Toon posts:

MSI K7T pro2a en processor ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Mijn PC begint een beetje outdated te raken. Momenteel werk ik met een Celeron 850 op een 440BX plankje. Mijn Radeon heeft ook niet de kans om op vol vermogen te werken.

Nu heb ik nog een MSI K7T Pro2 liggen die over is van een upgrade van een maatje van me. Op de MSI site staat dat er alleen Athlon Thunderbirds en oude Durons ondersteund worden. Omdat ik aan die tabellen nooit zoveel waarde hecht ben ik hier op GoT eens aan het searchen gegaan.

Ik kreeg gedeeltelijk antwoord. De een zegt dat het wel werkt, de ander zegt dat het niet werkt en weer een ander zegt dat het wel werkt, maar alleen als de processor (Athlon XP) underclocked wordt.

Ik wil dus niet investeren in verouderde techniek (als in een Duron 1300).

Nu is mijn vraag:

Kan ik op dat K7T Pro2 bordje (niet de 266/turbo versie!) een AMD Athlon XP 2000+ plaatsen, en werkt het dan naar behoren?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Nee... Die MSI-tabelletjes kloppen over het algemeen prima, en MSI zegt dat Athlon XP's niet werken...

[edit]
Het bordje ondersteunt niet eens 133Mhz FSB zo te zien, dus dan houdt het al helemaal op...

[ Voor 36% gewijzigd door Moartn op 09-02-2003 17:57 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is een bord met de KT133 chip, deze ondersteund dus geen 133 MHz FSB snelheden. Als die XP2000 al werkt werkt ie op 100 MHz fsb ipv 133 (wat zorgt voor een clocksnelheid van 1250 MHz ipv 1667 MHz). Snelste cpu die op dit mobo kan is denk ik dan de TB 1400-B of idd die Duron 1300.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uit bovenstaande link blijkt dus dat Durons met Morgan core ook al niet werken, dan blijft de TB 1400-B over als snelst mogelijke cpu op het moederbord :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik zou de zoek eens gebruiken; deze vraag is al meerdere malen langs gekomen. Hier een voorbeeld: MSI K7T Pro 2a + AMD XP idee Geval is dat de XP een FSB van 133MHz heeft en jouw bord die niet ondersteund. Zo zal een XP 2000+ dus nooit op XP 2000+ snelheid (1667MHz) draaien mits je gaat spelen met de multiplier.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.