• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Aangezien het andere topic volledig is doodgebloed..

Ik wil graag een mp3 speler hebben, bij voorkeur een pendrive achtig iets, nou zag ik deze speler en aangezien deze FM radio heeft ben ik hier wel in geinteresseerd. Is deze speler beter dan de Duex??
})
Heeft iemand dit ding gekocht en/of heeft iemand hier ervaringen mee?
1. Hoe werkt de FM radio?
2. Hoe is het geluid?
3. Crashes?
4. andere dingen zijn natuurlijk ook welkom.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
dees is niet doodgebloed.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 20:16
maar die heeft hier niks mee te maken, dat is een topic voor mp3spelers die hier niet of nog niet verkrijgbaar zijn. De ibead is hier wel degelijk verkrijgbaar.

En van reactie die ik heb gehoord is de ibead wel beter dan de duex, maar zelf kan ik dit niet bevestigen omdat geen van beide ooit in het echt gezien heb. Zelf heb ik ook wel interesse in de ibead, maar ik vind het geheugen van 128mb te klein, ik wacht op de 256mb versie, hopende dat deze binnen niet te lange tijd beschikbaar zal zijn.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

[rml][ MP3 Speler] I-BEAD 100[/rml] is ook niet doodgebloed

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• kipfel
Echt hard loopt ie nou ook weer niet.

Verwijderd

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar meerdere ervaringen :)
Is deze speler te verkiezen boven een iriver??

• RobertJ
ja want de iRiver is wel een beetje duurder maar die heeft zn design wel weer mee...

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb hem besteld, dus ik hoop er iets over te kunnen zeggen als ie binnen is. Ik weet nog niet hoe lang dat gaat duren.

Verwijderd

Ik heb hem, kan alleen geen fotows maken, maar als je iets anders wilt weten, gil je maar :)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 09:02
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 12:53:
Ik heb hem, kan alleen geen fotows maken, maar als je iets anders wilt weten, gil je maar :)
Hoe is de geluidskwaliteit? :) Met name in de lage tonen.. en distort ie gauw als je m hard zet?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 16:51
De geluidskwaliteit komt mij zeer goed voor (heb echter niks om mee te vergelijken). Van ruis (128kbps mp3) hoor ik niks, alleen in de laatste 12,5% van het volume is er duidelijk ruis te horen.

De FM-tuner is hier niet zo heel goed bij de meeste zenders, maar dat is hier bij geen 1 radio die niet aan de coax hangt (we wonen bijna op de grens met België).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• HarmoniousVibe
Ik heb trouwens nog nooit een crash gehad.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• kipfel
LB06 schreef op 10 February 2003 @ 17:03:
De geluidskwaliteit komt mij zeer goed voor (heb echter niks om mee te vergelijken). Van ruis (128kbps mp3) hoor ik niks, alleen in de laatste 12,5% van het volume is er duidelijk ruis te horen.......
maar komt dit door de speler, of door de slecht kwaliteit van de oordopjes. Probeer eens met andere oordopjes.

Verwijderd

De stock oordopjes zijn echt bagger, ik heb ze vervangen door de dopjes die bij mijn wijlen (:P) discman zaten, en idd, bij de laatste 12,5% wordt het geluid ruizig. :)

• RobertJ
andere mensen nog een mening over die FM tuner van de I-bead?

(btw volgens mp3spelers.nl kwam volgende maand de andere kleuren ook beschikbaar.. :*) )

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJ op 10-02-2003 18:33 ]

Verwijderd

Kan iemand een paar foto's posten van het display ? (in het donker dus verlicht)

• RobertJ
Afbeeldingslocatie: http://213.239.130.150/images/fotos/produkten/307_5.jpg

Geen dank! (stond op de site van mp3spelers.nl)

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Kga hem deze week bestellen, dus dan krijg je wel een verslagje ;)

• Nikel
  • Niet online
Ik heb die van mij net binnen. Hij is inderdaad echt klein. De bijgeleverde oordopjes geven erg weinig bas weer, dat is wel jammer, want die zijn wel mooi geintegreerd met een draagsnoer, dus ik weet nog niet of ik andere oordopjes ga gebruiken, ik denk het wel.

