Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia 6310i + blue tooth adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
Ik ben van plan om een USB Blue tooth dongle te kopen, om de pc met mijn telefoon te koppelen. Heeft iemand hier ervaringen mee, en welke kan ik het beste kopen?

Alvast bedankt

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 17:23
Op de koopjessite staat er 1tje:

Bluetooth Blue-USB Dongle

BlueTooth USB Mini Adapter voor de PC. Compact apparaatje dat rechtstreeks op de USB poort kan worden aangesloten. Maakt het mogelijk de PC of Laptop te laten communiceren met Bluetooth devices zoals PDA's en GSM toestellen die zijn uitgerust met BlueTooth.Wordt geleverd inclusief software CD met drivers.

€ 89,-

Afbeeldingslocatie: http://www.koopjessite.nl/products/images/Bluetooth_USB_dongle.jpg

:9

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
Bij mycom hebben ze ook een goedkope, die is alleen niet in voorraad hopelijk asp wel weer.

Verwijderd

laten we ff niet vergeten dat de nokia software heel kut doet met sommige no-name bluetooth dongles. Heb het zelf getest met een sitecom usb dongeltje en doet't perfect. bijna overal verkrijgbaar voor ongeveer 60 euro

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 00:37:
laten we ff niet vergeten dat de nokia software heel kut doet met sommige no-name bluetooth dongles. Heb het zelf getest met een sitecom usb dongeltje en doet't perfect. bijna overal verkrijgbaar voor ongeveer 60 euro
Die van mycom is een MSI geen noname dus.

Verwijderd

Microsoft heeft nu een optical mouse wireless met bluetooth adapter. Kost 88 euro volgens pricewatch (ex verzendkosten). Dus bij de muis krijg je de bluetooth adapter (of andersom). Lijkt me een interessantere optie dan een losse dongle voor 1 euro meer. Dit zou moeten werken volgens Microsoft:

"The ultimate in wireless technology with sleek style and ergonomic design. The included Microsoft Wireless Transceiver for Bluetooth™ provides a wireless range of up to 30 feet. And because Bluetooth sets the bar for the emerging wireless world, you can add other compatible Bluetooth devices." Aldus Microsoft zelf.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 12:31 ]

Verwijderd

Ik de MSI dongel met 6310i, verwacht niet teveel, uitwisselen van contacts gaad goet, ook lukt het wel om te internetten via bijvoorbeeld GPRS.

Echter het uploaden van midlets/logos/ringtones lukt niet :(

Kennelijk schermt nokia gewoon de boel af op hardware matige manier aangezien het wel lukt om een connectie serieel op te zetten maar als je dat dan met de NOKIA software probeert dan blijft de boel hangen. Algemeen bekent dat Nokia en Bluetooth sux!

Ik heb ook een CF flash kaart voor mijn pocketpc, zelfde verhaal ben al maanden bezig de boel aan de praat te krijgen, lukt ook niet :(

Ik ben bitter teleurgestelt in Bluetooth, men belooft gouden bergen maar je verzand in vage workarounds, vage drivers, vage problemen en geen support.

Ik heb met diverse mensen van Nokia gebelt en die erkennen het probleem, voor mij is het wel de laatste keer dat ik een nokia heb gekocht. Ik advisereer dan ook iedereen een Ericsson te kopen als je iets met Bluetooth wilt gaan doen!

• Eskimootje
Bij mij werkt alles ok hoor misschien zou je de handleiding er eens bij moeten pakken?

Verwijderd

Eskimootje schreef op 18 februari 2003 @ 16:48:
Bij mij werkt alles ok hoor misschien zou je de handleiding er eens bij moeten pakken?
Wou jij zeggen dat het jou lukt om via de MSI BT Dongle en 6310i + NOkia software via bluetooth te connecten?

Verwijderd

Ik heb een 6310 en ook een Microsoft Wireless Intellimouse Explorer Bluetooth (met zo'n kleine USB dongle dus).

Het is me nog nooit gelukt om via bluetooth een verbinding te maken met de Nokia software, ook niet door de software voor de 6310i of een andere nieuwere versie te downloaden. Op de fora van de nokia site staan ook veel commentaren van geirriteerde 6310(i) gebruikers en hun niet werkende bluetooth verbinding MET de SOFTWARE van Nokia. :(

Wel lukt het om via mijn GSM te internetten (faxen heb ik nog niet getest) via bluetooth.

Verwijderd

de bluetooth van sitecom zijn veel kleiner en mooier kwa uiterlijk

deze kun je kopen bij de-laptopper.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 11:08 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
De bluetooth uit de 2de post kan je bij www.deluo.com kopen voor 39€ ipv 89€!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 16:51:
[...]

Wou jij zeggen dat het jou lukt om via de MSI BT Dongle en 6310i + NOkia software via bluetooth te connecten?
Mwah met de 7650 maar dat is niet zo'n groot veschil.

