Toon posts:

beginnen met mandrake 9 i586

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal ik begin nu een keer met Linux en het lijkt me het safest als ik maar mandrake probeer.

ik heb een labtop celeron 366 Mhz en 32 Mb geheugen ik moet zeggen dat het installeren in grafische modus wel verdomd lang duurt hoor. Is dit eigenlijk wel goed genoeg voor mandrake?

Ik heb het voornamelijk gedaan om eens te kijken of het me wat snelheid winst oplevert (windows ratelt soms nogal) maar een kameraad van me zei dat ik het wel kon shaken met 32 Mb

Wat kunnen jullie me aanraden is het wel handig om met dat linux door te gaan? tis wel de bedoeling dat als het goed draait dat ik het dan oook voor school enzo ga gebruiken dus dan zou ik officestarr ook moeten downloaden

ik heb GNOME en KDE beiden geinstalleerd kan ik achteraf ook weer eentje uninstallen of gaat dat niet zo eenvoudig

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gnome of kde uninstallen kan met softdrake, mandrake is idd nogal een zwaar besturingssysteem in vergelijking met SUSE of redhat, maar voor beginners is het echt perfect. en grafisch mag hij er ook zeker zijn.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 16:48:
hoi allemaal ik begin nu een keer met Linux en het lijkt me het safest als ik maar mandrake probeer.

ik heb een labtop celeron 366 Mhz en 32 Mb geheugen ik moet zeggen dat het installeren in grafische modus wel verdomd lang duurt hoor. Is dit eigenlijk wel goed genoeg voor mandrake?
Heb je al op de site van mandrake gezocht ?
Ik heb het voornamelijk gedaan om eens te kijken of het me wat snelheid winst oplevert (windows ratelt soms nogal) maar een kameraad van me zei dat ik het wel kon shaken met 32 Mb
Moderne, gebruiksvriendelijke distro's vragen tegenwoordig ook flinke hardware eisen, dus flitsend zal mandrake niet echt lopen of je moet een oudere versie nemen.
Wat kunnen jullie me aanraden is het wel handig om met dat linux door te gaan? tis wel de bedoeling dat als het goed draait dat ik het dan oook voor school enzo ga gebruiken dus dan zou ik officestarr ook moeten downloaden
Deze vraag hoort eigenlijk thuis in [NOHTML]Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2[/NOHTML] . Dus als je een advies wilt over wat je nu het beste kunt gebruiken gelieve dat daar te doen.
ik heb GNOME en KDE beiden geinstalleerd kan ik achteraf ook weer eentje uninstallen of gaat dat niet zo eenvoudig

Dat is goed mogelijk met de package manager, maar het is handig de documentatie eens door te lezen van de distro die je gaat gebruiken.

Lees ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door. Daar wordt uitgelegd wat we in NOS graag terug zien in een topicstart en wat wel en niet kan. Onderin die draad staan links naar allerlei documentatie over allerlei OSsen en Linux distributies.

Maar aangezien dit in feite neerkomt op een Welke distro vraag wil ik je verzoeken verder te gaan in de genoemde topic.

Dit topic is gesloten.