Toon posts:

CSS in PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraagje: Ik heb een PHP scriptje gemaakt waarmee je een plaatje kunt uploaden. Maar nou wil ik hier een CSS aan toevoegen. Hoe kan ik dit doen? Moet ik dat in het PHP script zetten (dan geeft hij een error) of moet ik een apart CSS-bestandje maken?
Ik heb lang met google gezocht en ook via de search maar kan hier weinig over vinden.

Mijn PHP scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php

$path = "images/";
$max_size = 100000;

if (!isset($HTTP_POST_FILES['userfile'])) exit;

if (is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'])) {

if ($HTTP_POST_FILES['userfile']['size']>$max_size) { echo "The file is too big!<br>\n"; exit; }
if (($HTTP_POST_FILES['userfile']['type']=="image/gif") || ($HTTP_POST_FILES['userfile']['type']=="image/pjpeg") || ($HTTP_POST_FILES['userfile']['type']=="image/jpeg")) {

if (file_exists($path . $HTTP_POST_FILES['userfile']['name'])) { echo "The file already exists, please choose an other name!<br>\n"; exit; }

$res = copy($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'], $path .
$HTTP_POST_FILES['userfile']['name']);
if (!$res) { echo "Upload failed, please try again!<br>\n"; exit; } else { echo "Upload sucessful!<br>\n"; }

echo "File name: <a href=images/".$HTTP_POST_FILES['userfile']['name'].">http://www.mailfreeonline.com/uploader/images/".$HTTP_POST_FILES['userfile']['name']."</a><br>\n";
echo "File size: ".$HTTP_POST_FILES['userfile']['size']." bytes<br>\n";
echo "File type: ".$HTTP_POST_FILES['userfile']['type']."<br>\n";
} else { echo "Wrong file type<br>\n"; exit; }

}

?>

CSS die ik er oa aan toe wil voegen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<style>
A:HOVER {
    color: #555555; 
    text-decoration: bolder;
}
A {
    text-decoration: none;
}
</style>

En hier is ook even de link waar het scriptje draait: www.mailfreeonline.com/uploader/index.htm

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 15:15 ]

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik neem aan dat er om die php code nog normale html staat :?. Nou die CSS gewoon tussen de html zetten (buiten de <? ?> dus) in de head ;).

Verwijderd

Topicstarter
Config schreef op 09 February 2003 @ 15:22:
Ik neem aan dat er om die php code nog normale html staat :?. Nou die CSS gewoon tussen de html zetten (buiten de <? ?> dus) in de head ;).
Ja, er zijn twee bestanden:
Dat PHP bestand en die benader ik via een HTML bestand:
HTML:
1
2
3
4
<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="imageupload.php" METHOD="POST">
The file: <INPUT TYPE="file" NAME="userfile">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Upload">
</FORM>

• Osiris
  • Niet online
Waarom echo je die lines van je CSS niet gewoon ff? :?

Of je pleurt ze boven de <?php-tag neer... Zo'n groot probleem is dat toch niet? :?

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 09 February 2003 @ 15:40:
Waarom echo je die lines van je CSS niet gewoon ff? :?

Of je pleurt ze boven de <?php-tag neer... Zo'n groot probleem is dat toch niet? :?
Bedoel je gelijk na <?php ?
Dat werkt namelijk helaas niet ...
Het gaat erom dat wat hij bij "echo" die CSS gebruikt.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 15:46:
[...]

Bedoel je gelijk na <?php ?
Dat werkt namelijk helaas niet ...
Het gaat erom dat wat hij bij "echo" die CSS gebruikt.
Ik zei: erboven... ;) Lezen is ook een kunst..

Je PHP-parse-dinges zal namelijk pas beginnen met PHP uitvoeren, als ie een <?php tegen komt... Alles wat buiten <?php ?> staat, zal gewoon doorgesluist worden, dus ook je CSS...

Mocht je echter alles toch binnen <?php ?> willen, dan kun je toch gewoon echo "<style>\r\n"; etc doen? :?

Lees anders dit ook ff door: http://www.php.net/manual/en/language.basic-syntax.php

edit:
Ik zie dat je nog maar in 5 P&W-topics gereageerd hebt van de 14** posts van je oid... Snap je misschien het verschil tussen Server-side en Client-side wel? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 09-02-2003 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 09 februari 2003 @ 15:52:
[...]

Ik zei: erboven... ;) Lezen is ook een kunst..

Je PHP-parse-dinges zal namelijk pas beginnen met PHP uitvoeren, als ie een <?php tegen komt... Alles wat buiten <?php ?> staat, zal gewoon doorgesluist worden, dus ook je CSS...

Mocht je echter alles toch binnen <?php ?> willen, dan kun je toch gewoon echo "<style>\r\n"; etc doen? :?

Lees anders dit ook ff door: http://www.php.net/manual/en/language.basic-syntax.php

edit:
Ik zie dat je nog maar in 5 P&W-topics gereageerd hebt van de 14** posts van je oid... Snap je misschien het verschil tussen Server-side en Client-side wel? :)
Ok thnx! (ga het nu proberen!)
Ja dat verschil snap ik :)
Server-side --> ASP enzo
Client-side --> HTML enzo....
Zit ik dan goed ?

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 15:58:
[...]

Ok thnx! (ga het nu proberen!)
Ja dat verschil snap ik :)
Server-side --> ASP enzo
Client-side --> HTML enzo....
Zit ik dan goed ?
PHP is dus ook server side en CSS-dingetjes dus weer Client side ;) Je PHP zal dus de CSS-regeltjes op een of andere manier moeten versturen naar de client en dat kan dus door echo of gewoon niet mee laten parsen (door het buiten <?php ?>-tags te zetten)...
Btw, CSS is op zich in dit geval qua Server/Client-side 'gelijk' aan HTML en dat echo je wel netjes... En dat moet je dus gewoon met de CSS ook doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 09 februari 2003 @ 16:01:
[...]

PHP is dus ook server side en CSS-dingetjes dus weer Client side ;) Je PHP zal dus de CSS-regeltjes op een of andere manier moeten versturen naar de client en dat kan dus door echo of gewoon niet mee laten parsen (door het buiten <?php ?>-tags te zetten)...
Btw, CSS is op zich in dit geval qua Server/Client-side 'gelijk' aan HTML en dat echo je wel netjes... En dat moet je dus gewoon met de CSS ook doen :)
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
En het is ook nog eens gelukt :):):)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 16:28 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Tip om alles samen te vatten:
pak de PHP manual er eens bij en kijk hoe een parser te werk gaat en vanaf waar hij php gaat parsen. Dan moet je er toch 100% zeker zelf uitkomen.
P&W is niet voor basiscurussen programmeren, volgende keer ajb voor zulk soort dingen geen topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.