Toon posts:

Ervaringen van het overgaan van MX-stream naar BBnet/Babyxl

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus over het bovenstaande, ik heb hierover hier en daar al wat gelezen, maar zou toch graag nog wat ervaringen van de mensen hier lezen.

Ik ben van plan om van een Mx-stream basic abo bij Xs4all naar een Speedlinq maxx abo te gaan. Dus van Mx-stream naar Babyxl. Alles kan volgens de checks qua afstand en zo, maar ik heb gelezen over problemen die kunnen ontstaan doordat kpn wat moeilijker van de lijn wil. Hierdoor kan de ander niet op de lijn waardoor vertraging in oplevering ontstaat.

Nu zou ik graag ervaringen van mensen horen die ook zoiets hebben gedaan dus van Mx-stream naar een andere netwerkleverancier zoals bbnet of babyxl. Hier heb ik dus over levertijden, eventuele problemen en/of juist positieve dingen. Gewoon wat extra info zodat ik weer wat meer weet over de dingen die kunnen gaan gebeuren na/voor zo'n overgang naar een andere provider.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet je adsl cancelen, wat ongeveer 3 weken duurt en pas als je lijn compleet weg is, kan je een aanvraag bij een BBned/Babyxl provider doen. Je zal dus een tijd zonder internet zitten.

MX-stream bestaat trouwens niet, het was MXstream, uit te spreken als "Max-stream" maar tegenwoordig is het "adsl van kpn telecom (8> )

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 09-02-2003 20:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Laatst vertelde iemand mij (in een ander topic) dat er binnenkort een regeling komt misschien dat het vloeiend moet kunnen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is dat door de opta zelfs al opgelegd, maar ik weet nog van niets... Zodra dat kan, ben ik ook heel snel over.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Inderdaad.. ik zit er zelf ook op te wachten :)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

JvS schreef op 09 februari 2003 @ 19:57:[...]
MX-stream bestaat trouwens niet, het was "Max-stream" maar tegenwoordig is het "adsl van kpn telecom (8> )
Het is tegenwoordig idd ADSL van KPN...
Maar weet je zeker dat het vroeger Max-stream heette?
Volgens mij heette het toch Mxstream.

Maar nu weer terug naar het hoofdonderwerp:
Is het overstappen ook zo ingewikkeld als je het bij één en dezelfde ISP doet?
XS4ALL biedt bv zowel ADSL van KPN als van BBned aan.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 09-02-2003 20:17 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

The_Sukkel schreef op 09 February 2003 @ 20:13:
[...]

Maar nu weer terug naar het hoofdonderwerp:
Is het overstappen ook zo ingewikkeld als je het bij één en dezelfde ISP doet?
XS4ALL biedt bv zowel ADSL van KPN als van BBned aan.
Ja, dit is nog net zo moeilijk. Bij mij duurde het vorig jaar ongeveer anderhalve maand voordat mijn cistron het deed. 1 februari had ik geen internet meer en 16 maart opeens weer wel. Het had sneller gekund, maar KPN had nog ergens staan dat mijn lijn nog op mxstream stond, dus kon er niet geporteerd worden. In principe kan het tussen de drie en vijf weken

Verwijderd

Topicstarter
Van die aantal weken wachtijd had ik jammer genoeg ook als gehoord. Het is jammer dat KPN zo'n k%^7 bedrijf is met hun ego gedrag. In dat geval is het dus zo dat ik min 3 weken zonder moet. Das best klote dus. maar ja voor een hogere snelheid moet je wat over hebben he :P

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Hou je er wel rekening mee dat als je overstap naar een andere provider dat je eerst je jaar abbo moet laten aflopen!

Toen ik overstapte van MX-stream naar Cistron (MAXX :) ) duurde het ongeveer 6 weken voor alles rond was. En dat danzij KPN :(

iRacing Profile Flickr

• jochemd
  • Laatst online: 19-07 19:57
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 09:22:
Van die aantal weken wachtijd had ik jammer genoeg ook als gehoord. Het is jammer dat KPN zo'n k%^7 bedrijf is met hun ego gedrag. In dat geval is het dus zo dat ik min 3 weken zonder moet.
Het is niet alleen KPN hoor. Er is geen enkele telco die al een methode voor Telco-Telco migratie heeft geimplementeerd, ondanks dat ze in een brief van de OPTA te horen hebben gekregen dat het op 1 november jongstleden geregeld had moeten zijn.
Het lijkt wel alsof ze die klanten helemaal niet willen hebben.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 07:44

Croga

The Unreasonable Man

Helaas.... de OPTA heeft hier GEEN regels voor, en heeft de telcos NIETS opgelegd.

