goeie avond dames en heren.
ik heb nu 4/5 dagen XP draaien en heb al rond de 15 BSOD schermen gezien
(FAULT_IN_NON_PAGED_AREA)
terwijl als ik 2000 draai alles rock stable is.
dit is nu al de 4e keer dat ik XP probeer maar steeds gebeurd dit.
mijn XP (pro nl) is fully updated, plus SP1.
Andere CD is ook al geprobeerd
met 2000 heb ik dis helemaal nergens last van
verdere info over mijn systeem vind je in mijn sig, maar sommige onderdelen waarvan het in mijn ogen mogelijk is dat zij een conflict geven zal ik even geven.
om te beginnen krijg ik een heel scherm vol met text waarbij staat dat win32.sys dus dood is, met daarbij de adressen:
0x000008E
0x0000005
0xBF908C58
0x0B51FF710
0x0000000
ik weet niet wat ik hiermee moet maar ik heb wel even bij apperaatbeheer gecheked of ik iets kon vinden maar dit kwam uit op niks
---------------------
NIC - 3com 3C905B-TX
Driver Versie 4.5.0.0 is WHQL
irq 10
nooit problems gehad met 2000 @ deze driver, standaard XP driver was vrij oud dus ik heb deze maar ff gepakt.
---------------------
RAID - HighPoint 372
Driver Versie 2.31 niet WHQL BIOS is versie 2.32
irq 11
Deze driver zat gewoon bij mijn mobo, nooit problems mee gehad in 2000
ook niet terwijl het een andere BIOS versie is, kan het kwaad voor mijn config als ik mijn driver update naar 2.32?
raak ik dan data kwijt? dan gaat het niet door nammelijk, ik heb geen 102gb backup space.
---------------------
USB2 - Intel USB Enhanced host konteroller
(ich4)
Driver Versie 5.1.3538.1 niet WHQL
irq 9
Deze driver zat op mijn Mobo CD, heb nooit een andere geprobeerd omdat deze altijd funtioneerde onder win2k
winXP installeerd deze driver vrij moerlijk, en hij installeerd uberhout geen andere driver @ dit apperaat na een install
---------------------
verder heb ik ook nog style XP draaien wat ik altijd laat laden bij boot, daarna uitzet via mijn uhhm.. hoe heet dat..
die rechterkant van je startmenu enzo waar je klok staat, damn hoe heet dat gedeelte..
daarna zet ik via taakplanner nog even een bestand uit wat ook bij style XP hoord, als ik dit niet doe crashed hij sneller
maar het duurd alleen wat langer.
Trillian crashed ook vaak, dit had ik met 2K nooit
mijn RAM is ok dat heb ik 2 weken nog getest met memtest, no errors
alle temps zijn ok, wat ik al zij, onder 2k is alles rock stable.
iemand een option? of sugestie?
thx
ik heb nu 4/5 dagen XP draaien en heb al rond de 15 BSOD schermen gezien
(FAULT_IN_NON_PAGED_AREA)
terwijl als ik 2000 draai alles rock stable is.
dit is nu al de 4e keer dat ik XP probeer maar steeds gebeurd dit.
mijn XP (pro nl) is fully updated, plus SP1.
Andere CD is ook al geprobeerd
met 2000 heb ik dis helemaal nergens last van
verdere info over mijn systeem vind je in mijn sig, maar sommige onderdelen waarvan het in mijn ogen mogelijk is dat zij een conflict geven zal ik even geven.
om te beginnen krijg ik een heel scherm vol met text waarbij staat dat win32.sys dus dood is, met daarbij de adressen:
0x000008E
0x0000005
0xBF908C58
0x0B51FF710
0x0000000
ik weet niet wat ik hiermee moet maar ik heb wel even bij apperaatbeheer gecheked of ik iets kon vinden maar dit kwam uit op niks
---------------------
NIC - 3com 3C905B-TX
Driver Versie 4.5.0.0 is WHQL
irq 10
nooit problems gehad met 2000 @ deze driver, standaard XP driver was vrij oud dus ik heb deze maar ff gepakt.
---------------------
RAID - HighPoint 372
Driver Versie 2.31 niet WHQL BIOS is versie 2.32
irq 11
Deze driver zat gewoon bij mijn mobo, nooit problems mee gehad in 2000
ook niet terwijl het een andere BIOS versie is, kan het kwaad voor mijn config als ik mijn driver update naar 2.32?
raak ik dan data kwijt? dan gaat het niet door nammelijk, ik heb geen 102gb backup space.
---------------------
USB2 - Intel USB Enhanced host konteroller
Driver Versie 5.1.3538.1 niet WHQL
irq 9
Deze driver zat op mijn Mobo CD, heb nooit een andere geprobeerd omdat deze altijd funtioneerde onder win2k
winXP installeerd deze driver vrij moerlijk, en hij installeerd uberhout geen andere driver @ dit apperaat na een install
---------------------
verder heb ik ook nog style XP draaien wat ik altijd laat laden bij boot, daarna uitzet via mijn uhhm.. hoe heet dat..
die rechterkant van je startmenu enzo waar je klok staat, damn hoe heet dat gedeelte..
daarna zet ik via taakplanner nog even een bestand uit wat ook bij style XP hoord, als ik dit niet doe crashed hij sneller
maar het duurd alleen wat langer.
Trillian crashed ook vaak, dit had ik met 2K nooit
mijn RAM is ok dat heb ik 2 weken nog getest met memtest, no errors
alle temps zijn ok, wat ik al zij, onder 2k is alles rock stable.
iemand een option? of sugestie?
thx