Toon posts:

mobo blijft maar 4 piepen geven, zou die dood zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vanochtend gaf toen ik me pc aanzette me mobo 4 piepen en krijg ook geen beeld , ik dacht omdat dat wel vaker gebeurt eff de videokaart aandrukken en dan doet ie het wel weer, maar dat bleek dus niet zo te zijn, kreeg wederom 4 piepen, videokaart er uit gehaald en opnieuw er in gedaan, werkte niet.
volgende wat in me opkwam was mischien is de videokaart kapot dus andere videokaart geprobeerd, maar daarmee zelfde, beide videokarten in andere pc geprobeert en daar deden ze het wel :? die zijn dus niet kapot.
nog een keer beide kaarten geprobeerd maar weer 4 piepen.

lijkt me dan toch dat me mobo dood is, of zijn er volgend jullie nog andere mogelijkheden.

het gaat om het volgende mobo: MSI K7T Pro, mobo is ongeveer 2 jaar oud

volgend diagnotic led is het initiallzing video interface

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 18:34 ]

Verwijderd

geheugen kan stuk zijn..

heeft je moederbord geen diagnostic d led?

4 ledjes... zoja.. als die allevier rood zijn.. cpu dood.. anders check je boekje even

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 18:31:
geheugen kan stuk zijn..

4 ledjes... zoja.. als die allevier rood zijn.. cpu dood.. anders check je boekje even
als het mobo meerdere piepen geeft en je ook geen beeld krijgt is dat toch een videokaart probleem? of zit ik er nu naast

Verwijderd

Klink mischien dom maar, ik had ongeveer hetzelfde probleem ik kreeg geen piepjes. Hij starte halvewege op, wanneer de WinXP teken moest verschijnen bleef hij daar vast zitten ik kon dus niets/nakkes doen ( alleen ALT- CTRL- Delete voor restart ) Na 30 min zitten klooien of alles wel ok werkte en gecontroleerd of er niks kapot was heb ik toch maar me Bios reset. Probleem was opgelost.

Conclusie: Probeer anders bios reset. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 18:41:
Klink mischien dom maar, ik had ongeveer hetzelfde probleem ik kreeg geen piepjes. Hij starte halvewege op, wanneer de WinXP teken moest verschijnen bleef hij daar vast zitten ik kon dus niets/nakkes doen ( alleen ALT- CTRL- Delete voor restart ) Na 30 min zitten klooien of alles wel ok werkte en gecontroleerd of er niks kapot was heb ik toch maar me Bios reset. Probleem was opgelost.

Conclusie: Probeer anders bios reset. :)
ook al geprobeerd, hielp niks

ah hij doet het alweer, weet niet wat ik gedaan heb maar hij doet het iig

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 19:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 18:31:
geheugen kan stuk zijn..

Ik wil ik graag ook ff op reageren, mijn processor upgrade (op mijn mobo de MS6330) bleek ook fout te gaan! Ik heb mijn AMD Duron 800 verwisseld voor een AMD Athlon XP 1700+ en wat kreeg ik jah hoor 4 rode D-LEDS dus ik d8 *donders :P.
Maar ik dacht dus dat die CPU verkeerd was (dat gaven de leds iedergeval aan) maar wat bleek? Als ik mijn PC aan deed kreeg ik de rode D-LEDS maar zodra ik daarna gelijk op de reset knop drukte werden ze groen en werkt alles perfect... Ik heb gehoord dat meerdere MSI mobo's dit hebben!

Dus: 4 rode D-LED's hoeven niet altijd te betekenen dat het gedaan is met ej PC :P

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27

Maximus

PhD i.o.

opsturen :) had ik eerst ook last van. Ik heb mijn mobo toen op laten sturen, MSI h eeft namelijk 3 jaar garantie. En ik moest toen 3 weken wachten en toen kon ik zelf weer een nieuw moederbordje in mijn Pc-tje zetten.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1