Maxtor HDD geeft error

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:02

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik probeer mijn oude maxtor te formatteren via de MaxBlast programma van hun site zelf. Niet versie 2 maar de eerste. Echter na de taal selecteren komt er deze error in beeld:

code:
1
2
Reading Drive 80 I/O Time out:
sector = 1061172121, Result=4

Als ik dan op OK druk komt hij terug in de "Dos mode" op station A. Echter station C en D, de beide partities zijn dan niet toegankelijk. En ik kan ze ook niet verwijderen via FDisk.

Dit alles gebeurde nadat ik de HDD aan mijn nieuwe XP bak had gehangen om wat data over te kopieren. De jumper instelling is wel goed.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Zijn de schijven ingedeeld als Dynamische volumes? Zo ja, dan kun je ze gewoon via de XP schijfbeheer importeren.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
nee de HDD is gepartitioneerd in 2 partities:

C - 25 Gig
D - 5 Gig

Beide zijn geformateerd echter ik kan ze niet benaderen. Ik beide partities weg gooien omdan de HDD op te delen in 3x 10 gig. Echter dat lukt dus niet.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die schijf leeg kan gebruik dan debug, zoals staat in de FDISK FAQ :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-03 08:40
Ikzelf zou Ranish Partition Manager gebruiken hiervoor... http://www.ranish.com/part/

• Fludizz
  • Niet online
Probeer of je met Maxtor Diagnostic tools je hdd wel overnieuw kan formateren (liefst de 'low level' optie ;) meestal doen ze et daarna weer goed enzo...)
eerst ff diagnostics runnen en die foutmelding opzoeken

[ Voor 19% gewijzigd door Fludizz op 09-02-2003 17:04 ]

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
khep hem gewoon geformat met de format tool van de bootdisk, toen windows geinstallled en partities verdeeld via PM8

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fludizz schreef op 09 February 2003 @ 17:03:
Probeer of je met Maxtor Diagnostic tools je hdd wel overnieuw kan formateren (liefst de 'low level' optie ;) meestal doen ze et daarna weer goed enzo...)
eerst ff diagnostics runnen en die foutmelding opzoeken
low level is niet bepaald bevorderlijk voor je schijf.

kun je niet gewoon in schijfbeheer van windows alles weggooien en opnieuw beginnen?

anders kun je ff met gdisk.exe alles weglazeren, die kan gegarandeerd alles verwijderen zonder gezeik.

topicstarter: check je hotmail.

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 09-02-2003 22:36 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

smvs schreef op 09 February 2003 @ 22:30:
[...]

low level is niet bepaald bevorderlijk voor je schijf.

kun je niet gewoon in schijfbeheer van windows alles weggooien en opnieuw beginnen?

anders kun je ff met gdisk.exe alles weglazeren, die kan gegarandeerd alles verwijderen zonder gezeik.

topicstarter: check je hotmail.
Ik zie even niet in waarom een schijf er slechter van zou worden als je je schijf met een low level format opnieuw met nulletjes zou beschrijven. Explain? GEWOON DOEN. ik heb het ook gedaan en hij is weer zo clean als maar wezen kan.

• smvs
  • Niet online
MixingMastersM schreef op 10 februari 2003 @ 20:52:
[...]

Ik zie even niet in waarom een schijf er slechter van zou worden als je je schijf met een low level format opnieuw met nulletjes zou beschrijven. Explain? GEWOON DOEN. ik heb het ook gedaan en hij is weer zo clean als maar wezen kan.
ik weet ook niet wat de theorie er achter is, maar het is een vrij algemeen bekend fenomeen dat je niet zomaar een low level format uit mag voeren op een hdd.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Met IDE is het maar de vraag of dit inderdaad (nog steeds) zo is. Vroeger kon een low level format op een IDE (en ouder (MFM etc)) schijf problemen veroorzaken. Tegenwoordig moet het geen probleem zijn. En met SCSI is het al jaren heel normaal om een low level format te (kunnen) doen; Adaptec BIOSen is het heel makkelijk te vinden, maar ook andere SCSI kaarten hebben deze optie.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• smvs
  • Niet online
Device Manager schreef op 10 February 2003 @ 22:50:
Met IDE is het maar de vraag of dit inderdaad (nog steeds) zo is. Vroeger kon een low level format op een IDE (en ouder (MFM etc)) schijf problemen veroorzaken. Tegenwoordig moet het geen probleem zijn. En met SCSI is het al jaren heel normaal om een low level format te (kunnen) doen; Adaptec BIOSen is het heel makkelijk te vinden, maar ook andere SCSI kaarten hebben deze optie.
goed, ik laat even in het midden of je gelijk hebt, ander punt dan: het is gewoon nooit nodig om een low level format te doen. met gdisk kun je gewoon alles weglazeren wat je niet bevalt qua partities. je kunt ook nog de mbr opschonen, en dan heb je toch echt alles wel gehad. de mbr clean functie van gdisk is nog een tikkie sterker dan die van fdisk. eigenlijk is gdisk gewoon een soort power user fdisk.
Pagina: 1