Toon posts:

Database server aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een programma maken voor een klein bedrijf. Nu wil ik dit programma gebruik laten maken van een database.
Het gaat om maximaal 10 gebruikers die gezamelijk (hoeft niet tegelijkertijd) 1 database aanspreken. De database moet zo'n 1000 entries aankunnen. Vrij klein dus allemaal.
Kan ik nu het beste een Database server maken of is het veel makkelijker om een online database te maken? En hoe zit het dan met de beveiling? Hoe zorg ik ervoor dat alleen mijn programma deze database kan accessen en niet zomaar iedereen die ff een interface in elkaar pleurt? :? (btw Ik programmeer in Java)
Ongetwijfeld zijn hier al honderden stukken over geschreven maar misschien weet iemand waar ik deze kan vinden. Misschien kan iemand mij een boek aanraden?

1000 maal dank! _/-\o_

Verwijderd

Je moet je eigen database server maken dat van alle gemakken voorzien is zoals MySQL/PostgresSSQL/SQLServer. Of je zou natuurlijk een on-disc data dictionary (of je die dingen ook noemt) kunnen maken :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat begrijp ik ja, maar nu uitgegaan dat ik inderdaad een database server ga maken. Ik beschik nu over zo'n Draytek Router, deze ondersteunt Remote Access en Firewall enz.
Is dit met deze Router te verwezelijken? En hoe pak ik dit dan verder aan?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor 10 users hoef je in principe geen aparte server neer te zetten, je kunt ook prima met Access of bijvoorbeeld Corel Paradox aan de slag (ervanuitgaande dat je geen web forms wilt).
Bij wat heavy use zou ik er wel een aparte server voor neerzetten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat idd niet om het zware gebruik maar meer dat de gebruikers vanaf thuis 1 database aanspreken. Zodat deze ook cebtraal beheerd kan worden. 8-))

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Dat is niet met die router te verwezenlijken, pak gewoon een wat oudere pc die je overhebt, installeer win2k (of heb je verstand van linux? dan zou ik dat nemen) en installeer er een mysql database (ms sql server is waarschijnlijk overkill en veel duurder) op. Nu heb je een database server draaien, grote vraag is natuurlijk wat wil je ermee? wat voor applicatie wordt het een "normale" of een "webapplicatie"? afhankelijk hiervan moet je misschien nog het een en ander installeren, ik wil je nog wel een tip geven, lees eens even wat tutorials over databases, want ik heb niet het idee dat je ook maar enigszins weet waar je mee bezig bent (een router die als database server dient? :?)

[ Voor 3% gewijzigd door Vuurvlieg op 10-02-2003 09:52 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 00:34:
Ik wil een programma maken voor een klein bedrijf. Nu wil ik dit programma gebruik laten maken van een database.
Het gaat om maximaal 10 gebruikers die gezamelijk (hoeft niet tegelijkertijd) 1 database aanspreken. De database moet zo'n 1000 entries aankunnen. Vrij klein dus allemaal.
Kan ik nu het beste een Database server maken of is het veel makkelijker om een online database te maken? En hoe zit het dan met de beveiling? Hoe zorg ik ervoor dat alleen mijn programma deze database kan accessen en niet zomaar iedereen die ff een interface in elkaar pleurt? :? (btw Ik programmeer in Java)
Ongetwijfeld zijn hier al honderden stukken over geschreven maar misschien weet iemand waar ik deze kan vinden. Misschien kan iemand mij een boek aanraden?

1000 maal dank! _/-\o_
Voor dit soort kleine applicaties, kan je best Access gebruiken hoor! Als je maar netjes je database afsluit etc.

Voor zo'n database is het op zich wel handig als je een klein servertje hebt, maar dat is in princiepe niet nodig. (wel aanbevolen)

Qua beveiliging:
Als je je database in een hidden / secure directory zet, en je zet op de database nog eens een wachtwoord, is het denk best goed beveiligd.

Verwijderd

Topicstarter
beste vuurvlieg,
Wat ik wilde met die router was dat ik het prog dat ik wilde schrijven verbinding liet maken met mijn netwerk en van daaruit de database opzoeken, als dat niet kan ok, maar ik wilde heus niet mijn database in de router proppen ;) .

Is het nu wel met die router te verwezelijken?

Maar als dit nu niet lukt is de oplossing van digidude dus wel veilig genoeg?

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
Nou heb ik ook nog ff een vraag

Ik heb al gekeken op google maar kom er niet uit vandaar.
Ik moet een database aanleggen die 4500-5000 records aankan en die ook nog es aardig veel bezoekers aankan op de website. Iemand enig idee welke ik moet gebruiken?
Ik hoorde dat MS Access geen 5000 records aankan en dat hij dan vast loopt.
Weet iemand of SQL zoveel aankan?

Alvast bedankt

Verwijderd

oud topic, maarja,

access kan prima 5000 records aan, ik heb nu >1.000.000 records erin, en het werkt nog steeds ( 900mb groot )

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

thebrothers schreef op 25 september 2004 @ 15:55:
Nou heb ik ook nog ff een vraag

Ik heb al gekeken op google maar kom er niet uit vandaar.
Ik moet een database aanleggen die 4500-5000 records aankan en die ook nog es aardig veel bezoekers aankan op de website. Iemand enig idee welke ik moet gebruiken?
Ik hoorde dat MS Access geen 5000 records aankan en dat hij dan vast loopt.
Weet iemand of SQL zoveel aankan?

Alvast bedankt
ik zie niet helemaal in waarom je deze thread schopt; maar voor eeen 5000 records op een website zou ik eerder eens naar mySQL gaan kijken; die is daar goed geschikt voor en eenvoudig aan te sturen :) Succes!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.