Toon posts:

keuze uit 2

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al het een en ander over koelers is gezegd, het verzand echter vaak in discussies over overclocken en dergelijke.

Ik ben geen overclocker of een heavy user met full load cpu gebruik (koetjes?)
Ik heb gewoon een vreselijke herrie (hoog irritant geluid van mijn CPU koeler en ben opzoek naar een stille koeler. Ik heb een Coolermaster DP5-7H53F-01 (kan btw nergens meer specs van vinden), mijn kast geprobeerd met geluidsisolatie te beplakken maar dat helpt niet. _/-\o_ _/-\o_

Na het lezen van allerlei topics hier wil ik eigenlijk wat gebruiks ervaringen horen van de onderstaandse koelers...

Arctic super silent pro TC

Spire 5F271B1L3 FalconRock II

Ik wil um gebruiken op een XP1800 en een ECS K7S5A mb (256 MB DDR-Ram).
Ik heb geen super grafische kaart, kortom een normaal systeempje.

Ik heb gezien dat mijn cpu temp ongeveer 55 graden is, ik weet niet of dat te veel is.

Dus.. graag ervaringen....... _/-\o_

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Ik heb een volcano 9 die op 2900rpm m'n xp 1800 op 40 graden houdt :) Produceert weinig geluid zo, dus misschien ook een aanrader.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13
Je moet de fan vervangen als ik het zo zie. Gewoon een 80mm fan @7V moet nog te doen zijn denk ik...

MAar als je zoekt naar wat je wil hebben kan je het vinden...

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 15:38

morphje

let's all love lain

tip geheel gratis vandaag

voortaan eventjes een duidelijkere titel zetten. Ik had geen flauw idee wat ik hier tegen zou komen :)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
55°C is niet extreem veel, misschien een "lichte" verhoging ;)
Maar het is zeker niet te hoog hoor, een AMD kan veel hebben :)

Ik had gemiddeld ook temps van 55°C. Nu zit ik idle aan de 40°C... :*)

Edit:
morphje schreef op 09 februari 2003 @ 22:32:
tip geheel gratis vandaag

voortaan eventjes een duidelijkere titel zetten. Ik had geen flauw idee wat ik hier tegen zou komen :)
Idd, dat had ik dus ook :/

[ Voor 42% gewijzigd door FitNiX op 09-02-2003 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
JaY- schreef op 09 februari 2003 @ 22:30:
Ik heb een volcano 9 die op 2900rpm m'n xp 1800 op 40 graden houdt :) Produceert weinig geluid zo, dus misschien ook een aanrader.
Ik heb net effe naar die site gekeken........

17 db tot 48 db??? (niet echt stil lijkt me of wel)

Maar eerlijk gezegd: ziet er mooi uit........maar ook moeilijk!

Zelf speed regelen? Met een potmetertje of zo?

Eigenlijk wil ik gewoon lekker simpel een hele stille koeler

Verwijderd

waarom ga je nie voor de zalman 6000 serie zijn super stil en ook nog mooi kwa uiterlijk

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

De Volcano 9 is _geen_ aanrader wat mij betreft.. Heb al veel van die krengen bij mensen geïnstalleerd, en bij bijna iedereen ging de fan na een paar weken erg luid & hinderlijk vibreren... Bij mij ook trouwens, ik had 'm op m'n oude P III.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok...............

Maar dan...... welke van de 2?

Verwijderd

Ik zou voor een normale "Arctic Super Silent PRO TC (Athlon/P3 - 2,3 GHz)" gaan. Hier wat specs:
» Luchtverplaatsing: 18,8 - 61,6 m³/h
» Geluidsproductie: 10 - 32 dB(A)
» Toerental: 1000 - 3500 omwentelingen/min
» RPM / Tachosignal: Ja

10 dB op zijn laagst gekoeld. Vind 't een aanrader aangezien je niet aan OC doet. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/supersiltentPRO-Big.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de specs ook al gezien.........maar iig dank je............
Ben alleen benieuwd of ie ook zo stil is als gezegd.... mijn Coolermaster zou het ook zijn....
Heb alleen helaas geen specs meer kunnen vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
btw.... weet iemand of ik de titel nog kan veranderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 23:29:
btw.... weet iemand of ik de titel nog kan veranderen?
Moet je een modje lief aankijken :) Kan je dus niet zelf doen...