De fm radio doet het bij mij overigens best goed.

• RobertJ
laat even weten hoe ie klinkt met betere oordopjes...

• RobertJ
...

[ Voor 70% gewijzigd door RobertJ op 11-02-2003 19:07 . Reden: dubbel ]

• kipfel
Kan iemand misschien ff een paar pics posten van de ibead naast bijvoorbeeld een diskette of iets dergelijks, om een goede indicatie te geven van de grote van het ding.

Dit is misschien een beetje te veel gevraagd: maar zou iemand er een kleine review van kunnen schrijven, met alle + en - punten.

En hoe klinkt ie nu met andere oordopjes?

• RobertJ
Afbeeldingslocatie: http://213.239.130.150/images/fotos/produkten/307_3.jpg
maar een review word em niet.. ik heb dat ding niet nl.

ik ben idd ook wel benieuwd naar de plus en minpunten...

• Ralpy
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik zou ook wel een review willen zien.. want ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze of die deux xp

• Nikel
  • Niet online
Als ik nu dan minpunten moet noemen:

- Er past "maar" 128mb op
- Het opzoeken van nummers gaat lastig, weinig knopjes -> omslachtige bediening
- De bijgeleverde oordopjes zijn niet erg goed

Pluspunten:

- Klein
- Handig (usb, zonder gezeur met drivers)
- Ook als pendrive te gebruiken
- Voicerecorder ingebouwd
- blauw display 8)
- ingebouwde accu gaat lang mee en laad snel op via usb
- ingebouwde fm radio
- firmware upgradable (maar dat zal tegenwoordig wel standaard zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door Nikel op 12-02-2003 15:31 ]

• RobertJ
en de kleur?? want volgende maand zijn de andere kleuren ook leverbaar...

• kipfel
De kleur kun je toch zo ook wel zien?
Op www.mp3cdspeler.nl staat ook een foto met allerlei kleuren dus kun je zien welke je de mooiste vind.

• RobertJ
ja maar goed, de champagne kleur, de enige die ze nu kunnen leveren, hoe ziet die eruit?
want in het echt zien kleuren er anders uit dan op zo'n foto..

en hoe zit het met de krasbestendigheid van het ding?

Verwijderd

hmmz, nog iemand ervaringen met de fm-tuner? is deze beetje te vergelijken kwa kwaliteit met een fm-tuner uit een auto?
Hoeveel duurder zal de 256mb versie zijn? iemand al enig idee?
Wil er nl. eentje bestellen, maar het is toch best veel geld, hoe is de bass?

• RobertJ
hmz niemand antwoord hier meer.... anders mot dit hier maar dicht...

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik zou ook wel eens willen weten hoe hij klinkt met een betere hoofdtelefoon. Ook weet ik niet wat er bedoeld wordt dat 'ie met 12.5% gaat ruisen. Is dat als je hem hard zet of juist heel zacht? Ik heb een Nex II gehad die bij zacht volume (en rustige muziek) ging ruisen. Om die reden had ik hem weer snel verkocht. Ik vind dat een digitaal apparaat (hoe klein ook) gewoon NIET mag ruisen. Niet iedereen houd van hardrock of housemuziek waarbij je toch geen ruis hoort!
Gaarne een reviewtje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 13-02-2003 20:00 ]

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe zit het met die ingebouwde batterij? Gaat ie echt 10+ uur mee? Wordt ie ook "lui" na halfvol opladen?

Always outnumbered, never outgunned!

