Toon posts:

LFS compile locale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met lfs 4.0. van een vriend heb ik een makefile gehad :)
zodat ik alleen het commando make hoef te geven. Gemak dient de mens 8)

Nu zegt het LFS boek dat je bij glibc het makkelijkste make localedata/install kunt doen.
Nu wil ik dat alleen de locales er komen die ik nodig heb.

Nu wil ik aan het begin van de makefile variabelen hebben zodat ik alleen in de variabelen hoef te editen als ik andere locales wil. Mijn idee is:

NR=2
locale1=nl_NL@euro
ISO1=ISO-8859-15
locale2=en_US
ISO2=ISO-8859-1

locales:
ii=0
while [ $ii -lt $NR]
do
let ii=ii+1
localedef -i $(locale$(ii)) -f $(ISO$(II))
done

Het probleem nu is dat het fout gaat met de variabelen. $(locale$(ii)) wordt niet als nl_NL@euro herkent, maar als 2.

Heeft iemand dit probleem al vaker bij de hand gehad?
En zo ja, wat was de oplossing?

• The_Wounded
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-10-2021
Als je de INSTALL files leest dan kan je precies zien wat je moet doen, het is mij wel gelukt om dit voor elkaar te krijgen, let vooral op dat het hoofdletter gevoelig is. En je moet de ./configure uitvoeren om deze opties door te voeren, makefiles aanpassen is niet altijd een goede oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt _Squatt_

Ik denk dat ik dit wel kan toepassen.

The_Wounded

Ik wil niet gaan editen in de Makefile van glibc, maar ik heb een makefile die het gehele lfs bouwt.
Dus #make en dan runt de hele boel totdat lfs af is.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11

Arioch

<geek>

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 00:27:
... maar ik heb een makefile die het gehele lfs bouwt.
Kun je die even posten? ;) :Y)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 00:27:
...maar ik heb een makefile die het gehele lfs bouwt.
Dus #make en dan runt de hele boel totdat lfs af is.
Emerge gentoo >:)

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten momenteel nog een paar bugs in de Makefile. Dit komt omdat ik 'm getweakt heb.

In plaats van een copy wordt er nu een mount --bind uitgevoerd, en zo zijn er nog een paar kleine dingen die nog niet helemaal lekker lopen. Ik ben 'm nu aan het testen, en als het werkt, ook met de locales erin dan wil ik 'm wel in deze thread posten (Na overleg met de auteur natuurlijk).

Maar ik wil eigenlijk nog ff weten of er meer mensen zijn die deze file willen hebben. Als dat zo is dan wordt het een idee om de Makefile op www.linuxfromscratch.org te zetten.

BTW. Het is wel voor LFS 4.0

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 23:05:
Maar ik wil eigenlijk nog ff weten of er meer mensen zijn die deze file willen hebben. Als dat zo is dan wordt het een idee om de Makefile op www.linuxfromscratch.org te zetten.

BTW. Het is wel voor LFS 4.0
Ik weet niet hoe de auteur de Makefile in elkaar heeft gezet (zelf getikt?) maar uit de source van 'n LFS boek zijn alle commando's te halen. Zo worden ook de lfs-commands tarballs gemaakt.

Als jij/die auteur een scriptje heeft wat dat min of meer automatisch omzet naar een Makefile dan denk ik dat daar wel interesse voor is :)

Anders is er waarschijnlijk ook wel interesse voor, maar 't handmatig aanpassen bij een nieuwe versie gaat snel vervelen denk ik.

Aangezien echte mannen commando's tikken tot hun vingertoppen gevoelloos zijn, zou ik een dergelijk bestand natuurlijk alleen bekijken om de techniek erachter te begrijpen O-).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
Het is een "echte man" script om het zo maar te zeggen. Sommige stukken zijn gecopieerd en andere zijn ingeklopt.

Ik ben zelf nog bezig om het script te testen, ik kwam vandaag een fout tegen bij sh-utils.
Als het af is dan zal ik het hier posten.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11

Arioch

<geek>

Tja wat is eigelijk het verschil tussen gentoo installeren en LFS door middel van een makefile? 8)7
Ik hou het voorlopig nog even bij Gentoo op mijn workstation en server. Maar ik ga LFS toch (handmatig) een kans geven op mijn testbak :*)

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 10:45
Wat dacht je van het feit dat als je bij Gentoo in je make.conf deze regel opneemt:
USE="-X -kde -qt -gnome -gtk"
je niet eens een bootstrap.sh kunt draaien?

Bij LFS heb je gewoon wat makkelijker controle over de verschillende configure en compile opties dan bij Gentoo. Zeker als je niet voor de optimalisatie, maar voor de size gaat is LFS wat eenvoudiger. Andersom, als je voor de optimalisatie en het complete systeem inc. KDE, Mozilla, enz. gaat, dan is Gentoo weer eenvoudiger.
Pagina: 1