Voltages te laag?

Pagina: 1
Acties:

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:20
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/volt.jpg

Hmm zoals je kunt zien zijn sommige voltages ver beneden hun niveau, zoals de -12.00 volt.. dat is bij mij nog maar net -10.38 dit is nogal slecht in bios geeft ie overigens dezelfde getallen aan, iemand een idee hoe dit op te lossen, ik aak gebruik van een XP2400+, 512 mb ram, een 60 gb hdd, verder 2 cd spelers, een voeding van 340 watt.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Wat voor merk voeding?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het zou ook best een foute meting kunnen zijn.. ik kan me niet voorstellen dat de pc nog normaal werkt als de 5v lijn idd op 3v loopt :)

Verwijderd

kijk eens wat de bios zegt. want die progies willen nog wel eens wat bijvoelend zijn.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pollewob schreef op 09 februari 2003 @ 15:45:
Het zou ook best een foute meting kunnen zijn.. ik kan me niet voorstellen dat de pc nog normaal werkt als de 5v lijn idd op 3v loopt :)
Idd, hier sluit ik me bij aan. Heb je wel stabiliteitsproblemen zou ik even gaan kijken naar een nieuwe voeding of misschien met je oude voeding terug naar de winkel gaan. Misschien kan deze 340WATT voeding niet genoeg vermogen leveren. Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen (onder het kopje Voeding).

• Tys
no-name :|
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 15:46:
kijk eens wat de bios zegt. want die progies willen nog wel eens wat bijvoelend zijn.
Zoals in mn eerste post, BIOS geeft ongeveer hetzelfde aan, afwijkingen tot 0,1 volt

Ik gebruik em overigens al 3 maanden, geen idee of dat toen ook zo was.. toevallig vandaag MBM geinstald om mn CPU temps te bekijken..

[ Voor 16% gewijzigd door Tys op 09-02-2003 16:41 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar je hebt verder geen problemen met de stabiliteit van de pc? Dan kan het haast niet anders dan dat de waardes verkeerd worden weergegeven (iig die 5v lijn, dat de negatieve voltages vreemde waardes aangeven komt veel vaker voor, en is ook minder van belang voor de pc). Misschien dat een BIOS-flash dit probleem verhelpt :?

[ Voor 26% gewijzigd door Pollewob op 09-02-2003 16:43 ]

• Tys
Pollewob schreef op 09 February 2003 @ 16:40:
Maar je hebt verder geen problemen met de stabiliteit van de pc? Dan kan het haast niet anders dan dat de waardes verkeerd worden weergegeven. Misschien dat een BIOS-flash dit probleem verhelpt :?
Ehmz kort: nee eigenlijk niet
hm nouja, dacht dat dit simpel op te lossen was, dus niet, zolang ie het dan maar doet :) dan zien we wel weer wanneer ie strax niks meer doet :D

Wat mij betreft mag er een slotje op ofzow, im done, bedankt mensen :) (srry voor het onuttige topic, maar als het zo blijft werken heb ik er geen problemen mee)

[ Voor 15% gewijzigd door Tys op 09-02-2003 16:45 ]

Pagina: 1