• RobertJ
hij word dus niet lui, lees dan de topic eventjes.... hij maakt gebruik van een Li-Polymer batterij, een soort telefoon accu, die je tussendoor ook kan opladen en die NIET lui word

• HarmoniousVibe
Mja, misschien een beetje ongelukkig gezegd van me. Met de bijgeleverde oordopjes ruist ie een beetje als je hem bijna helemaal op vol volume zet (128kbps). Met mn Sennheisers en Sony dingen is dait al een stuk minder. De batterij is voor zover ik kan beoordelen van zeer degelijke kwaliteit. De eerste keer ging hij zelfs ruim 15 uur mee. Nu gaat hij echter 'maar' 12 à 14 uur mee, maar het lijkt er niet op dat het slechter wordt.

Ik vind het wel irritant dat ik niet kan zien hoe vol de batterij zit, zonder hem aan te zetten. Als ik hem tussendoor oplaad, weet ik dus niet hoelang ik hem precies moet laten zitten. Verder echt heel erg tevreden mee. En de 'wow-factor' is ook heel erg hoog. :9

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

LB06 schreef op 14 februari 2003 @ 16:53:
Mja, misschien een beetje ongelukkig gezegd van me. Met de bijgeleverde oordopjes ruist ie een beetje als je hem bijna helemaal op vol volume zet (128kbps). Met mn Sennheisers en Sony dingen is dait al een stuk minder. De batterij is voor zover ik kan beoordelen van zeer degelijke kwaliteit. De eerste keer ging hij zelfs ruim 15 uur mee. Nu gaat hij echter 'maar' 12 à 14 uur mee, maar het lijkt er niet op dat het slechter wordt.

Ik vind het wel irritant dat ik niet kan zien hoe vol de batterij zit, zonder hem aan te zetten. Als ik hem tussendoor oplaad, weet ik dus niet hoelang ik hem precies moet laten zitten. Verder echt heel erg tevreden mee. En de 'wow-factor' is ook heel erg hoog. :9
Kan je die batterij zomaar tussendoor opladen, als hij dus nog niet helemaal leeg is?? Ik weet wel van Li-on batterijen dat ze geen last hebben van het 'geheugeneffect' waarmee Nimh problemen geeft, maar heeft een Li-Polymer (oid :?) dat niet??

edit

Lama, kmoet eens eerst lezen |:(

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 14-02-2003 19:10 ]

\_Specs_/

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06
Een polymeerbatterij is de technologische opvolger van Lithium Ion, en is dus nog lichter en heeft nog minder (eigenlijk geen) geheugeneffect (dat had de Lithium Ion sinds de Nickel Metaal Hydride, NiMH eigenlijk al niet meer) Voordeel van Lithium Polymeer is dat deze batterij in allerlei vormen gemaakt kan worden, van heel plat tot zelfs in bochten, dus anders dan conventionele batterijen die met ronde cellen werken. Voordeel hiervan is dat de beschikbare ruimte veel beter benut kan worden waardoor apparaten nóg kleiner gemaakt kunnen worden. Ook is de capaciteit verder toegenomen t.o.v. NiMH en Li-Ion. Wat dat betreft voorzie ik een grote toekomst voor Li-Polymer batterijen. Vooral in extreem kleine apparaten waarbij de I-Bead en bijv. de I-Pod treffende voorbeelden zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 15-02-2003 15:05 ]

• Keizer
  • Niet online
LB06 schreef op 14 februari 2003 @ 16:53:
Met mn Sennheisers en Sony dingen is dait al een stuk minder.
Maar je hoort dus nog wel steeds een beetje ruis? Hoe is de geluidskwaliteit verder met goede oordoppen? Mooie lage tonen? Hoe goed is de equaliser?
Over de FM-tuner: is het mogelijk om frequenties op te slaan?
Tot slot nog een vraagje over de batterij... Wanneer die echt helemaal leeg raakt, ben je dan je nummers + eq settings kwijt?
offtopic:
Sorry dat ik een beetje veel vragen stel enzo maar ik wil graag een mp3 speler kopen en wel meteen een goeie :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zie em ook wel zitten, aleen weet ik niet of het prijsverschil tussen de duex het waard is. want besteed er het liefst niet te veel aan.

