Toon posts:

s-ata voedingskabel: waar te koop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb ik dus een nieuw mobo met s-ata aansluiting en een passende schijf in bestelling, mis ik dus nog een voedingskabeltje. Deze worden denk niet met de schijf geleverd en ik kan maar niet vinden waar een dergelijk kabelke te koop is.

wie kan me helpen?

groet Peter

Verwijderd

wat bedoel je, op een sata hdd moet toch gewoon een standaard molex?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31
Zie http://www.extremetech.com/article2/0,3973,813480,00.asp ...

Er is dus een speciale adapter voor nodig.

-

• tiguan
  • Laatst online: 07:10
Huh, wat nep. Ik weet niet waarom hoor, maar ik had altijd het idee dat met SATA er geen stroomkabel meer nodig was. Net zoals met SCSI dat je maar 1 pluggie nodig heb voor data én stroom. Naja, weer wat geleerd.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ik neem aan dat ze je daar wel mee kunnen helpen bij de zaak waar je je HD hebt besteld...

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Stuur anders even een mail naar de zaak waar je die HDD hebt gekocht.
volgens mij hoort zo'n kabel toch echt de HDD bijgeleverd te worden :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• BezurK
  • Laatst online: 05-03 19:51
Wannapuf schreef op 09 februari 2003 @ 22:48:
Huh, wat nep. Ik weet niet waarom hoor, maar ik had altijd het idee dat met SATA er geen stroomkabel meer nodig was. Net zoals met SCSI dat je maar 1 pluggie nodig heb voor data én stroom. Naja, weer wat geleerd.
Hoe kom je daar dan bij? SCSI schijven gebruiken ook gewoon de standaard molex hoor :)
wat jij denk ik bedoelt is SCA (Single Connector Architecture) en dat is gemaakt voor hotpluggable schijven en gebruikt sowieso al geen kabels meer, althans, niet direct naar de schijf maar naar een backplane waarop de connector zit

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Stuur anders even een mail naar de zaak waar je die HDD hebt gekocht.
volgens mij hoort zo'n kabel toch echt de HDD bijgeleverd te worden :)
Ik heb ze voor t weekend een mailtje gestuurd, maar nog geen reactie. Een dergelijk kabeltje hebben ze volgens de site (merchandize.nl) niet in het assortiment, geen enkele online winkel schijnt er een te hebben voor zover ik t (niet :) ) kan vinden.
Volgens de Seagate site (het betreft dus een Barracuda V 120 GB ), de QuickInstallGuide pdf wordt ie ook niet meegeleverd.
Koop je dus een schijf van 190 euro, mis je nog een gvd kabeltje :?

Verwijderd

Wannapuf schreef op 09 February 2003 @ 22:48:
SCSI heeft ook gewoon een voedingskabel hoor.
Jij bent denk ik in de war met hot swapable SCSI. Deze 80 pins connectors hebben inderdaad geen losse voedingsplug, maar een 80 pins connector kan ik geen "plugje" noemen :)

• tiguan
  • Laatst online: 07:10
Yep sorry, ik was in de war met een backplane. Maar dat komt omdat ik SCSI schijven op geen andere manier heb gezien tot nu toe. Maar jullie hebben gelijk, SCSI heeft ook een apart voedingskabeltje nodig als je hem zonder backplane gebruikt.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 22:25:
heb ik dus een nieuw mobo met s-ata aansluiting en een passende schijf in bestelling, mis ik dus nog een voedingskabeltje. Deze worden denk niet met de schijf geleverd en ik kan maar niet vinden waar een dergelijk kabelke te koop is.

wie kan me helpen?

groet Peter
Welke schijf heb je dan precies gekocht?

• ernst
  • Laatst online: 14-06-2025
De enige SATA die er mom. is denk ik ;)
een Cuda V :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 21:59

BasW

Non omnia possumus omnes

Ik heb zelf ook 2 s-ata schijven besteld, de power kables zijn o.a. te verkrijgen bij informatique.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net Informatique gebeld, en ook zij zeiden helaas niet van die losse s-ata power cables te leveren. Wel parallel->s-ata converter setjes van rond de 50 euro. Jij (Bas dus) hebt ze daar wel kunnen kopen?

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 21:59

BasW

Non omnia possumus omnes

ja ik heb ze zelf al thuis liggen,
ik heb net nog ff op de site gekeken en ze stonden er nog op.
Serial ATA Power Adapter, 4pin Molex -> 15pin SATA
Link: http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.cgi?A=511095

[ Voor 82% gewijzigd door BasW op 13-02-2003 13:06 ]

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

• Peter Keller
  • Laatst online: 19:51
En ik ga de mijne daar morgen halen voor 4,5 euro. Dus gewoon verkrijgbaar.

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Topicstarter
allen bedankt voor de hulp. Ik krijg vandaag en mijn Barracuda s-ata en het bij Informatique bestelde kabeltje. Ideale timing

groet Peter

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Hou ons ff op de hoogte hoe de hd bevalt. Ben zelf erg benieuwd, aangezien ik hem waarschijnlijk zelf wil kopen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Beun_de_Haas op 15-02-2003 09:51 ]

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Mja, informatique heeft ze niet meer, iemand al een ander adresje voor die dingen ???

Hoi.

• Darklance
  • Laatst online: 01-01 14:07
Ben er ook opzoek naar...

Heb nu een mooie Barracuda V, maar geen voedingskabeltje :(
Eerst lang wachten tot die schijf leverbaar was en nu nog wachten op zo'n dom kabeltje ;(

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Bij CDROMLAND in breda liggen ze ook, 5 euro per stuk...

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

www.intronics.nl leverd ze aan winkels/bedrijven, misschien je daar eens na vragen wie je dichts bijzijnde winkelier is.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

ik weet ook wel een adres waar je ze kunt kopen; ik weet niet of ik hier in het forum direct namen mag vermelden dus als je wilt weten waar: mail maar even.

Ze kosten trouwens € 5,-
Pagina: 1