Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestaat dat? dc-ac converter

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:03
Ik ben op zoek naar een dc-ac converter.
Nu weet ik dat ze bestaan om bijv 12 of 24 volt (auto-accu) om te zetten naar 230v. Maar die bedoel ik niet.
Ik wil 9v DC omzetten naar ongeveer 9v AC (mag meer of minder zijn, komt niet zo net). Het gaat mij dus om: Laagspanning erin en Laagspanning er weer uit. Bestaan die dingen in IC vorm? Het liefst zoek ik er eentje waarbij je de frequentie ook nog in kunt stellen (dmv de weerstand, via een potmeter).

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ja die bestaan, wat voor golf moet eruit komen?
Kijk eens naar een NE555 IC :)

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:03
liefst gewoon een sinusvorm. Waarbij ik dus een spanning krijg van bijv. -9 tot +9.
Ik moet zeggen dat ik de NE555 wel ken, maar die vind ik vrij complex om aan te sturen. Het liefst heb ik gewoon een IC waar ik aan 1 kant DC in stop en aan de andere kant AC eruit haal

[ Voor 12% gewijzigd door EWS99 op 09-02-2003 19:34 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

EWS99 schreef op 09 February 2003 @ 19:31:
liefst gewoon een sinusvorm. Waarbij ik dus een spanning krijg van bijv. -9 tot +9.
Ik moet zeggen dat ik de NE555 wel ken, maar die vind ik vrij complex om aan te sturen. Het liefst heb ik gewoon een IC waar ik aan 1 kant DC in stop en aan de andere kant AC eruit haal
Hahah, NE555 moeilijk aan te sturen?. Dit IC is zo makkelijk aan te sturen. er zijn vrijwel geen makkelijkere oplossingen.

Zoek maar eens op Phase-shift oscillator als je een sinus wil.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 19:39 ]

Verwijderd

Je hebt commercieel verkrijgbare functiegenerators.

Kijk eens bij www.Conrad.nl of http://www.Elektuur.nl of Stuut en Bruyn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 19:42 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
EWS99 schreef op 09 February 2003 @ 19:25:
Ik ben op zoek naar een dc-ac converter.
Nu weet ik dat ze bestaan om bijv 12 of 24 volt (auto-accu) om te zetten naar 230v. Maar die bedoel ik niet.
Ik wil 9v DC omzetten naar ongeveer 9v AC (mag meer of minder zijn, komt niet zo net). Het gaat mij dus om: Laagspanning erin en Laagspanning er weer uit. Bestaan die dingen in IC vorm? Het liefst zoek ik er eentje waarbij je de frequentie ook nog in kunt stellen (dmv de weerstand, via een potmeter).
wat wil je er mee gaan doen ?

welke stroom ? welke frequentie ??

iets meer info was handig

Repareren doe je zo.

Pagina: 1