Toon posts:

Wat te doen videokaart kapot :(

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik voor een vriend van mij een computer in elkaar gezet uit allemaal losse onderdelen. Deze onderdelen hebben we bij Norrod in Zwolle gehaald. Nu komt het toen we daar waren vroegen we om een Gf4 mx 440 maar nou pakte die jongen daar achter de toonbank een Gf4 Ti 4200, wij zeggen dus niks en hij slaat op de kassa ook een Gf 4 mx 440 aan wij blij naar huis.

Gisteren belde die vriend me op dat zijn pc het niet meer deed ik dat ding opgehaald en gekeken wat het is blijkt het juist de videokaart te zijn.
Er is volgens mij op de kaart wat doorgebrand zie het bijgevoegde plaatje het rode rondje is nu een beetje bruin en rond dat ding is de kaart een beetje zwart

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijst211/4200.JPG

Wat kunnen we nu doen, er zit nog garantie op de kaart omdat hij pas 2 maand oud is alleen hij staat dus niet op de kassabon. Of zouden we dat ding naar de fabriek ofzo moeten opsturen :?

Het gaat hier om een Gf 4 Ti 4200 met 64 Mb van het merk Palit

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Eerlijkheid duurt het langst :P

Nee, je zou ff moeten kijken op de site van het merk Palit :? wat daar de garantievoorwaarden zijn etc.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Tsja, gewoon doen alsof je nergens vanaf weet, MX440 is toch hetzelfde als de Ti4200? :P Als ze merken dat het de verkeerde is krijg je misschien een MX440 terug, en dat is waar je voor hebt betaald en dan heeft je vriend gewoon geluk gehad dat 'ie even een wat snellere kaart heeft gehad.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Sja, het enige wat je kunt doen is teruggaan naar de winkel met je bon en dan je maar excuseren dat je er niets van hbet gezegd... Met een beetje geluk accepteren ze het en gaan ze over tot reparatie/vervanging... In het andere geval accepteren ze het niet en zegt men dat wat op de bon niet overeenkomt met de kaart zelf en dan heb je pech gehad :).

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als je geen garantie hebt, zelf solderen gaan... Of kennis zoeken die er verstand van heeft. Zo te zien is het een redelijk groot onderdeel -> makkelijk solderen. D'r zit een zelfde onderdeel onder dus 't typenummer is bekend...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tsja.. misschien kan je proberen het direct via de fabrikant te spelen, alhoewel ik geen idee heb waar Palit te bereiken is (heb zelfs nog nooit van dit merk gehoord..). En anders kan je de hele situatie uitleggen aan Norrod en hopen dat ze de kaart onder garantie omruilen voor een Gf4 MX440.
Maar eigenlijk vind ik dit gewoon een gevalletje pech gehad, je hebt gezien dat je de verkeerde kaart kreeg en bewust niets gezegd dus eerlijkgezegd heb ik erg weinig medelijden :X

Verwijderd

Positron schreef op 09 February 2003 @ 18:20:
Tsja, gewoon doen alsof je nergens vanaf weet, MX440 is toch hetzelfde als de Ti4200? :P Als ze merken dat het de verkeerde is krijg je misschien een MX440 terug, en dat is waar je voor hebt betaald en dan heeft je vriend gewoon geluk gehad dat 'ie even een wat snellere kaart heeft gehad.
Die mensen in die winkel zijn echt niet gek hoor :D... Ze zullen het misschien geloven bij iemand van 50, maar echt niet bij een 19-jarige

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 18:22:
Sja, het enige wat je kunt doen is teruggaan naar de winkel met je bon en dan je maar excuseren dat je er niets van hbet gezegd... Met een beetje geluk accepteren ze het en gaan ze over tot reparatie/vervanging... In het andere geval accepteren ze het niet en zegt men dat wat op de bon niet overeenkomt met de kaart zelf en dan heb je pech gehad :).
Daar ben ik dus ook bang voor dat ze die kaart niet omruilen omdat hij niet op de bon staat maar zou dat ding niet naar palit zelf terug gestuurd kunnen worden want er staat voor een RMA formulier dat je het serial nodig hebt en aan dat serial kun je zien of je nog grantie hebt. als we dat doen hebben we toch geen bon nodig :?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dus dan stuur je je pa ernaar toe :+

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 09 februari 2003 @ 18:23:
Tsja.. misschien kan je proberen het direct via de fabrikant te spelen, alhoewel ik geen idee heb waar Palit te bereiken is (heb zelfs nog nooit van dit merk gehoord..). En anders kan je de hele situatie uitleggen aan Norrod en hopen dat ze de kaart onder garantie omruilen voor een Gf4 MX440.
Maar eigenlijk vind ik dit gewoon een gevalletje pech gehad, je hebt gezien dat je de verkeerde kaart kreeg en bewust niets gezegd dus eerlijkgezegd heb ik erg weinig medelijden :X
Het merk zei mij ook niks maar hij presteerd toch goed had 9500 punten op 3DMark 2001 SE.
Het kwam eigelijk zo dat ik de koeler al een beetje groot voor dat ding vond maar had er niet bij nagedacht. Toen we weer thuis in Apeldoorn waren zachen we het pas op het serienummer stikkertje staan vandaar, dus we zijn ook niet weer terug gereden naar zwolle om hem op te ruilen, dan werd het nog een dure kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 09 February 2003 @ 18:23:
Als je geen garantie hebt, zelf solderen gaan... Of kennis zoeken die er verstand van heeft. Zo te zien is het een redelijk groot onderdeel -> makkelijk solderen. D'r zit een zelfde onderdeel onder dus 't typenummer is bekend...
Er zitten maar 2 soldeer puntjes op dus dat moet wel te doen zijn maar dit wil ik toch graag houden als de uiterste oplossing want als we er zelf aan gaan klooien dan hebben we zeker geen garantie meer.

Verwijderd

Ja , gewoon Giel Debiel uithangen. Maar Norrod leest ook op Tweakers hahahaha, dus die hebben nou een LOL .

• Pollewob
  • Niet online
Als je nog iets aan een reactie toe te voegen hebt kort nadat je wat gepost hebt, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 berichten te plaatsen.

Verwijderd

Bestel via Palit dat chippie en soldeer m zelf :+

Nah stuur je pa er naartoe als ze je niet geloven en anders.. moet jij eraan geloven ;) gewoon teruggaan

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Ik zou teruggaan naar de winkel... je hebt geluk gehad met die kaart, maar blijkbaar had je het niet verdiend :p

Trouwens wel toevallig... pas geleden had ik een Asus Ti4400 in m'n handen met precies hetzelfde probleem.

• Pollewob
  • Niet online
Inmiddels is het wel duidelijk, probeer terug naar de winkel te gaan en hoop dat ze een beetje coulant zijn. Verder loopt dit topic uit op ene heleboel herhaling en onzinposts, vandaar dat ik hem dicht doe :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.