Toon posts:

twee muizen, verschillende snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee muizen. 1 draadloze en 1 usb met een fingerprint scanner erin.

Nu is het zo dat wanneer ik m'n usb muis 1 cm beweeg dat m'n mousepointer zegmaar 2 cm beweegt. Als ik m'n draadloze muis 1 cm beweeg dan vliegt m'n mousepointer 3 cm.
Ik heb het niet gemeten maar het is alleen voor de uitleg.

Dit vind ik vaag omdat er in windows maar 1 instelling is en die voor beide muizen toepast.

Ik wil dat die draadloze net zo snel beweegt als die usb!!!

Any Ideaz?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 14:50:
Ik heb twee muizen. 1 draadloze en 1 usb met een fingerprint scanner erin.

Nu is het zo dat wanneer ik m'n usb muis 1 cm beweeg dat m'n mousepointer zegmaar 2 cm beweegt. Als ik m'n draadloze muis 1 cm beweeg dan vliegt m'n mousepointer 3 cm.
Ik heb het niet gemeten maar het is alleen voor de uitleg.

Dit vind ik vaag omdat er in windows maar 1 instelling is en die voor beide muizen toepast.

Ik wil dat die draadloze net zo snel beweegt als die usb!!!

Any Ideaz?
De dpi van de ene muis kan hoger zijn dan die van de andere.
Voorbeeldje:
Een balmuis heeft meestal een resolutie van 400 dpi, stel dat we met deze muis 1 cm bewegen, dan beweegt de cursor op het scherm bijvoorbeeld 400 pixels.
Een nieuwe optical mx300 heeft een resolutie van 800 dpi, als we met deze muis 1 cm bewegen, dan beweegt de cursor op het scherm 800 pixels.

De snelheid van de cursor is dus afhankelijk van de resolutie van je muis (hierbij laten we muis software buiten beschouwing).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Als je de Logitech software installeert (kan denk ik ook zonder Logitech muizen) kun je apart van elkaar de snelheid regelen.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
THW Arie schreef op 09 februari 2003 @ 21:55:
[...]

De dpi van de ene muis kan hoger zijn dan die van de andere.
Voorbeeldje:
Een balmuis heeft meestal een resolutie van 400 dpi, stel dat we met deze muis 1 cm bewegen, dan beweegt de cursor op het scherm bijvoorbeeld 400 pixels.
Een nieuwe optical mx300 heeft een resolutie van 800 dpi, als we met deze muis 1 cm bewegen, dan beweegt de cursor op het scherm 800 pixels.

De snelheid van de cursor is dus afhankelijk van de resolutie van je muis (hierbij laten we muis software buiten beschouwing).
Klopt hellemaal, alleen dan staat DPI voor dots per inch, dus bij 400 dpi, gaat de cursor per inch (2,54 cm) 400 pixels die richting op.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Maar kun je die resolutie nu veranderen of niet??

Ik heb het probleem namelijk ook met mijn PS2 trackball en seriele gewone muis.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:07
Dat kan in Configuratiescherm. Ga naar 'muis' en dan tabblad 'Apparaten'. Kies daar de muis waarvoor je de snelheid wil aanpassen. Ga nu naar 'Beweging' en stel onder 'cursorsnelheid- en versnelling' de gewenste snelheid in. Als je op 'Toepassen' klikt kun je direct zien wat voor gevolgen dat heeft.

Het kan zijn dat je hiervoor Logitech MouseWare moet hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Jaap-Jan op 10-02-2003 15:01 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ja maar je kunt ze daarmee nog steeds niet gelijke snelheid geven... als je de ene versnelt, wordt de andere ook versneld. Het onderlinge verschil blijft even groot.

Verwijderd

Met de Logitech software kun je dat PER MUIS opgeven.
ik meen dat je met intellipoint (MS muisdrivers) dat ook kunt, maar dat durf ik niet te garanderen, omat ik al heel lang geen 2 muizen meer gebruik (ik krijg toch geen twee cursors dus ik schiet er neits mee op.)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 11:10:
Met de Logitech software kun je dat PER MUIS opgeven.
...
Ik weet niet hoe jij hierbij komt maar bij mij kan dat dus niet. Ik zou dit ook graag willen, evenals de ene muis voor linkshandig instellen en de ander voor rechtshandig. En ja ik gebruik de software van Logitech.
Pagina: 1