Toon posts:

[debian] - unstable ssh wil niet meer connecten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb net uit de unstable tree SSH geinstalleerd (ssh 1:3.5p1-4 http://packages.debian.org/unstable/net/ssh.html), hiervoor had ik (ssh 1:3.4p1-4) (TESTING). Nou het is dus allemaal 'goed' geinstalleerd. Na de install wordt SSHD gerestart en ik log uit. Daarna wil ik weer inloggen (PuTTY), en dan krijg ik een NETWORK ERROR: CONNECTION REFUSED. Ik heb tevens in de BUG-lijsten van ssh 1:3.5p1-4 gekeken, maar zonder enig resultaat over dit 'rare' verschijnsel. Wat kan er niet kloppen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:17
Welkom op GoT :)

Er missen nog wat gegevens die toch wel erg handig zijn voor mensen die je willen helpen:

- Draait sshd nog wel? Als je 'connection refused' krijgt is meestal gewoon de daemon niet gestart (of gecrashed/gequit om wat voor reden dan ook).
- Genereert sshd logmeldingen die iets aangeven over de fout?
- Wat staat er in je sshd config-file (nog iets veranderd t.o.v. oude versie)?

Kun je deze informatie erbij vermelden, anders krijg je denk ik niet veel zinnige antwoorden (en om die reden is missende informatie ook vaak een reden om topics te sluiten, aangezien niemand er dan veel mee kan).

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 09 February 2003 @ 18:18:
Welkom op GoT :)

Er missen nog wat gegevens die toch wel erg handig zijn voor mensen die je willen helpen:

- Draait sshd nog wel? Als je 'connection refused' krijgt is meestal gewoon de daemon niet gestart (of gecrashed/gequit om wat voor reden dan ook).
- Genereert sshd logmeldingen die iets aangeven over de fout?
- Wat staat er in je sshd config-file (nog iets veranderd t.o.v. oude versie)?

Kun je deze informatie erbij vermelden, anders krijg je denk ik niet veel zinnige antwoorden (en om die reden is missende informatie ook vaak een reden om topics te sluiten, aangezien niemand er dan veel mee kan).
Ik ben nou ergens anders, dus ik kan niet bij de server... Maar ik was benieuwd of ik iets nieuws moest instellen bij PuTTY? Ik heb trouwens niks veranderd aan de config-files...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 18:23 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja kan proberen je key files te wissen in putty.. op zich valt er vrij weinig te doen als je niet kan inloggen ;) anders misschien een ander programma proberen om mee te connecten? Maar lijkt me toch meer dat het aan SSH ligt..