Toon posts:

Problemen Sweex router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil internet delen middels een router (sweex). Heb alles aangesloten (2 pc's, winXP, @home), instellingen netjes volgens de regels ingevuld en uitgevoerd. Gebeurt het volgende;
Krijg op het 1e gezicht verbinding op beide computers, internet werkt. Maar wordt met enige regelmaat de verbinding verbroken en na een tijdje (10 min.) weer hersteld en ga zo maar door. Dit werkt dus voor geen meter. Terwijl als ik de oude aansluiting (1pc rechtstreeks op de kabelmodem) aansluit alles perfect werkt. Ik heb ondertussen alles tig keer nagelopen en kom er echt niet meer uit. Weet iemand hoe dit komt? ervaring mee? en het liefst een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Joris

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:52
Firmware update?

Verwijderd

Topicstarter
en dat is? ben op dit gebied nog een aardige leek

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

controleert @home niet het mac adres waarmee je inlogt? Een MAC adres is een adres dat 'vast' zit in je netwerkkaart. Als @home dat doet, dan zal je misschien moeten doorgeven dat je nu een ander mac adres hebt, of de router zodanig instellen dat hij dat oude adres nadoet :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
JvS schreef op 09 February 2003 @ 20:21:
controleert @home niet het mac adres waarmee je inlogt? Een MAC adres is een adres dat 'vast' zit in je netwerkkaart. Als @home dat doet, dan zal je misschien moeten doorgeven dat je nu een ander mac adres hebt, of de router zodanig instellen dat hij dat oude adres nadoet :)
Als t mac-adres gebonden was had topicstarter ook niet 10min online kunnen zitten.
Hij heeft dus verbinding, alleen die reset om de 10min ofzo
Best kans dat topicstarter eens moet gaan spelen met de MTU waarden in zo'n router.

• stylezzz
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:16:
en dat is? ben op dit gebied nog een aardige leek
Het stukje software wat dus IN je router zit. Ik ben ook eens een dag aan het klooien geweest met m'n draytek omdat ik 'ineens' niet meer op internet kon (bleek kabelfoon allerlei upgrades aan hun netwerk gedaan te hebben :) ). Een firmware update bracht de uitkomst bij mij.

Heb even op www.sweex.com gekeken maar daar zie ik zo snel geen firmware's staan. Wel een faq voor verschillende providers, misschien heb je er wat aan :

http://www.sweex.com/product.asp?pid=144&s=4

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Stel het IPnr eens statisch in. Als het dan wel goed gaat, weet je dat het probleem zit in het verkrijgen van een IPnr middels DHCP (firmware upgraden kan dan een oplossing zijn).

Verwijderd

Zelfde problemen hier. Je moet eens kijken door te pingen (start->uitvoeren: cmd en dan ping -n 10 212.115.192.193) naar een server. Als je ping hoog is (20ms of meer) en je ongeveer rond de 3-4 pings een packetloss hebt, dan zit je in dezelfde categorie als mij: gedupeerde sweex-users.

Laat het even weten aub (mocht ik niet checken dan graag een mailtje naar dennis@core-lan.nl met je bevindingen).

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
=> NT :)

• CAP-Team
  • Laatst online: 15-08 23:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

JvS schreef op 09 February 2003 @ 20:21:
Voor zover ik weet doet @home niet aan Mac-adressen, of je moet het Mac-adres in het kabelmodem zijn (zit daar een mac-adres in :?)

Ik heb hier thuis al diverse computers met verschillende netwerkkaarten aan mijn @home verbinding gehangen, en er nooit problemen mee gehad. Het enige waar je op moet letten in dat je CC of CC nummer goed staat. Dan zou het moeten werken. (Als niet één of andere onverlaat jouw CC- of CP nummer gebruikt, wat mijn zwager laatst had :()

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CC nummer??? Ik dacht dat ik redelijk veel wist op netwerk gebied.. maar deze kreet is nieuw voor mij... Is dat een specifieke @home term of??

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Het C? nummer is de computernaam die je van @Home krijgt. De volledige naam is dan bijvoorbeeld: cp123456-a.ndwrt1.lb.home.nl
CC = castel
CP = palet
CO = cogas
CM = nutsbedrijven maastricht

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

zijn wel veel sweex topiques tegenwoordig

Je moet ff je mac adres van je ouwe @home nic clonen... did the trick for me...

* Gunner heeft dan wel Quicknet...

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Volgens de help sectie van@home,geven ze sinds 1 jan 2003 geen ondersteuning meer voor netweken.
Waarschijnlijk kan daar het probleem inzitten.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@home controleert niet op MAC-adres, maar op computernaam, idd dat C*123***-a oid. Aan de hand van C-nr krijg je van de DHCP server een IPadres toegewezen, wat een week ofzo geldig is.
Ik heb zelf ook die sweex router, en hier doet-ie het prima, via @home. Je kunt de router van sweex dus gewoon dat C-nr geven (vantevoren je eigen PC natuurlijk een andere naam geven!), en verder zou het allemaal vanzelf moeten gaan.
Het routen van netwerken wordt idd niet ondersteund, maar dat wil niet zeggen dat ze er actief iets tegen doen, wat dat betreft kunnen/willen ze niet zien wat er achter het kabelmodem zit, of dat een PC of een router is, zal ze echt worst wezen.
Er kan ook een defect zitten in die router, dat lijkt me het meest waarschijnlijke.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met het regelmatig wegvallen van de verbinding. Ik zie dan ook dat de Sweex router zichzelf heeft gereboot, alle lampjes knipperen nl. Heeft iemand al een oplossing, of moet ik 'm terug brengen naar de winkel?

