Toon posts:

Asus V9480 Hoge piep toon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik heb afgelopen weekend een nieuwe videokaart gekocht ( Asus V9480/ TVD Ti4800 128 mb ) Nadat ik de pc aandeed hoorde ik direct een zeer hoge, scherpe toon wat vanuit de videokaart kwam. Het vreemde is dat je dit alleen kon horen tijdes aan het doen van de pc. Eenmaal doorgestart naar windows hield het ineens op.

Nadat ik de pc her-start hoorde ik niks meer, maar zodra ik de pc uitdeed begon het weer. De video kaart zit goed stevig in de agp bus, verder loopt er niks aan of iets anders vreemds.

Nadat ik de videokaart in een compleet ander systeem getest had trad ook daar het zelfde probleem op. Weet iemand ofdat de nieuwe kaart toch een Doa is? Of dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Bij het spelen van enkele spellen was het beeld goed! dus wat zou het kunnen zijn?

technische specs pc:

Voeding: 550W
Moederbord: Asus A7V266-E
AMD 1800 +
512 MB Ram

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Piepen van de kaart lijkt mij een fan die niet helemaal lekker is. Misschien kan je (bij een koude start) eens goed luisteren en proberen te ontdekken of het idd de fan is :)

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn mening kan dit niet het geval zijn. Om het geluid te omschrijven lijkt het alsof het te maken heeft met de refresh rate iets wat dus buiten windows niet in te stellen is. Tenzij je een instelling heb wat je nog in de bios kan veranderen. Zodra ik inlog in windows stopt het ineens.

• butsj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 15:58
hmm, erg raar.
Die Ti4800 is toch AGP 8X, en zo te zien is dat moederbord AGP 4X ?
denk niet dat het daar aan kan liggen, maar ik zeg het even.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

jah maar normaal moet hij toch gewoon op een 4x bord draaien (AGP 2.1 dan).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"