pinnacle DC10+ en studio 8: zie het niet meer zitten

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 21:08
Ik ben al een aantal weken bezig om m'n project dat gemaakt is in studio 8 met een DC10+ kaart op band of in een ander formaat te krijgen.

situatie:een PII 400 met 256 SDRAM 100 ECC
w2K in dualboot met W98 staan op een SCSI 10K schijf
data staat op een promise fasttrack in raid 0

ik krijg het niet voor elkaar om een filmbestand te maken. Ik heb onder zowel MPEG als AVI vele bestandsformaten gehad. Hij begint met renderen tot een willekeurig moment. Dan stop hij. Het programma slaat niet vast. De pc heeft geen enkele 'slaap'modus actief.
Wanneer ik voor annuleren kies stopt hij weer.
Maar gewoon tot het einde doorgaan? echt niet.

Ik weet het niet meer, iemand anders nog wel?
tnx.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Kan heel goed kloppen, FAT op de harde schijven kan geen bestanden groter dan 2GB aan en dan stopt ie !.

Oplossing: Draai w2k en zorg dat je je projecten bewerkt en exporteert naar een NTFS geformatteerde partitie.

Laat je het even weten of het gelukt is ??

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 09-02-2003 21:17 ]

• the noise
nou, die raid0 is gedeelt in 2 keer 80 gig.
en 1 partitie is FAT en de andere is al NTFS.
De videobestanden staan op de FAT, pinnalce zelf maakt ze dan max 2.058.313kB groot
Het uiteindelijke materiaal komt te staan op een NTFS partitie.

Oftewel ik denk dat ik daar ook al rekening mee had gehouden.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

dan blijft alleen de vraag... op welke partitie zet ie de temp-file neer?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 14:28
hmmmmmm.... waarom exporteer je niet in een aantal korte AVI bestandjes, die plak je met de Virtualdub Frameserver weer fijn aan elkaar!

ben het met je eens dat studio een gaar programma is...

(ben zelf enthousiast DC10+ gebruiker onder win'98)

• the noise
de temp.. daar zeg je wat! es ff rondsnuffelen!

Maar phoxetis; jij zegt interessante dingen.
Ik heb dus al een video geedit, het enige wat hij nog moet doen is renderen om alle overgangen, ondertitelingen enzo aan elkaar te plakken.

jij zegt dus dat ik de band ik kleine stukjes knip (exporteer) en tenslotte ze aan elkaar plak?

Verwijderd

Heb ongeveer hetzelfde probleem bij studio8. Renderen stopt steeds op hetzelfde punt, meestal direct na een scene overgang. Wat helpt is dat deel van de film (scene ervoor en erna plus overgang) ertussenuit halen en opnieuw inlassen. Maar is wel irritant vooral als het aan het eind van een lange film optreedt . . .
Het schijnt dat de fout ook uit de tekst weergave (derde weergave keuze) van de scenes te halen is maar dat is mij nog niet gelukt. Het zou veroorzaakt worden door een onlogische tijdweergave of zoiets . . . )

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
the noise schreef op 09 February 2003 @ 15:13:
Ik ben al een aantal weken bezig om m'n project dat gemaakt is in studio 8 met een DC10+ kaart op band of in een ander formaat te krijgen.

situatie:een PII 400 met 256 SDRAM 100 ECC
w2K in dualboot met W98 staan op een SCSI 10K schijf
data staat op een promise fasttrack in raid 0

ik krijg het niet voor elkaar om een filmbestand te maken. Ik heb onder zowel MPEG als AVI vele bestandsformaten gehad. Hij begint met renderen tot een willekeurig moment. Dan stop hij. Het programma slaat niet vast. De pc heeft geen enkele 'slaap'modus actief.
Wanneer ik voor annuleren kies stopt hij weer.
Maar gewoon tot het einde doorgaan? echt niet.

Ik weet het niet meer, iemand anders nog wel?
tnx.
Je moet ervoor zorgen dat je 2k draait, en dat de schijf waar je naartoe rendert geformateerd is met NTFS. Wat jij zegt is dus duidelijk een 2gb limiet probleem.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1) Alle Pinnacle bestanden (AVI's, temp files, enz enz) op NTFS zetten
2) Studio 8.5.18d downloaden bij Pinnacle. Daar zijn veel problemen met renderen in opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 10-02-2003 21:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• the noise
nou, ik ga nu een update zoeken, alles naar NTFS zetten en in delen van een 15 minuten knippen.
es kijken wat er dan gaat gebeuren :)

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:26

Kolky

subtitle not available

Mijn render-probleem (dezelfde als hierboven beschreven) is met die nieuwe versie (8.5.18d) iig NIET opgelost...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:03

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

the noise schreef op 10 februari 2003 @ 22:03:
nou, ik ga nu een update zoeken, alles naar NTFS zetten en in delen van een 15 minuten knippen.
es kijken wat er dan gaat gebeuren :)
Met NTFS hoef je ze niet in delen van 15 minuten te knippen. Ik neem zonder problemen video's van 2 of 3 uur op, op NTFS, ik 1 keer, zonder enige knip. Het bestand is dan wel 45 GB ofzo, maar met 120GB heb ik ruimte zat.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• the noise
update; zojuist de nieuwste update erop gezet, een stukkie play.. en wat denk je?
windows vind het nodig om studio.exe te sluiten :(
maar goed, de aanhouder wint.
kleine troost voor mij trouwens dat ik niet de enigste ben..
Pagina: 1