2 PC's, scanner & printer via USB-hub

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36296

Topicstarter
Hoewel ik het gevoel heb dat de vraag al meer is gesteld, kom ik er niet uit; ook niet via de Search & Google.
Ik wil 2 PC's; reeds via een (UTP) netwerk gekoppeld; aansluiten op 1 printer en 1 scanner. Deze hardware staat op ca 7 mtr. Ik heb reeds gevonden dat 5 mtr het maximale is, dus er zou een HUB tussen moeten.

De vraag: Kan ik nu 1 scanner & 1 printer via een HUB aan 2 PC's koppelen of vraagt dit om andere hardware?

Wie zet mij op het (juiste) _/-\o_ spoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Een hub kan meerdere apparaten aansluiten, maar heeft maar 1 verbining met een pc.
Je zou een soort van switch nodig hebben die tussen 2 USB verbindingen kan switchen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar een soort van??? Enig idee wat zo'n ding is en welke leverancier?
Gevoelsmatig had ik al het idee dat 2 PC's niet ging, maar kon daar over geen referentie vinden,

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 36296 op 10-02-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
dreeke schreef op 10 februari 2003 @ 00:23:
Een hub kan meerdere apparaten aansluiten, maar heeft maar 1 verbining met een pc.
Je zou een soort van switch nodig hebben die tussen 2 USB verbindingen kan switchen.
:? :?
ik heb toch echt wel 2 pc's aan mijn hub hangen, en er kunnen er nog een paar bij.
maar ik ben inderdaad wel benieuwd hoe dat het beste met die printer zou moeten, want die heb ik ook nog steeds niet als netwerkprinter aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

OliverBB schreef op 10 February 2003 @ 00:26:
[...]

:? :?
ik heb toch echt wel 2 pc's aan mijn hub hangen, en er kunnen er nog een paar bij.
maar ik ben inderdaad wel benieuwd hoe dat het beste met die printer zou moeten, want die heb ik ook nog steeds niet als netwerkprinter aan het werk.

t gaat wel om een USB hub he .. niet om een UTP hub

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
dreeke schreef op 10 februari 2003 @ 00:28:

[...]

t gaat wel om een USB hub he .. niet om een UTP hub
oeps ik zeg nix :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, het UTP gedeelte (3 PC's) werkt perfect op de UPC aansluiting. 1 PC werkt autonoom met randapparatuur (zoonlief), het gaat nu om PC-ma & PC-pa en 1 printer & 1 scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
oeps nu heb je het toch gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben al een oudje en ga nu slapen, maar ik ben toch zeer benieuwd naar jullie tips, ik wil wel een plossing, good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
Of het ook voor scanners werkt weet ik niet, maar volgens mij wel

http://193.173.146.87/int...5&Stap2=15230&Stap3=15244

USB Switch. Kun je 4 computers op 1 device mee aansluiten

Hoe het zit met de kabellengte weet ik niet, normaal is USB 3 of 5 meter, of dat ding ook versterkt weet ik nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 15:09

Brothar

meester

Lijkt mij dat via een USB-hub de apparatuur die op die hub is aangesloten via de hub aan 1 pc hangt.
V.w.b. printers weet ik dat je die kunt delen in een netwerk; beide PC's kunnen dan ook data terugontvangen (inktniveau, voortgang printen). Wil je vanaf de 2de pc printen, dan moet pc 1 , waar de printer aan hangt, wel aanstaan.

V.w.b. scanners weet ik niet of dat identiek werkt. Hangt wellicht ook van de scanner af: een scanner die na een druk op de knop gaat scannen, zal niet weten naar welke van de 2 PC's dat gestuurd moet worden. Wellicht dat de scanner via een hub-switch moet worden aangesloten, maar dan moet je iedere keer de schakelaar omzetten. (vanaf de switch dan een aparte kabel naar beide PC's en 1 kabel naar de scanner)

Ik denk dat de beste oplossing is: beide apparaten bij 1 pc zetten, en dan voor het scannen dat alleen bij die pc doen .
=> kies voor de scanner dan de pc met het grootste geheugen, en krachtigste processor, de printer kun je aan beide pc's zetten.

Wil je beurteling van pc1 en pc2 scannen en printen, buiten het netwerk om, dan is de usb-switch de oplossing.
Ik zou zoveelmogelijk via eennetwerk verbinden, en de apparatuur delen, want dan zit je niet met de beperking van 5 meter. (Een switch verlengt die 5 meter natuurlijk wel mooi dan waarschijnlijk tot 10 m Vraag: versterkt een usb-hub het signaal ?).

[ Voor 12% gewijzigd door Brothar op 10-02-2003 01:38 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals ik meldde zijn de PC's al gekoppeld via een UTP netwerk (op een router), dus de randapparatuur zal (als de nieuwe opstelling klaar is) bereikbaar zijn via het netwerk, maar dan moet altijd de direct gekoppelde PC aanstaan. Dat wilde ik juist omzeilen.

Ik denk dat ik het advies voor de switch ga oppakken. Dus 2 PC's op switch via hub (al dan niet gecombineerd met switch) en dan naar de beide randapparatuur. Hoeft moeders alleen maar de switch om te zetten.

Het is toch zo dat je voor en na de hub 5 mtr mag inzetten? Kom ik mooi ruim aan de 7 mtr.

Oke medetweakers, thanks voor jullie reacties, ik en er uit.
Na iedere Hub mag 5 mtr USB kabel (tot 30mtr).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36296 op 10-02-2003 11:38 ]

Pagina: 1