Toon posts:

Probleem verbinding adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort adsl aansluiting van hetnet. Daarbij kregen we een modem die ik heb aangesloten. Alles doet het met die modem, behalve als het echte online gebeuren willen starten. De modem maakt verbinding, er komen 2 kleine computertjes rechtsonder in taakbalk, maar verder doet ie helemaal niets. Hij heeft verbinding, maaar je kan niks. Het aantal verzonden en ontvangen bytes blijven bijna hetzelfde. Internetten kan niet, want hij kan server enzo niet vinden en e-mailen ook niet.
Kent iemand dit probleem?
Wat moet er ingesteld worden bij tcp/ip? Moet dat dynamisch of vast ipadrs ingevuld worden? En wat bij PPP en TCP/IP?

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15

Xeo

kan je wel Pingen, anders moet je even je DNS instellen

Verwijderd

DNS kun je eventueel ook checken door MSN te proberen aan te melden: die heeft het IP-adres van zijn server ingebakken :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Volgens mij gebeurt alles vanzelf als je gewoon de software die erbij zit installeerd...

Modem installeren, [ Geef ook even het Type modem aan, kan erg handig zijn ;) ], ander progje om ips goed in te stellen... Klaar... :)

Is bij mij afgelopen week met m'n Alcatel Speedtouch 510i gewoon gelukt...

[hier een dynamisch ip ja, moet nog ff kijken hoe ik dat een beetje normaal kan instellen, iets met DHCP ofzow]

[ Voor 17% gewijzigd door Scatman_II op 09-02-2003 18:00 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit gaat over een USB modem, met de ST510i heb je niet het 'verbinding maken' en de twee computertjes.

ik denk dat je of je browser instellingen niet goed hebt staan (licht onwaarschijnlijk) of je hebt last van het probleem dat bij hetnet momenteel een achterstand is met het 'koppelen' van ip adressen.

Voer eens een trace uit naar 194.151.104.196 (www.hetnet.nl), dat doe je door in de command prompt (dosbox) dit in te tikken:
tracert 194.151.104.196

Als je dan niet verder komt dan een adres dat er uitzit als 195.190.*.*, dan heb je ongeveer 95% kans dat hetnet jouw acount gewoon nog niet heeft geactiveerd door je IP te koppelen. Je hebt dan wat in helpdesktermen heet "wel verbinding, geen data". En dat is vervelend. je kan het beste de helpdesk van hetnet eens bellen of ze jouw ip wel gekoppeld hebben, als je dit als uitkomst hebt...

offtopic:
Om met een 510i met een vast ip te kunnen werken, moet je er gewoon een instellen bij tcp/ip, je moet bij DNS servers handmatig je provider DNS adressen invullen en bij 'gateway' 10.0.0.138 invullen, op je modem kan je gewoon DHCP aan laten staan dan

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 09-02-2003 20:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• lastramada
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12-2021
Klinkt een beetje flauw maar lees het boekje goed!
Ben zelf ook vaak eigenwijs en ga zelf wel ff aan de gang.
Als het dan niet lukt pak je het boekje en zie je dat je iets hebt overgeslagen.
Je zegt zelf al, moet ik nou een dynamisch ip adres invoeren of niet.....
Goed lezen dus.

Heel veel succes.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51
JvS schreef op 09 februari 2003 @ 19:48:
Met de ST510i heb je niet de twee computertjes.
offtopic:
In WinXP wel.

Wat voor chipset heb je? (Klinkt stom, maar bij een klasgenoot waar ik ADSL mocht installeren werkte alles t/m het verbinding maken, maar daarna niet meer. Dat kwam door de VIA chipset die te weinig stroom aan de USB poorten leverde.)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voorop gesteld, ik zit op de 2e lijn bij de installatie helpdesk en ik heb nog nooit gehoord van 'geen data' door de chipset, wel van vage foutcodes, verbrekende verbindingen en flippende modems. Als de verbinding gewoon soepel verbindt en verbonden blijft is de chipset niet iets waar je aan denkt...

