kt3 mobo's maken soms raar bliepje

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22
He mensen,

Heb nu al een tijdje een kt3 mobo (kt333 chipset) dus en deze maakt al vanaf het begin zo nu en dan eens een maf bliepje.. tie tie da tie ja sorry als je het leest it makes no sense.

Mijn andere pc met ook een kt333 chipset maakt dat geluid ook af en toe. zover ik weet kan het niet kwaad want ze draaien al meer dan een half jaar en doen het nog perfect maar ik vraag me toch nog steeds af wat dat is en/of betekend.

Weet iemand dat? kon er niets over vinden in de search namelijk.

Strava | AP | IP | AW

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan van de BIOS komen of van een achtergrondprogseltje die je hebt draaien.. Ga deze dus nog eens na en kijk of het niet bij een zeker omstandigheid moet piepen. Te denken valt aan een te hoge temperatuur, te lage voltages, een mailtje dat binnenkomt, etc..etc.. :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

BalusC schreef op 09 februari 2003 @ 21:13:
Het kan van de BIOS komen of van een achtergrondprogseltje die je hebt draaien.. Ga deze dus nog eens na en kijk of het niet bij een zeker omstandigheid moet piepen. Te denken valt aan een te hoge temperatuur, te lage voltages, een mailtje dat binnenkomt, etc..etc.. :)
Zoiets dacht ik ook in eerste instantie aan... Topicstarter, kijk eens in de BIOS of je een max shutdown temp hebt aanstaan en of de temp van de cpu daar dicht bij in de buurt komt...

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

die piepjes zijn codes. zo kan je horen wat er fout aan is als je geen beeld hebt
kijk maar eens op de MSI site of zoek naar: BIOS beep codes

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
De grote vraag is natuurlijk WANNEER je die piepjes dan hoort. Bij het opstarten (bios-codes?) of als je in windows zit? Ik weet bijvoorbeeld dat mijn Sony brander piept als je een cd benadert.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Webgnome
mm ik heb de hele bios doorgespit en er staat niks aangekruist qua warnings.. aleen dan dat ie uit moet als ie 70c wordt. mara dat wordt ie hier bij lange na niet..

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
het zijn beepcodes denk ik maar voor wat? Want de volgorde staat er niet bepaald bij sites die ik gevonden heb. De biepjes heb ik zo af en toe. het is niet os related want ik heb het ook als ik bijv in linux zit te werken.

Het is niet hinderlijk ofzo want het draait al een half jaar maar ja soms wilj e gewoon dingen weten :P

Strava | AP | IP | AW

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Wazig :?

Toch een soort van defect lijkt het, ik hoor mijn KT3 Ultra nooit. Reset je bios eens zodat er geen rare instellingen meer instaan, en flash je bios ook.

Wat zijn je voltages? Is er geen enkele regelmaat oid waarmee de biepjes komen, b.v. wanneer je de cpu belast?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Webgnome
nee ik zou het niet weten waardoor het komt. En ook omdat het bij 2 pc's gebeurt.

Strava | AP | IP | AW

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

WinRar of WinAce geeft ook zo'n pc speaker bliepje als ie klaar is met uitpakken van files :D
Het is mij nog nooit opgevallen bij KT333 mobo's.
Wel bij Asus mobo's met een Logo dat ze een soort van 'tok' (kippengeluid) biepje maken bij booten :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Windows gaat door de pc speaker piepen als je geen geluidskaart hebt, maar die zul je vast wel hebben.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1