Ik heb zelf gekeken naar een port van Planet naar een BB provider. KPN geeft aan MINIMAAL 3 weken bezig te zijn met afsluiten, en vervolgens MINIMAAL 2 weken met opnieuw aansluiten. anderhalve maand is dus echt het minimum waar je op moet rekenen.

Toen ik de OPTA hier op wees, was het enige wat ze daar van konden zeggen dat ze er "niet van op de hoogte" waren dat dit zo lang duurde, en dat ze het zouden gaan onderzoeken. Tot die tijd zijn we overgeleverd aan de grillen van de KPN in deze.

Ik zit er stevig aan te denken om tijdelijk een aansluiting bij Chello te regelen voor de tijd die het porteren duurt.......
Ik begrijp uit uw verhaal dat overstappen niet echt makkelijk is en dat zou
ons als OPTA zorgen moeten baren. Twee a drie maanden lijkt inderdaad
onnodig lang. Wel lijkt me het zo dat er altijd een zekere tijd tussen zal
blijven zitten, omdat uw lijn bij overstap nu eenmaal moet worden overgezet
naar een andere aanbieder: dit zal nooit naadloos zonder service
onderbreking kunnen.

Op korte termijn kunnen we niets voor u doen, maar u melding is wel reden om
deze situatie te onderzoeken. Dank voor uw mail daarom.

[ Voor 29% gewijzigd door Croga op 10-02-2003 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo te lezen is mijn eerste vermoeden dus indd goed. Het duurt dus een tijd eerdat ik ben overgeschakeld. Een beetje jammer maar ik ga het toch proberen . Ik post mijn ervaringen dan wel in deze newspost wanneer dees bekend zijn.

Keeping my fingers crossed :)

Verwijderd

Je kan je ADSL bij de nieuwe provider in elk geval een week aanvragen voordat je lijn schoon is door opzegging van de oude provider, omdat een nieuwe provider pas na een week actie gaat ondernemen (cool-down periode waarin klanten kosteloos kunnen opzeggen). Deze extra week kostte mij toch weer EUR 47,- aan tikken :(

• jochemd
  • Laatst online: 19-07 19:57
Croga schreef op 10 February 2003 @ 11:20:
Helaas.... de OPTA heeft hier GEEN regels voor, en heeft de telcos NIETS opgelegd.
(..)
Toen ik de OPTA hier op wees, was het enige wat ze daar van konden zeggen dat ze er "niet van op de hoogte" waren dat dit zo lang duurde, en dat ze het zouden gaan onderzoeken. Tot die tijd zijn we overgeleverd aan de grillen van de KPN in deze.
De houding van de OPTA is een beetje vreemd. Ze zijn wel degelijk op de hoogte van dit probleem, ik heb een brief van oktober vorig jaar hierover aan de marktpartijen hier liggen. In die brief staat ook heel duidelijk dat de marktpartijen de zogeheten Telco-Telco migratie voor 1 november geimplementeerd moeten hebben. Alleen staat er niet in welke sancties er opgelegd worden als de marktpartijen dat niet doen, en is de juridische status van een brief natuurlijk anders dan van een uitspraak.

Als jij jouw antwoord van de OPTA na 14 oktober 2002 hebt gekregen zou ik maar eens naar hun reageren met de vraag of zij brief nummer OPTA/IBT/2002/203275 met onderwerp Telco Telco Migratie eens willen opzoeken in hun archief en dan nog steeds willen beweren dat zij niet op de hoogte waren van het probleem.

Ik hoorde recentelijk trouwens het gerucht dat KPN er nog niet klaar voor is en partijen die daar niet over zeuren korting geeft. Wat ik daar precies van moet denken weet ik niet, dus vandaar de vraag of meer mensen dergelijke geruchten hebben gehoord.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hier wordt al gewacht van 1 jan 2003 om van KPN/Planet naar BBnet/TweakDSL te gaan. :( Probleem zou nog steeds bij Planet liggen.
Daarom een tip: leg een dossier aan en noteer alles, vooral namen.

Laat ook je nieuwe provider weten wat je doet door bv. cc bij emails.
Bij overleg met KPN kunnen ze dit dan ook ter sprake brengen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1