Je moet eerst even met de gewone bluetooth communicatie werken. Wat verbindingen opvragen e.d. daarna logged Nokia PC suite zo in. Er is trouwens en nieuwere versie van PC Suite beschikbaar misschien dat ie beter werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Eskimootje op 25-02-2003 11:26 ]

• Fire69
Eskimootje schreef op 25 februari 2003 @ 11:20:
[...]

Mwah met de 7650 maar dat is niet zo'n groot veschil.
In het artikeltje waar eindbaas naar linkt, staat wel duidelijk dat er een software-probleem is met de 6310i, dus toch een groter verschil dat je zou denken.

• arieiv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn 6310i werkt ook niet met PC suite via een Sitecom usb dongle.

nu kwam ik dit tegen:
http://www.mwiacek.com/en...irmware/firm6_2.htm#6310i

Ik heb firmware versie 5.22, dit kun je checken door *#0000# in te toetsen.
In versie 5.50 zijn veel blue-tooth verbeteringen aangebracht! Pc-suite 4.88 zou het met versie 5.50 en een USB dongle moeten doen! :*)

Vodafone business centre gebeld (daar komt de telefoon vandaan) en maandag kan ik hem langs brengen voor een gratis firmware update!!!!

Op hoop van Zegen

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 14:43
arieiv schreef op 26 April 2003 @ 19:20:
Vodafone business centre gebeld (daar komt de telefoon vandaan) en maandag kan ik hem langs brengen voor een gratis firmware update!!!!
En... werkt het?
Dan ga ik ook eens kijken of ik de nieuwe firmware in mijn toestel kan krijgen.

Peet.

Verwijderd

Jaaaaaaaaa, graag even berichtje aangaande de firmware update van de Nokia. Ik heb ook 5.22 en die van mij is nog geen 2 maanden oud... Als dat de bluetooth problemen oplost dan zou dat mooi zijn. Ik overweeg al een tijd om zo'n dongle te kopen maar als 'ie niet praat met mijn GSM dan hoef ik 'm niet.

• arieiv
  • Niet online
Ze konden het daar niet zelf doen. Ze moesten de telefoon opsturen. Binnen 10 dagen zou ik hem terug hebben.

Nog even geduld dus!

Verwijderd

Een 'echt' Nokia service point doet de firmware upgrade in 10 minuten. Daarna werkt 'alles' met een Nokia 6310i en de MSI bluetooth module. Dus ook de Nokia Phone Suite.

Verwijderd

En... werkt het?
Dan ga ik ook eens kijken of ik de nieuwe firmware in mijn toestel kan krijgen.

Peet.
Indien je een valide reden hebt, en die heb je, kan je altijd upgraden. Bluetooth problemen zijn minder (of zijn op gelost) als de firmware van de 6310i op versie 5.5 staat. Als je toestel minder dan een jaar oud is, is de upgrade gratis. Een service point controleert het aan de hand van je serienr dat op de achterkant van de telefoon staat. En ... ja, het werkt.

• arieiv
  • Niet online
Inderdaad:

Het werkt!

PC suite doet het prima!

Nu alleen nog een manier vinden om bestanden zoals Bemused.sis naar de telefoon de kopieren.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Is er ook iemand met een 6310 (zonder i) die bluetooth aan de praat heeft. En zo ja met welke firmwareversie, welke versie van de nokia software en welk BT device?

(Ik heb zelf de MSI en mijn firmware is 4.20)

Everything is better with Bluetooth

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

jeanj schreef op 14 May 2003 @ 12:27:
Is er ook iemand met een 6310 (zonder i) die bluetooth aan de praat heeft. En zo ja met welke firmwareversie, welke versie van de nokia software en welk BT device?

(Ik heb zelf de MSI en mijn firmware is 4.20)
6310 (zonder i) heb ik ook en ik heb het met een Compaq IPaq PDA aan de praat gekregen.

telefoon waarmee ik het kon is "vermist" nieuwe 6310(zonderi i) is firmware 4.31

Tja vanalles

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
Kheb het geprobeerd allemaal hoor,

Telefoon: nokia 6310i
Notebook: Compaq 1020v + bluetooth module
Notebook: Toshiba 6100 + ingebouwde bluetooth.

Zowel laptop als notebook hebben de nieuwste firmwares / drivers / bluetooth stacks.

En het is gewoon niet mogelijk om de telefoon een bluetooth verbinding tot stand te laten brengen. Zodra je bij het invoeren van de pincode op ok drukt valt direct de bluetooth verbinding weg.

Iemand die hier ook bekend mee is en misschien een oplossing weet? Toshiba is al gebeld en die claimen gewoon dat het moet werken zonder enige problemen. Instellingen zijn met hun al doorlopen.

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

Verwijderd

Heb ik nu ook, verd*mme. Heb laatst de MS Wireless Bluetooth gekocht, vooral voor de bluetooth. Mijn 6310i vertikt het echter een connectie te maken.

Firmwareupgrade naar 5.50 is al gedaan, maar zodra ik een connectie wil verifieren, knalt de verbinding eruit na het ok-drukken. Nokia PC Suite werkt dus ook totaal niet.

