Toon posts:

[Marantz 5200] Geen beeld via versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het beeld van onze Marantz DV6200 DVD speler komt niet op de TV terecht.

-De DVD speler is aangesloten op een Marantz SR5200 versterker
-De DVD speler is op de versterker aangesloten via 1 enkele digital kabel
-De Versterker is aan de TV gekoppeld via een 6 koppige tulp aansluiting (2x audio out, 1x video out, 2x audio in, 1x video in) die aan de andere kant over gaat in een scart aansluiting.

Als we een DVD afspelen horen we wel het geluid van de DVD via de speakers maar er verschijnt geen beeld.

Het rare is dat het OSD dat via de zelfde aansluiting verloopt wel op de TV verschijnt.

Iemand met een Marantz 5200 die hetzelfde probleem (en oplossing) had?

Bedankt,
Dennis

P.S. Ik heb dit in het audioforum geplaatst omdat ik vermoed dat het probleem bij de versterker zit. Op de DVD speler kun je qua aansluiting/instelling weinig fout doen.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De digitale kabel tussen de DVD speler en de reciever is alleen voor het geluid. Om het beeld ook naar de reciever te krijgen zal er een extra kabel voor het beeld moeten komen, waarschijnlijk een S-Video.
Afbeeldingslocatie: http://admin2.soe.purdue.edu/support/connectors/S-Video.JPG

Voor de beste beeldkwaliteit kan je beter een scart tussen de DVD speler en de TV aansluiten. (RGB)

[ Voor 17% gewijzigd door Tele op 09-02-2003 16:43 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
je hebt geloof ik 2 verschillende video outputs op de Marantz zitten. 1 voor de osd en de andere (monitor geloof ik) voor de rest van videobronnen.

en owja, je bent een videokabel nodig tussen je dvd-speler en je receiver

[ Voor 21% gewijzigd door Dnc1n op 09-02-2003 16:58 ]

Verwijderd

Wat voor een videokabel gebruik je naar je tv? s-video of composite? De receiver kan het signaal niet omzetten van s-video naar composite of andersom, dus je moet 1 type gebruiken waarvan s-video de beste beeldkwaliteit geeft.
Het handigst lijkt me dat je een s-video kabel van je dvd-speler naar je receiver laat lopen naar ingang bij 'DVD'. Digitaal geluid aansluiten en in het setup menu aangeven dat de desbetreffende aansluiting (dig1 bv) bij 'DVD' hoort. Vervolgens een s-video kabeltje laten lopen van receiver naar tv en dan zou ie t moeten doen.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... Het probleem was inderdaad het extra kabeltje.
Om de een of andere reden was ik ervan overtuigd dat de digitale kabel ook het videobeeld zou doorgeven. Een s-videokabel was de uitkomst.

Bedankt allemaal

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Om de een of andere reden was ik ervan overtuigd dat de digitale kabel ook het videobeeld zou doorgeven. Een s-videokabel was de uitkomst.
hehehe, dat dacht ik al :P. Volgende keer toch even de handleiding lezen dus ;). Overigens zou ikzelf de DVD speler direct op de TV aansluiten :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1