spire koeler (die orb tot 1.5ghz)
Terratec DMX fire 1024 (helaas schijnt de xlerate pro het niet lekker te doen op kt133)
Logitech mousman optical
logitech itouch keyboard

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1