Toon posts:

Welke voeding voor mijn micro-ATX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Vorige week heb ik mijn nieuwe TFT monitor (IBM T710) binnengekregen. Aangezien mijn ‘oude’ monitor (IBM E74) nog uitstekend functioneert wil ik graag beide schermen op mijn pc aansluiten.
In mijn pc zit een Geforce256 DDR met een analoge uitgang en een DVI uitgang. Helaas ondersteund deze kaart geen dual monitor, dus zal ik deze moeten vervangen. Na enig zoeken is mijn oog gevallen op een ASUS Geforce4 TI4200 (misschien is dit een beetje overkill voor mijn pc, maar dat doet er nu even niet toe).
Op de website van ASUS, en andere fabrikanten, staat dat deze kaart een voeding van zo’n minimaal 300watt nodig heeft. In mijn pc zit echter een 185watt voeding, dus dan zal ik ook de voeding moeten vervangen. Ik ben nu al 2 weken opzoek naar een geschikte voeding voor mijn pc, maar heb nog niets kunnen vinden. Mijn kast is namelijk een micro-ATX kast waar een voeding met de maximale afmetingen van 11cm x 15cm x 9,5cm (lengte x breedte x hoogte) in past. Volgens mij is dit te klein voor een gewone ATX voeding (vooral de lengte is een probleem) maar dat weet ik niet zeker. De micro-ATX voeding met het meeste vermogen die ik tot nu toe ben tegengekomen is 235watt en dat is dus ook niet zo veel.

Wat moet ik nu doen? Gewoon proberen of mijn 185watt voeding deze kaart trekt of een 235watt voeding kopen? Of past er in mijn systeem misschien wél een gewone ATX voeding?

Mijn systeem:
IBM Netvista 2284-70G
Atlon 1Ghz.
640mb SDRAM
IBM 120GXP 60gb
Soundblaster Live!
Geforce256 DDR
3com 10/100 NIC
en natuurlijk een DVD-speler en een burner

Oh ja, ik heb via de search weinig kunnen vinden over dit probleem, veel topic spraken elkaar tegen.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

ik zou het gewoon proberen; ik heb hier een shuttle (SFX barebone) met 200W voeding, en die doet het prima met een GF4 Ti4200 (ook van Asus). Nog nooit vastgelopen tijdens games...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een Ti4200 trekt aardig wat stroom, en in combinaties met een vol gestopt Athlon systeempje is een 300WATT voeding wel benodigd. Ik zou overigens het deze keer gewoon proberen, er zijn genoeg mensen waarbij zo'n setup gewoon werkt met een simpel 185 of 200watt PSUtje.

Mits het dan niet werkt, of onstabiel werkt, met je 185watt zou ik gaan kijken voor een 235watt psu.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo vol zit zijn systeem toch niet?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:28
Eerst gewoon proberen, doet ie het niet dan op zoek gaan naar een andere voeding. Mijn ervaring leert dat je bij een voeding niet naar watt moet naar de voltages :Y)

Last.fm
Films!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Inderdaad gewoon proberen. Die voedings in die IBM pc's kunnen wel wat trekken.
Vorige week ook mijn Radeon 9500 Pro in een Netvista M41 gehad (P4 2 Ghz), daar zit ook een heel lichte voeding in. (Max. 200 Watt) Geen probleem.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

die Geforce 256 is de videokaart die het meeste zuipt... (meer als alle nieuwe videokaarten) iets van 80 watt meen ik...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Waar heb je die 235 wt voeding gezien dan? Ik moet er ook nog zo een hebben.

.

Verwijderd

Topicstarter
Die 235watt power supplies zijn te koop bij Alternate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Meestal zit er in die merk-kastjes wel een behoorlijke voeding, dus je hebt best een grote kans dat alles met de huidige voeding gewoon gaat werken..
(Ik heb zelf ooit een duron 900 met een gf4ti4200 geprobeerd op een 145W voeding, en dat ging ook nog goed).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend een Asus Geforce4 TI4200 (V9280) besteld. Ik laat wel horen of het is gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag mijn Asus V9280/TD binnen gekregen en het werkt echt super :) !
De voeding van 185watt blijkt het toch nog allemaal te trekken.

Wat mij overigens wel opvalt is dat de letters op mijn TFT scherm met deze videokaart wat minder scherp lijken te zijn. Als de letters van heel dicht bij bekijk dan lijkt het net alsof sommige pixels rondom de letters iets lichter/donkerder worden. Is dit een bekend probleem en/of is hier iets aan te doen (of is het misschien gewoon even wennen)?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 18:07 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Waar kan je die mini voedingkjes kopen? Ik moet er ook 1 hebben namelijk

.

Pagina: 1