• RobertJ
* subtiel schopje *

ja want de duex is toch wel fors goedkoper...

Verwijderd

Hij is het echt dik waard hoor ... de Duex kan niet tippen aan de iBead , ik heb een Duex die ik aan het verkopen ben om ook een Ibead 100 te kopen.Een vriend van mij heeft er 1tje echt een topspeler.

Verwijderd

Wat dacht men van een gigantische i-bead inkoop actie, denk wel dat er veel interesse voor zal zijn

• RobertJ
tel mij iig mee

• Keizer
  • Niet online
Ik zou dan ook zeker meedoen :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

het voordeel van de ibeat is idd wel groter, het hangt voor mij nu af wat ik voor me MD speler krijg, en wat de duex XP gaat kosten in de IA. al gaat er weinig vanaf ga ik flink twijfelen.

Verwijderd

joa, moeten toch es overwegen zo'n inkoop actie van I-beads, zijn super toffe players, die ieder hartje wil

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 10:53
ik wil ook graag meedoen dan, maar ik denk niet dat mp3cdspelers daaraan mee zal doen... of wilden jullie in het buitenland gaan bestellen?

ik heb ook nog een vraag dan:
Hoe zit het met de kwaliteit van de radio in gebieden met normaal bereik?
Dat is voor mij best belangrijk omdat dat dé reden is dat ik naar een nieuwe mp3speler op zoek ben.
Weet er iemand bij welke van de dusverre verkrijgbare mp3pendrives mét radio, deze radio het beste geluid/ontvangst geeft? (iBead, Mpio, iRiver, I-Audio (niet meer verkrijgbaar ineens :?) )

• RobertJ
ja korea ofzo toch

Verwijderd

hmmz, die i-audio kost in duitsland met 128mb 109 euro, dus die is ook wel aantrekkelijk?mij gaat het er gewoon om een mp3 pendrive met fm, is dat dan wat?

Verwijderd

hmmz, een duex XP voor 115 euro, denk toch dat ik maar voor de duex ga, is toch veel goedkoper, alleen die fm radio heb ik niet zoveel meergeld voor over, en een batterijtje kun je zo overal krijgen en vervangen, dus accutje is niet per se nodig

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 14:04:
hmmz, die i-audio kost in duitsland met 128mb 109 euro, dus die is ook wel aantrekkelijk?mij gaat het er gewoon om een mp3 pendrive met fm, is dat dan wat?
De i-Audio CW200 (Cowlon) is geen pendrive. Het is gewoon een zeer compacte MP3speler met ingebouwd geheugen.

Echter, de opvolger van de CW200 (namelijk de CW300) is al een tijdje uit. Deze is een stuk stabieler, mooier en degelijker. Bovendien zitten er wat meer functies op.

Afbeeldingslocatie: http://www.mpwave.com/bbsemarket/detail_img/cowon/cw300_img02.jpg

Mooi dus

Releasedata weet ik zo net nog niet, dus wellicht kun je de CW200 kopen mocht je echt geen geduld meer hebben; het is maar dat je weet dat de opvolger er al is.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

tjah, denk toch dat de meeste een pendrive willen, die kun je zo overal inpluggen zonder een kabel bij je te hebben, dat toch wel fijn

• Glorix Jim
ik ben ook wel in voor een IA :)

• RobertJ
wie regelt ff wat? :-)

• Glorix Jim
diegene die met t idee kwam? :D

• kipfel
Ik ben ook wel in voor een IA en als we het dan toch weet ik veel waar vandaan halen, is het dan ook niet mogelijk om de 256mb versie te krijgen?? Want dat zou wel heel mooi zijn.