Chipsets die problemen veroorzaken zijn vaak viatech en sis dingetjes, maar ook intels kunnen er wat van. Vaak is het meer de driver dan de chip die het probleem veroorzaakt overigens. Soms de stroomtoevoer, maar dan valt het modem dus gewoon uit en staan er niet keurig twee groene lampjes te branden :).

offtopic:
da's je LAN icoontje en die staat daar altijd zolang je het modem hebt aangesloten, al trek je je hele telefoon/adsl-net eruit :P

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 09-02-2003 20:19 ]

• Xander
JvS schreef op 09 February 2003 @ 20:17:
Ik heb nog nooit gehoord van 'geen data' door de chipset, wel van vage foutcodes, verbrekende verbindingen en flippende modems. Als de verbinding gewoon soepel verbindt en verbonden blijft is de chipset niet iets waar je aan denkt...
Dan heb je er bij deze wel van gehoord :) , het kan écht.
offtopic:
da's je LAN icoontje en die staat daar altijd zolang je het modem hebt aangesloten, al trek je je hele telefoon/adsl-net eruit :P
offtopic:
Nee, da's mijn ADSL icoontje, en dat gaat ook weg als ik mijn ADSL kabel uit mijn speedtouch 510i trek (die RJ-11 plug ja :) ).
Bovendien, als ik op dat icoontje klik zegt ie ook 1,5 MBPS, dat is een beetje traag voor een lan :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[topic Jacking modus enabled :P]

Ik geloof er niets van. Stroomleverantie heeft niets met 'geen data' te maken. Als je wel een verbinding kan maken, is je USB modem gewoon prima en werkt je USB poort ook. Pas als je problemen hebt met de verbinding of het modem, (die uitvalt enzo) heb je problemen met de USB controller. Geloof me, die heeft echt niets met 'geen data' te maken, waarbij de verbinding an sich wel stabiel is en gewoon probleemloos inlogt.

Ik heb nog nooit bij een klant met een USB modem en "geen data" een trace uitgevoerd die gelijk stukliep, tenzij er een of andere ranzige firewall mee stond te draaien. (ow en geloof me, ik heb veel HEEL veel ranzige problemen met USB modems en viatech drivers op m'n bord gehad en ook veel 'geen data' gevallen waarvan er nog nooit een bij een trace naar de ISP gelijk nokte. Van die gevallen was 95% veroorzaakt door de koppeling bij de ISP, of liever het gebrek daaraan :P ;)).

Dus of je vriend is afgescheept door een helpdeskmedewerker die de klok heeft horen luiden maar niet helemaal wist waar de klepel hing (als in: zag bij apparaatbeheer het woord 'viatech' staan en schoot gelijk in paniek en verklaarde dat de 'geen data' daar maar aan moest liggen) Of jij hebt het verhaal van je vriend verkeerd begrepen.

offtopic:
Dan staat ie zeker als upnp gateway ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 09-02-2003 20:28 ]

• Xander
JvS schreef op 09 February 2003 @ 20:25:
[topic Jacking modus enabled :P]

Ik geloof er niets van. Stroomleverantie heeft niets met 'geen data' te maken. Als je wel een verbinding kan maken, is je USB modem gewoon prima en werkt je USB poort ook. Pas als je problemen hebt met de verbinding of het modem, (die uitvalt enzo) heb je problemen met de USB controller. Geloof me, die heeft echt niets met 'geen data' te maken, waarbij de verbinding an sich wel stabiel is en gewoon probleemloos inlogt.

Ik heb nog nooit bij een klant met een USB modem en "geen data" een trace uitgevoerd die gelijk stukliep, tenzij er een of andere ranzige firewall mee stond te draaien. (ow en geloof me, ik heb veel HEEL veel ranzige problemen met USB modems en viatech drivers op m'n bord gehad en ook veel 'geen data' gevallen waarvan er nog nooit een bij een trace naar de ISP gelijk nokte. Van die gevallen was 95% veroorzaakt door de koppeling bij de ISP, of liever het gebrek daaraan :P ;)).

Dus of je vriend is afgescheept door een helpdeskmedewerker die de klok heeft horen luiden maar niet helemaal wist waar de klepel hing (als in: zag bij apparaatbeheer het woord 'viatech' staan en schoot gelijk in paniek en verklaarde dat de 'geen data' daar maar aan moest liggen) Of jij hebt het verhaal van je vriend verkeerd begrepen.
Ik zal maandag mijn klasgenoot nog eens ondervragen :)
offtopic:
Dan staat ie zeker als upnp gateway ofzo?
jep:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/1.5.png

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb dit probleem nu ook op een MAC OS 9.1 . Er wordt wel verbinding gemaakt, KPN heeft de lijn zelfs doorgemeten en bij de provider kunnen ze niets vinden. Ondertussen wordt er dus geen data verstuurt. Hij krijgt wel ene ip-adres en een DNS door, maar data ho maar.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Verwijderd

ook als je rechtstreeks een pc / laptop op de router aansluit ?
Pagina: 1