wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
The devil is in the details.
dat dacht ik dus ook, maar waar je dan wel aan moet denken is dat de muziek van de spellen wel op de cd staan, dus je zou ze dan toch gewoon los (dus van dat je het spel speelt) mogen beluisteren?MaRc0 schreef op 09 februari 2003 @ 16:21:
Meestal is de muziek die in de spellen zitten echt bestaande liedjes die dus niet speciaal voor het spel zijn gemaakt. En aangezien je voor het spel betaald en niet voor de muziek ben ik bang dat het niet legaal is om muziek te downloaden die uit spellen komt.
of heb ik dit nu mis?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Edit: En je het spel dus legaal in je bezit hebt.
[ Voor 25% gewijzigd door The Will op 09-02-2003 16:31 ]
There is no magic.
Warcraft3: http://ftp.blizzard.com/pub/misc/Halloween/HalloWarCraft.zip
http://ftp.blizzard.com/p.../Warcraft-ACallToArms.zip
Halo2 http://www.bungie.net/ima...kes/audio/halo2_music.mp3
[ Voor 53% gewijzigd door Bizzarro op 09-02-2003 17:04 ]
Verwijderd
Of je ze mag downloaden als je het spel NIET hebt hangt helemaal van de developer EN de muzikant af. Vaak blijft het copyright van de muziek bij de muzikant zelf, in het geval van C&C Frank Klepacki dus. Hiervoor moet dan wel van te voren afspraken gemaakt zijn, anders vervalt het copyright aan het bedrijf.
Verwijderd
Bij films net zo. Een componist wordt ingehuurd om muziek voor een film te bouwen, en die muziek wordt dan eigendom van de filmmaatschappij.
Wat C&C betreft: er zijn soundtracks in omloop van C&C1, RA1, TS en ik meen ook RA2. De eerste drie heb ik thuis liggen, de vierde heb ik helaas gemist, maar Frank Klepacki's muziek is geweldig. Hij heeft ook een eigen band, Home Cookin' heet het, en er is wat gratis muziek ergens van ze te downloaden. (Gratis in de legale zin van het woord)
Verwijderd
Frank heeft een website bij mp3.comVerwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 21:01:
Dat laatste weet ik niet zeker... Klepacki is in vaste dienst van Westwood (het voormalige Westwood, moet ik zeggen) en dus liggen de rechten van de muziek bij de developer van het game. Anders zou Klepacki bijvoorbeeld naar een andere developer kunnen vertrekken, en dezelfde muziek in hun game gebruiken. Anders zou het werk van een grafisch artiest bijvoorbeeld ook eigendom blijven van de artiest, en zou die het ook mee kunnen nemen. Zo werkt het dus niet. Wat je onder contract maakt, wordt eigendom van de instantie waar je het voor maakt. Anders moet de instantie een licentie op jouw werk nemen, dan blijf je zelf eigenaar.
Bij films net zo. Een componist wordt ingehuurd om muziek voor een film te bouwen, en die muziek wordt dan eigendom van de filmmaatschappij.
Wat C&C betreft: er zijn soundtracks in omloop van C&C1, RA1, TS en ik meen ook RA2. De eerste drie heb ik thuis liggen, de vierde heb ik helaas gemist, maar Frank Klepacki's muziek is geweldig. Hij heeft ook een eigen band, Home Cookin' heet het, en er is wat gratis muziek ergens van ze te downloaden. (Gratis in de legale zin van het woord)
Verwijderd
Verwijderd
"zelfs" op cd? Je bent je er misschien niet van bewust maar er zijn ruim 5000 verschillende audio CD's uitgebracht met gamesmuziekVerwijderd schreef op 10 February 2003 @ 01:46:
je kan ze zelfs op cd kopen. me broertje had zown redalert music cd.. zat bij de game en een tshirt + poster.