Verwijderd

yup, was ook al aant denken aan de 256mb versie

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:21

Zak

ik vind het een mooi apparaatje maar 128 is wat weinig. Als er een 256 uit gehaald kan worden doe ik mee.

maar dan moet er wel snel wat worden opgestart want ik heb vandaag wat ergs meegemaakt dus ik moet iets kopen

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 10:53
op www.ibead.nl is nog wat info te lezen

op ibead.nl staat ook een link naar de engelse handleiding, voor de luie surfers onder ons: *klik*

[ Voor 23% gewijzigd door CeeDeeS op 18-02-2003 22:20 ]

• Zak

Zak

Volgens de site is er dus geen 256-versie helaas

Verwijderd

zie de korea site, daar staat de 256mb versie!!!

• Zak

Zak

Ik heb 'm zonet besteld bij www.mp3cdspeler.nl

Nou hoop ik dat de bevestiging snel komt zodat ik het nog kan overmaken vandaag want ik moet dadelijk weg en dan kan ik het pas morgen doen.

• kipfel
www.ibead.nl is toch gemaakt door mp3cdspeler.nl, maar op de ibead.nl kost de speler 199euro en bij mp3cdspeler 179euro. Wordt er via ibead.nl dan ergens anders besteld of is mp3cdspeler.nl gewoon zo slim om er daar meer geld voor te vragen in de hoop dat mensen er in trappen?

• RobertJ
dat laatste denk ik

• Zak

Zak

Wie heeft er al eens besteld bij mp3cdspeler.nl? ik heb besteld met vooruit betalen. Dat scheelt 5 euro en ik vertrouw wel dat het goed gaat. Maar wanneer krijg je ene mailtje met die ID-code? Ik wil dat geld nou overmaken want zometeen moet ik pleitos en dan kan ik het pas morgen ofzo overmaken.

Verwijderd

als het goed is krijg je dat mailtje direct hoor! Wordt automatisch verstuurd. Bij mij in ieder geval..

• kipfel
Is er al wat meer bekend over een eventuele IA?

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-03 01:07

Maf

Maar als je een tijdje geen beschikking hebt over een USB poort en de accu leeg is kan je hem niet anders opladen?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• RobertJ
klopt... er komt binnenkort echter een adapter

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de I-Bead 100 vandaag besteld :)

En om het "feest" compleet te maken heb ik ook de
Sony MDR-EX70LP 20th Anniversary Fontopia® Headphones
aangeschaft _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/MDREX70LP.jpg

Die doppies zijn erg prijzig, maar ik durf te wedden
dat je nog NOOIT zo'n mooi geluid hebt
gehoord.

Jammer genoeg vergeten de meeste mensen dat goede headphones
een wereld van verschil is...

• kipfel
Die dopjes lijken mij toch niet zo erg fijn in het oor te zitten.

Verwijderd

Skillz schreef op 20 February 2003 @ 23:15:
Ik heb de I-Bead 100 vandaag besteld :)

En om het "feest" compleet te maken heb ik ook de
Sony MDR-EX70LP 20th Anniversary Fontopia® Headphones
aangeschaft _/-\o_

[afbeelding]

Die doppies zijn erg prijzig, maar ik durf te wedden
dat je nog NOOIT zo'n mooi geluid hebt
gehoord.

Jammer genoeg vergeten de meeste mensen dat goede headphones
een wereld van verschil is...
Goeie dopjes zijn idd een wereld van verschil ! Ik geef lachend 50 euro voor een paar dopjes uit. Waar heb je ze gekocht ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 12:52 ]

Verwijderd

naja, ik zou zelf voor de sennheiser oordopjes gaan, lekker cheap en goed

• RobertJ
ik d8 dat er iemand nog zou vertellen wat zn mening over dit ding was?

• Keizer
  • Niet online
Relax ;)
Zo te lezen hebben 2 mensen er eentje besteld, dus we zullen snel genoeg nieuwe meningen horen denk ik :)

• kmf
  • Niet online

kmf

mag best wel hier verder hoor [rml][ MP3 Speler] I-BEAD 100[/rml]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.