Maxtor dead on arrival?

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 16:03
Ik heb een Maxtor DiamondMax Plus 9 bij de webwinkel aangeschaft, maar geeft geen teken van leven, ongeacht de jumpersettings en dat in 2 afzonderlijke pc's.
Ik vrees dat ik een exemplaar heb getroffen dat onderweg is overleden aan de geselingen van de TPG jongens, die er ook niets aan kunnen doen.
Ik weet voor 99,999% dat een ATA 133 schijf kan draaien op een ATA 100 bord, maar wil het toch even checken bij jullie.
Heeft iemand nog een tip behalve het terugsturen van de schijf?

Verwijderd

1) draait de schijf?
2) meer sysspecs maakt het opsporen van probs makkelijker.

• Rocketman
Ik hoor een hem zachtjes suizen. Hij is aangesloten op een Gigabyte GA-7DX als master, maar op de Abit KT7A doet ie ook niets...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wodt het ding in het bios herkent? etc etc. Dit is veel te weinig info om iets zinnigs te kunnen zeggen.

ARME AOW’er

• Rocketman
In het bios wordt ie ook niet gezien.

Verwijderd

hoe groot is de schijf?

• Rocketman
60GB

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zucht, in het BIOS bij de IDE op AUTO gezet? Kortom, geef nu eenx exact aan wat je hebt gedaan en wat de resultaten zijn. In BEIDE PC's.

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En het onderstaand had in mijn vorige reactie als edit erbij gemoeten:

Laat eerst de TS goede informatie geven voordat iedereen gaat zitten gokken en reacties neerzet die vooralsnog weinig zinvol zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 09-02-2003 23:17 ]

ARME AOW’er

• Rocketman
Alles staat op auto, zowel in de Gigabyte als de Abit. Op de kabel van de Abit zit normaal een andere Maxtor als master en die draait prima. Als de nieuwe erop aangesloten wordt, dan wordt hij niet gesignaleerd. Niet in de Gigabyte en ook niet in de Abit. Volgens mij is ie dan defect.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan houdt het op denk ik..... DOA

Retour verkoper dus.

(veel) meer succes met de volgende HD.

ARME AOW’er

Verwijderd

zou toeval zijn, maar misschien dat de BIOS van de borden niet de 60 Gb schijf ondersteunen :? (BIOS updaten :?:? )

En ik neem aan dat je de schijf ook alleen op de kabel hebt geprobeerd (op de Abit)?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 23:23 ]

• Rocketman
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 23:22:
zou toeval zijn, maar misschien dat de BIOS van de borden niet de 60 Gb schijf ondersteunen :? (BIOS updaten :?:? )

En ik neem aan dat je de schijf ook alleen op de kabel hebt geprobeerd (op de Abit)?
Nee, in de Abit zit normaal een 80Gb exemplaar, dus dat is het niet. Ik heb hem alleen aan de (andere) kabel gehad.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 13:12
Rocketman schreef op 09 February 2003 @ 23:07:

Ik weet voor 99,999% dat een ATA 133 schijf kan draaien op een ATA 100 bord, maar wil het toch even checken bij jullie.
Ik heb zelf ook een ata133 schijf draaien op een ata100bord, werkt perfect

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:02

Maximus

There is no substitute

zelfs een ata133 schijf werkt op mijn Xbox met ATA66 :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
M@ximuS schreef op 10 februari 2003 @ 11:49:
zelfs een ata133 schijf werkt op mijn Xbox met ATA66 :)
dus als ik een 120 GB ata133 koop kan ik erop aan dat hij werkt op mijn ata66?? (gewone pc, geen xbox :P ) en heeft 8 mb cache dan wel nut bij mij?

PIII 800@804 Mhz

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:02

Maximus

There is no substitute

volgens mij wel. Je meot alleen niet proberen om een ATA100 schijf aan een ATA 133 controller te hangen :) en tuurlijk werkt die 8mb cache dan nog wel :)

in de xbox bij mij hangt een Maxtor Diamond Max Series 9 :) met 8mb cache :) dikke overkill :p

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1