Verwijderd

Topicstarter
dacht ik dus al..................
Effe een mod zoeken dan............ lol

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik zal je in een keer van je probleem afhelpen voor weinig geld. De Coolermaster CP5-7JDIB-OL. Dat laatste staat voor low-noise. Hier een linkje!
Uit veeeeeeeeel ervaring kan ik zeggen dat deze koeler voor het geld wat tie kost en het lawaai dat tie maakt een superkoeler is! Als je een systeem met deze koeler naast een P4 sys met een boxed koeler zet is deze stiller! En die Intel boxed koelers zijn ook al zo verdomd stil.... Dus dit is echt een aanradertje!
Kost iets rond de 12/13 Euro.

http://www.coolermaster.c.../silent/cp5-7jd1b-0l.html

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/silent/map/cp5-7jd1b-0l.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een coolermaster ......... 1L... maar die is echt niet stil! Klopt dat ook met de 0L en 1L? M.a.w. is een 0L stiller?

Sorry, maar nog bedankt voor de tip

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 00:14 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Stinger666 schreef op 10 februari 2003 @ 00:05:
Ik zal je in een keer van je probleem afhelpen voor weinig geld. De Coolermaster CP5-7JDIB-OL. Dat laatste staat voor low-noise. Hier een linkje!
Uit veeeeeeeeel ervaring kan ik zeggen dat deze koeler voor het geld wat tie kost en het lawaai dat tie maakt een superkoeler is! Als je een systeem met deze koeler naast een P4 sys met een boxed koeler zet is deze stiller! En die Intel boxed koelers zijn ook al zo verdomd stil.... Dus dit is echt een aanradertje!
Kost iets rond de 12/13 Euro.

http://www.coolermaster.c.../silent/cp5-7jd1b-0l.html

[afbeelding]
Die koeler is idd enorm stil, alleen jammer dat coolermaster fans niet al te sterk zijn (nouja, als je met je vinger tegen zo'n fin aankomt :X ).

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me ook niet de bedoeling om met je vinger de fans te gaan testen op breuksterkte :)

Maar goed, graag wat meer gebruikerservaringen indien mogelijk...........

Verwijderd

Ikzelf heb wel een een Volcano 9 en eerlijk gezegd ben ik er juist wel tevreden mee.

Op de laagste stand issie niet hoorbaar ( voeding en hd komen er boven uit ) en word bij mij de processor rond 55 stressed

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 07:48
Bij mij is zon fin er spontaan afgevlogen. Zat rustig schter me pc-eetje opeens klang. Pc meteen uit en kijken en ja hoor lag eraf. En daarna was die fan instabiel en resoneerde ie als een gek, dus down de drain. Heb er nu zon klein herrieschoppertje (40mm) van tai-sol koelt beter en maakt maar iets meer lawaai :P.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 08:30:

Maar goed, graag wat meer gebruikerservaringen indien mogelijk...........
gebruikerservaring :

ik heb een kanie hedgehog koeler Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/kanie294_3.jpg daarop een 60 -> 80 mm fanduct en dan een enermax regelbare fan erop staan .

TB1400 ( toch een aardige kachel ) stressed op 45 graden idlle 32 graden .
er zit een potmetertje aan , gewoon 1 x instellen op gehoor en klaar is klara .

is mooi stil in mijn chieftech bigtower kast .
hij staat in de woonkamer dus daar moet ie wel stil zijn .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 22:42

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb volgens mij dezelfde cooler als jij nu hebt, dat ding maakte een teringherrie bij mij als het wat warmer werd, letterlijk een stofzuiger geluid....

K'heb nu hetzelfde koelblok, alleen met een 92mm fan op 12V erover, hoor je haast niet, coolt veel beter :)
Teps hier lagen met die oude cooler erop op zo'n 60 graden stressed idle 52 ofzo, nu 45...., idle 38 [lag ook aan de montage hoor, die coolermaster smurrie]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Zoals al eerder gezegd, een zalman 6000CU is lekker stil. Ik heb er zelf ook 1 gehad. Ze kosten dacht ik 42 euro (kijk ff in pricewatch). Ook lekker stil is zo'n watercoolingssetje. Ik dacht posseidon heet die kost maar 100 euro. En als je zelf je onderdelen bij elkaar zoekt, rad van sloop enzo heb je ook voor zo'n prijs WC, dat wel stukke beter koelt. Er is een topic geweest over dat setje, ik neem aan dat je gewoon een makkelijk setje zoekt ofzo :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Discussies over koelers zijn er al zo vaak geweest. Gebruik de search eens. En wat is er mis met een review? Waarom lees je die niet gewoon? Het enige dat je met topics zoals deze bereikt zijn reacties als: "Ik heb die en die koeler en bij mij is hij 40 graden".

Zoeken met google werkt. Na 20 sec google vond ik het volgende :o

http://www.tomshardware.com/cpu/20030113/index.html

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.