Toon posts:

Half-Life(Counter-Strike) fps and ping problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus nu probeeren een text te schrijven die dus wel zo is, dat ik niet voor de zoenzoveelste keer aan Strenger modbeleid in SPV! dit adressje word doorgeleid.

Dus eerst mn specs, dan heb ik dat achter de rug: AMD Athlon 900MHz(not overclocked); 128 MB SD-RAM 133; Realtek Ethernet Chip, Creative SB Audigy Platinum eX (newest driver availiable), Hercules 3dProphet II MX (GF2MX core)[newst driver from nvidia.com]; ECS(elitegroup)K7mainboard, via chipset; maxtor30GB 7200rpm and WD 30GB 5400rpm HDDs; DVD-Rom; CD Burner; fast-adsl connection

Probleem:
Bij Half-Life en alle Mods die ik ervoor heb (dus ook CS) krijg ik sinds gisteren alleen tussen 10 en 20 fps en ik heb een ping van >80.
EErgisteren heb ik ADSL installeert, daarna kon ik normal CS spelen. Gisteren dan had ik "i-Mesh" installeert en op een gegeeven moment had ik een firewall aanstaan die zich "Stop-sign" noemt. Dan had ik toen ik de volgende keer wou boven genoemde stats bij HL. Heb dan probeert van alles te uninstalle, heb HL nieuw installed, eens scandisc over de partitie laaten loopen en nieuwste nvidia drivers gedowned, maar nog steeds t zelfde, heb zelfs standart HL config en ADSL settings ingestellt...

kan me iemand hiervanaf helpen?

(Ik hoop dat t nu een beetje zo is, dat ermee te werken valt, ik heb namelijk nergens anders iets over dit probleem gevonden)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Van welke provider heb je eigenlijk Fast ADSL (ik neem aan dat dit over het KPN ADSL netwerk loopt als ik die naam zo zie)?
Planet Internet schijnt de laatste tijd een beetje problemen te hebben met hogere pings...

Verwijderd

Topicstarter
XS4ALL fast adsl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Wat draait er allemaal als je aan het spelen bent? Zet je firewall eens uit of sluit zoveel mogelijk af zodat ook I-Mesh niet meer draait als je aan het spelen bent.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
het draait: MSN Messenger service, mIRC, Noton Personal Firewall (HL.exe is allowed to go online; soms ook uit gezet), maar ik had dit ook al alles uit en t zelfde probleem. en ja voor ik t vergeet:

Verwijderd

anders doe eens gek en install je pc opnieuw... zet er dan HL + CS op.... alle drivers nieuw... install All-Seeying Eye en je ADSL. En ga dan spelen... als t dan werkt was er iets met je software setup...

Ik weet t, dit is nogal een Bill Gates oplossing, maar ik weet zo snel ff niet waar t aan kan liggen

je kunt ook via msconfig es vanalles proberen uit te zetten... (progs die starten bij booten)

Verwijderd

Topicstarter
All seeing eye???

Verwijderd

Ja, The All-seeing Eye ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
turned out (after hours of checking through) that It might have been a spy app causing this...

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 21:54:
turned out (after hours of checking through) that It might have been a spy app causing this...
Lees je je topics ook wel eens nadat ze dichtgaan? Omdat ik je dat al aangeraden had in je andere topic > Fuelke in "Half-Life frame probleem"
Helaas wordt er ook heel wat spyware meegeïnstalleerd met iMesh. Laat dus Ad-Aware ff los (http://www.lavasoft.de/support/download/) en gooi alle spyware weg. Als je iMesh nog wil gebruiken moet je verwijzingen naar "Cydoor " laten staan. Misschien dat de spyware je probleem veroorzaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 09-02-2003 22:38 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Ik neem aan dat je niet probeert op 1600*1200 te spelen? Dus terug naar een lagere resolutie en minder detail zal wel geen zin hebben. Welk OS draai je? Als je XP draait, zou dat het probleem kunnen zijn, omdat XP al meer dan 128 mb gebruikt. Tot slot zou het misschien in je Audigy kunnen zitten. Ik geloof dat daar veel problemen mee zijn (of blaat ik nou?). Dus zoek daar nog ff op!

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 15:44
Bij iMesh komt een sh!tload spyware =) Probeer eens Ad-Aware te runnen, iMesh te uninstallen, etc. Waarschijnlijk zal je fps wat stijgen en je ping wat dalen na een uninstall hiervan... =)

[ Voor 16% gewijzigd door eXtReMeBiE op 10-02-2003 16:54 . Reden: linkje =) ]

Verwijderd

Check je vsync opties bij je geforce..die moet altijd uit staan (always off)..dit scheelt zowie:P

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Nog veel beter dan Ad-Aware is spybot http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download

iRacing Profiel

Pagina: 1