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 10:33

Sjeng_

BIERTJAH!?

Ik heb zelf ook een SWEEX wireless router, en dit geeft een aantal problemen:
1. hij had allereerst een firmware update nodig voor het genoemde @home probleem
2. Het interne netwerk doet het niet (de aangesloten pc's "zien" elkaar niet)
3. Ik kan wel internetten, op ftp's inloggen, mIRC en MSN draaien en files sturen via mIRC en MSN. Ik kan NIET zelf een FTP draaien, want die ports worden geblokkeerd.

Het ligt voor de hand om dan de ports van mijn pc te laten forwarden. Ik heb mijn interne LAN-IP op alle ports geforward, maar nog steeds kan niemand op mijn ftp.
Ik heb "virtual server" proberen aan te zetten, maar ook dat helpt niet.
Alle firewalls staan uit, die van windows XP, die van de router en mijn eigen geïnstalleerde firewall. Dit blijkt echter niet het probleem te zijn.

Wat kan dat nou zijn? Iets blokkeert een boel ports zodat de ftp niet werkt. Het programma zelf werkt prima, want met IP: localhost kan ik zelf op mijn eigen ftp inloggen (logisch).

Nu is het zo dat ik heel even een ftp heb kunnen draaien, er hebben mensen ingelogd om te testen van buitenaf. Het kan dus wel, maar op een of andere manier nu niet meer. Wat blockt mijn ports? Als iemand hier ook ervaring mee heeft, laat het aub weten. b.v.d.

Ik heb hierover ook een thread gepost op deze link:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/847105///

Sjeng

Sjeng aon de geng!!!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Nou, ik ben er inmiddels zelf achter 8) . het is eigenlijk heel eenvoudig:

kijk op de sweex router setup pagina bij General Settings ->

STAP 1:
WAN moet op dynamic IP staan, en onder dynamic IP moet je het MAC-adres van de kabelmodem invullen. Onder DNS vul je het DNS in die je van je internetprovider hebt gekregen. (meestal iets met 137.xxx.xxx.xxx) Dit is het IP-adres dat jouw netwerk van buitenaf krijgt, je internet-IP. Dit is dus een ander IP dan je "interne" IP adres, dat door de router aan alle aangesloten PC's wordt gegeven (dit is meestal 192.xxx.xxx.xxx).
oor de rest hoef je onder "WAN" niets in te vullen.

STAP 2:
onder LAN vul je dus het LAN IP in, dit is het IP van je router (zoals ik al zei dus iets met 192.xxx.xxx.1) Het subnet mask vult zichzelf in (meestal 255.255.xxx.xxx).
DHCP server moet aan staan. De IP adres pool is dus de hoop adressen vanwaaruit de router adressen vist voor iedere aangesloten PC. (bv. van 192.xxx.xxx.100 tot 192.xxx.xxx.200).
Het domain name is handig voor het interne netwerk, geef op iedere pc het domein deze zelfde naam.

STAP 3:
Bij wireless routers is dat menu "wireless". De wireless functie moet uiteraard "enabled" dus aan staan.
Bij Basic Settings kun je het ESSID en kanaalnummer invullen, zie hiervoor je handleiding. Ik heb het ESSID dezelfde naam gegeven als het domein. De Advanced settings en encryption heb ik gedaan zoals de handleiding aangeeft.
Bij acces control moet je de MAC-adressen van de (wireless) netwerkkaarten van alle aangesloten PC's invullen. En dus ook Acces control "enablen".

STAP 4: Dit is de belangrijkste voor het draaien van een FTP!
NAT: NAT moet enabled, dus aan staan.
Port Forwarding: ook dit moet aan staan als je een FTP wil draaien. Je geeft dan het INTERNE IP op van de FTP, met de port range van de FTP. Let dus op dat niet alleen een adres is ingevuld, maar dat het vinkje Port Forwarding dus ook AAN is gevinkt!!!
Ik heb Virtual server aan staan, maar ik weet niet 100% zeker of dit van belang is. Ik kan proberen het uit te zetten en kijken of ik nog op mijn FTP kan inloggen. Probeer het eerst zonder, werkt het niet, dan is deze stap dus ook noodzakelijk.
Bij special applicaions heb ik de Trigger port uit.
UPnP settings heb ik aan. Niet noodzakelijk.
ALG settings heb ik allemaal aan.

STAP 5
Firewall: deze heb ik uit staan, omdat iedere PC een eigen firewall heeft. Als je geen verstand hebt van firewalls, zet hem dan eerst AAN, en probeer een FTP te draaien, lukt dit niet, dan moet de firewall toch uit. Maar als je niets van firewalls weet, zul je ook wel niets van FTP afweten. ;)

Dat is het. Succes! :D

Sjeng

Sjeng aon de geng!!!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Er is inmiddels weer een nieuwe firmware update beschikbaar voor de SweeX router:

http://www.sweexeurope.co...s%20router%20firmware.zip

Nu werkt het interne netwerk!!! :o

Sjeng aon de geng!!!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Zou die ook werken voor de Wireless Router met de Printserver erbij..??

Das de LB300010 ipv de LB200010...
Pagina: 1