Toon posts:

[divx] omzetten naar dvd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er helemaal niets meer van.
Ik heb een home video over zuid afrika moeten monteren en er werd mij gevraagd die vervolgens naar op dvd te zetten.
Goed, ik met premiere alles gemonteerd met dv codec enzo. Wil ik hem vervolgens gaan exporteren/renderen staat er geen dvd output optie in en ook geen mpg2 :'(

Nou dacht ik, dan maar als divX. M'n computer heeft de hele nacht liggen ratelen zodat ik er zo lekker bijna niet van kon slapen.
Eindelijk klaar, start ik DVDit op, selecteer m'n .avi bestand en ja hoor, die moet natuurlijk ook even 8 uur renderen.
Na 6 uur stopt dat programma opeens :? met de foutcode dat het converteren mislukt was. Verder geen uitleg erbij of iets. Naja, dan maar een ander programma proberen dacht ik zo.
Met Ulead DVD MovieFactory 2 Trial had ik echter precies het zelfde probleem....

Wat heb ik fout gedaan???
De lengte kan het niet aan liggen, film past volgens dvdIT en Ulead DVD MovieFactory 2 Trial makkelijk op een dvd+rw.
Bijde programma's komen heel niet aan het schrijven van een dvd toe. Alles gebeurt op de hardeschrijf.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Is je harde schijf misschien vol?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 07:10

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Waarom iets 2x converteren?

Neem de source file converteer die naar mpeg2 formaat met bv premiere.
Moet je wel een codec voor downloaden zit nl niet inbegrepen.
Je kunt ook tmpgenc gebruiken, die heeft 30 trial waarbij je mpeg2 kunt encoden.
Hoe je dit allemaal kunt doen staat zeer goed uitgelegd op deze site
www.vcdhelp.com

Als je de mpeg2 klaar hebt kun je hem direct met DVDit gebruiken zonder te hercoden.

Verwijderd

Topicstarter
DAMN!!!
ik heb de bron bestanden al weg gegooit, en wil nu die divx importeren in premiere....
NOT, krijg zwart scherm. :'(.... ik kan hem wel gewoon afspelen in WMA enzo.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 07:10

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Leer je ook weer wat. ;)
NOOIT bronbestanden weggooien eer je project af is.

Wat je nu kunt doen is, neem tmpgenc en encode het naar mpeg2.
Vandaar kun je dan weer verder.

Je zult wel kwaliteits verlies hebben (zowiezo al met converteren) omdat je de film 2x encode naar andere formaat.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als jij het bron bestand weggooit voordat je klaar bent, dan ben je gewoon een prutser. Dat houdt namelijk in dat je niet opnieuw kan beginnen.

Maar een DivX kan je ook nog converteren naar MPEG1/2 (doe maar 2 natuurlijk), dat kan met heel simpele tools. Zoals die op http://www.dvdrhelp.com/ of http://www.doom9.org/ staan.
edit:
Je hebt alleen wel kwaliteits verlies, zoals al gezegd is/was en ook logisch is.

[ Voor 13% gewijzigd door Jake op 09-02-2003 20:59 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gebruik gewoon TMPGenc en importeer die AVI en kies dan het DVD profiel en laat hem converteren naar MPEG2. Dan kan je hem met een DVD pakket wel branden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Jake schreef op 09 February 2003 @ 20:57:
Als jij het bron bestand weggooit voordat je klaar bent, dan ben je gewoon een prutser. Dat houdt namelijk in dat je niet opnieuw kan beginnen.

Maar een DivX kan je ook nog converteren naar MPEG1/2 (doe maar 2 natuurlijk), dat kan met heel simpele tools. Zoals die op http://www.dvdrhelp.com/ of http://www.doom9.org/ staan.
edit:
Je hebt alleen wel kwaliteits verlies, zoals al gezegd is/was en ook logisch is.
divx werkte perfect... en om een divx te converteren naar mpeg2 had ik 8 gig nodig... aangezien ik hier op een "gewone" pc werk moest ik dus wat ruimte vrij maken.
Film is in princiepe af, alleen moet ie dus goed geconverteerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
TMPGenc V2.5
File "c:\zafrika\final.avi" can not open, or unsupported.
DAMN!!! Hij opent hem nieteens...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Met een oudere TMPGenc 2.02 ofzo wil het vaak beter lukken.

Of: Run TMPEG go to >Options menu > Environmental settings - Select the "VFAPI
plug-in" tab
and un- tick "DirectShow Multimedia File Reader"

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 10:44
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 21:22:
TMPGenc V2.5

[...]

DAMN!!! Hij opent hem nieteens...
Probeer eens eerst een project aan te maken met dvd2avi en selecteer deze dan (d2v en m2p file) in tmpgenc.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Flaskmpeg
Pagina: 1