Toon posts:

[Games] Sommige spellen schokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een vaag probleem met games (hoop dat de vraag in dit forum thuis hoort). Sommige games lopen perfect, anderen weer niet. Ms Rallisport challenge loopt op 1024x768 lekker vloeiend, C&C Generals weer niet (zelfs het EA logo komt niet zonder stotteren in beeld!).

Ik heb reeds alles geprobeerd: andere DirectX (8.1 -> 9.0), nieuwe Detonator drivers, nieuwe 4-in-1 drivers etc etc.

Test ik mijn systeem in 3D mark, dan gaat alles normaal (ongeveer 8000) zoals altijd. Sommige games willen gewoonweg niet... niet normaal lopende menu's, prestaties waar een TNT 2 zich voor zou schamen etc etc...

Mijn systeem: Athlon-C 1400@1600Mhz, 768MB PC133, Win2k (volledig up to date), en een GF4Ti-4200.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je bij het verwisselen van driver steeds goed de oude driver verwijderd (Detonator Destroyer)?

Heb even de topictitel wat duidelijker gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja en nee... ik heb deze problemen al sinds mijn laatste fresh install! Daarna heb ik weliswaar mijn Nvidia drivers geupdate zonder deze met Detonator destroyer te verwijderen. Aangezien ik het probleem eerder al had d8 ik niet dat ik Detonator destroyer nodig had. Ik kan het strax wel eens proberen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat het probleem is geweest...

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het zou aan je geheugen kunnen liggen.
Ik heb:
AMD TB 1200Mhz
256MB DDR 2100
Geforce 4 Ti 4200SE

En hier loopt C&C Generals behoorlijk goed soms bij het afspelen van de filmpjes af en toe een schok maar meer ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het ligt niet aan het spel, aangezien het op mijn Athlon 700-A met 256MB PC100 en GF2MX (zelfde driver versies, zelfde winversie etc) wel loopt!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd: Detonator destroyer vindt geen Nvidia kaarten om te deinstalleren??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet Detonator 42.86 na een complete opschoning erop gezet en het mocht niet baten, het probleem blijft exact hetzelfde.

Ik krijg het idee dat het niet aan de Detonator drivers ligt, maar dat er "iets" anders stoort... iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bij C&C heb ik in het menu nog een vreemd probleem: mijn muiscursor knippert en onder de cursor zijn altijd "blokjes" zichtbaar die er niet thuishoren (lijkt wel of er "iets" doorkomt)...

Unreal2 loopt ook van geen kant, zelfs op 640x480 is het niet vooruit te branden...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Ajb niet steeds je topic kicken door 3 reacties na elkaar te plaatsen. Gebruik daarvoor de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop :)
Pagina: 1