Toon posts:

[OC] vraagje over mp overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de FAQ goed door gelezen maar dit kon ik niet vinden: werkt de mp unlock op elk moederbord, want soms als je naar advertenties kijkt zie je als een extra dat hij mp overclock support. dus toen dacht ik werkt het alleen met bepaalde mobo's.? en onder welke subcatogorie kan je de mp omhoog zetten ( als je je cpu eerst unlocked natuurlijk) in je bios. dit heb ik ook negerns kunnen vinden.

thx alvast:P

Verwijderd

De unlock heeft niets met het moederbord te maken. Dit gebeurt op de CPU.
Er zijn daarentegen maar weinig moederborden die het aanpassen van de multiplier ondersteunen. Zou deze dat wel doen, dan zou dat moeten staan onder 'Frequency and Voltage Control', of iets in die richting.

Maar aangezien je et niet kon vinden in je BIOS is de kans erg klein dat die dit ondertsteund. Sla de handleiding van je moederbord er ook nog even op na zou ik zeggen.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Eehm met elke mobo kun je toch wel overklokken :?. Zelfs op P3 en 4 borden waarop de MP bijna altijd gelockt is kun je hem nog veranderen voor als je een engeneering sample zou hebben. Of ben je zo'n compaq slachtoffer :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
paradigit;)

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:18
ShotGun schreef op 09 February 2003 @ 16:16:
Eehm met elke mobo kun je toch wel overklokken :?. Zelfs op P3 en 4 borden waarop de MP bijna altijd gelockt is kun je hem nog veranderen voor als je een engeneering sample zou hebben. Of ben je zo'n compaq slachtoffer :P.
Ik heb zelf een Chaintech mobo gehad waar je nix aan de FSB / multiplier kon veranderen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Volgens mij kun je in het algemeen stellen dat je bij de duurdere a-merk mobo's de MP kunt veranderen (asus, abit, msi etc) en bij de goedkopere (jetway, en instapmodellen van msi) niet.

Bij OEM-PC's van Dell/HP/compaq is dat vaak ook een ramp

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

ik kan de mp hier alleen maar veranderen d.m.v. dipswitches op het board (aopen), in de bios is er geen optie voor.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Captain Pervert schreef op 09 February 2003 @ 17:47:
Volgens mij kun je in het algemeen stellen dat je bij de duurdere a-merk mobo's de MP kunt veranderen (asus, abit, msi etc) en bij de goedkopere (jetway, en instapmodellen van msi) niet.

Bij OEM-PC's van Dell/HP/compaq is dat vaak ook een ramp
Ik heb zelf een ECS P6VXAT die ik een jaar gelden voor 40 euro gekocht heb. MP, FSB, Vcore en timings zijn gewoon allemaal in te stellen hoor :?

tvw

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Oh. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Captain Pervert -> "Check mijn l33t Aerobed!!!" :P

Over het algemeen kan het, in ieder geval bij alle Athlon XP en PIV moederborden, voor zover ik weet.
Pagina: 1