Zit je dan. Ik ga nu naar de stad en dan ga ik het bepaalde verkopers erg lastig maken.

• Fire69
arieiv schreef op 08 mei 2003 @ 23:13:
Inderdaad:

Het werkt!

PC suite doet het prima!

Nu alleen nog een manier vinden om bestanden zoals Bemused.sis naar de telefoon de kopieren.
Bemused werkt dus enkel met Series60-telefoon ie. enkel met de 7650 en de 3650. :)
JiinX schreef op 14 mei 2003 @ 16:08:
Kheb het geprobeerd allemaal hoor,

Telefoon: nokia 6310i
Notebook: Compaq 1020v + bluetooth module
Notebook: Toshiba 6100 + ingebouwde bluetooth.

Zowel laptop als notebook hebben de nieuwste firmwares / drivers / bluetooth stacks.

En het is gewoon niet mogelijk om de telefoon een bluetooth verbinding tot stand te laten brengen. Zodra je bij het invoeren van de pincode op ok drukt valt direct de bluetooth verbinding weg.

Iemand die hier ook bekend mee is en misschien een oplossing weet? Toshiba is al gebeld en die claimen gewoon dat het moet werken zonder enige problemen. Instellingen zijn met hun al doorlopen.
Ik heb hier een 6310 werkend gehad icm mijn portable.
Een dial-up connectie vanaf de portable werkte perfect.
Vraag me wel niet meer hoe het ging, was een testje met de phone van mijn baas, maar het werkte op 1-2-3.

edit:

Trouwens, dat was met een dongle indentiek aan die op de pic in de 2de post
Probeer eens aan de laatste Widcomm BT-drivers te geraken, die losten met mijn 3650 alle problemen op.

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 18-06-2003 11:21 ]

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb ook veel problemen gehad met de Nokia6310i en de Sitecom dongle (nu 39 bij Paradigit). Nokia is opgewaardeerd naar 5.5 en ik gebruik Nokia PC Suite 5.02.

Bij advanced bluetooth moet ik een extra COM poort aanmaken, en pas bij uitzetten van "secure connection" deed ie het goed. Deze instelling vind je bij de properties van de desbetreffende COM poort, wie weet helpt deze info.

• RobVee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 11:41
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem!

Nokia 6310i, firmware 5.51
MSI Antenne (aan moederbord), werkt verder prima, alleen niet met PC Suite...

Iemand? :'(

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb een 6310 (zonder i) en de nieuwste firmware voor mijn toestel (5.01) en helaas werkt het bij mij ook nog steeds niet. Je kan proberen een nieuwere versie van de PC Suite te proberen aangezien volgens mij daar het probleem in zit. Met andere tools kan ik de foon wel bereiken via bluetooth en kan ik bv het telefoonboek editten. Alleen de Nokia software kan synchen met Outlook en dat wil ik graag. Misschien toch maar een kabeltje kopen :(

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

De recenste versie die ik heb kunnen vinden is de 5.6 (let op officieel is ie voor de 6650, maar in de docs staat dat ie ook met de 6310 (i?) moet kunnen werken.)
Verwijder eerst wel je oude versie.

Als ik thuis ben ga ik hem proberen (ik had 5.1)

Nokia PC Suite 5.6 in English
Version 5.6 18-Aug-03
Nokia_6650_PC_Suite_en.exe (EXE file, 27.88 MB )

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 10:27

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb van mijn fijne werkgever een HP Compaq nc6000 laptop (met ingebouwde bluetooth) gekregen en een Nokia 6310i. Na een heleboel gepiel heb ik bluetooth redelijk aan de prat gekregen tussen beiden. Maar een hoop dingen werken niet.

Nokia PC suite krijg ik wel aan de praat (ik kan mijn telefoonboek editten) door COM10 te simuleren. Maar dit werkt ook alleen als ik geen beveiligde verbinding neem.

Sowieso lukt het koppelen van de laptop met de foon niet. De Nokia ziet de laptop wel als gepaard systeem maar andersom gebeurt er niets.

Ook inbellen via bluetooth werkt niet. Hij begint wel met bellen maar zodra hij mij in het netwerk wil registreren klapt de verbinding eruit. Ik bel wel in zonder gebruik te maken van Nokia PC suite, maar met de standaard WinXP software.

Ik heb firmware 5.51 en PC suite 4.88. Zijn er hier al mensen die wat meer succes hebben inmiddels?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet helemaal zeker of dit de juiste plaats is om dit te posten, maar ik kon geen betere vinden....

Ik wil met mijn nokia 6310i wappen via de bluetooth interface. Oftewel, mijn PC heeft een bluetooth dongel. Op de PC komt een wap server te draaien, en deze wil ik aanspreken via mijn telefoon. Voorlopig draait de PC op windows XP, maar dit wordt wellicht linux; op een nog later moment zou ik zelfs kunnen denken aan een bluetooth accesspoint in mijn thuisnetwerkje.
De bedoeling is dus via mijn telefoon wappagina's te bekijken. Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Claude

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Move Gadget Talk >> Internet & Telefonie :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1